Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Hockeynews tyckte vi skulle pröva med Linus Öberg. Dåligt med speltid.

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... inus-oberg

Klasen- Kruger- Öberg hade nog fungerat.

Oavsett vad/om vi plockar in något. Om exempelvis Dick och Hävelid spelar sitt livs hockey. Samt dom "nya hamnar på läktaren ".

Så betyder det troligtvis SHL!
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

klintan85 skrev: 2025-02-02 12:58:46 Kanske bottenlagen dumpar lite spelare i år också. Som Västerås t.ex. och där finns det några riktigt bra spelare som Hayhurst, Jansson-Lorek, Carl Jakobsson, Komarek.
Som det nämnts tidigare, ingen av dom är spets som vi behöver. Hade det varit bredd som skulle in, absolut. Antingen ska det vara någon som går in i förstakedjan eller någon som kan tävla om förstaspaden.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

fryppe skrev: 2025-02-02 13:01:20
Exile skrev: 2025-02-02 12:47:10 Så jävla surt att SHL är så jämn...Det skiljer liksom 10 poäng mellan plats 6 och plats 13. Ser inte hur vi ska kunna få något vettigt spets därifrån.

Hoppas Wiken har bra koll på utlandet!.

För ja...tror vi alla ser att det saknas något i PP1 och i Kruger-formationen!

Det skulle dock behövas mer pengar för både målvakt och forward i toppklass? Det vi har samlat in nu räcker väl för 1 spets fram till 30 april?
får dock en känsla att wiken har en påse pengar från sponsorer ligger under kudden tills vi hittar något, om vi verkligen hittar 2 spelare så tror jag inte det är något problem, hade han bara kastat fram några namn hade insamlingen gått mycket snabbare.
Ja det måste vara självklart. Eller så ber han om mer, ifall det behövs.

Kommer det fram i sommar. Att han hade ett "kanon namn", men det saknades 500k. Frågan ställdes ej till supportrarna, samt vi ska kriga en säsong till med hv.

Då börjar jag gråta!
Klyftig
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av Klyftig »

Denna Mantas. Han lär ju inte få förlängt med Leksand, vad tror ni om hans chans att få förstemålvaktskontrakt i ett annat SHL-lag? Ganska små va? Vill han avsluta nu i Stockholm sista åren i karriären oavsett liga? En förstemålis hos oss i HA (gud förbjude) nästa säsong är inte så illa betalt ändå.
Boven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Boven »

Osten östlund skrev: 2025-02-02 13:17:31 Hockeynews tyckte vi skulle pröva med Linus Öberg. Dåligt med speltid.

https://www.eliteprospects.com/player/3 ... inus-oberg

Klasen- Kruger- Öberg hade nog fungerat.

Oavsett vad/om vi plockar in något. Om exempelvis Dick och Hävelid spelar sitt livs hockey. Samt dom "nya hamnar på läktaren ".

Så betyder det troligtvis SHL!
Jag tror att Öberg hade kunnat göra det fantastiskt bra på HA-nivå, powerforward med bra driv och ett fint skott.

Frågan är om han är tillräcklig spets för att vi ska vara sugna.
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Klyftig skrev: 2025-02-02 13:40:09 Denna Mantas. Han lär ju inte få förlängt med Leksand, vad tror ni om hans chans att få förstemålvaktskontrakt i ett annat SHL-lag? Ganska små va? Vill han avsluta nu i Stockholm sista åren i karriären oavsett liga? En förstemålis hos oss i HA (gud förbjude) nästa säsong är inte så illa betalt ändå.
Mantas har ju en familj att ta hänsyn till ( flytta runt, ej optimalt ).
Men för att få en bättre kontrakt situation, så få spela måste han ju!

Det bästa för oss hade ju varit ett lån, säsongen ut ( för att se vilken nivå han håller ).

Men gissar på att han vill ha ett kontrakt, för SHL ifall vi lyckas!

Om han ens nu är aktuell för oss?
Användarvisningsbild
klintan85

Silly Season 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Nypovich skrev: 2025-02-02 13:25:48
klintan85 skrev: 2025-02-02 12:58:46 Kanske bottenlagen dumpar lite spelare i år också. Som Västerås t.ex. och där finns det några riktigt bra spelare som Hayhurst, Jansson-Lorek, Carl Jakobsson, Komarek.
Som det nämnts tidigare, ingen av dom är spets som vi behöver. Hade det varit bredd som skulle in, absolut. Antingen ska det vara någon som går in i förstakedjan eller någon som kan tävla om förstaspaden.
Alla dessa har gjort bra med poäng i en klubb som har haft det väldigt jobbigt. Mer poäng än de flesta djurgårdare. Så det skulle vara intressant att se vad de skulle göra i en toppklubb.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

klintan85 skrev: 2025-02-02 14:46:35
Nypovich skrev: 2025-02-02 13:25:48
Alla dessa har gjort bra med poäng i en klubb som har haft det väldigt jobbigt. Mer poäng än de flesta djurgårdare. Så det skulle vara intressant att se vad de skulle göra i en toppklubb.
Är ju som Svartvadet sa om Camper. Får man spela mycket i ett lag och pp, då får man någon assist dit och något mål dit. Min högst personliga åsikt är att en sån spelare är för stor risk att påverka övriga laget kontra hur bra utfallet kan bli.
Rolv

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rolv »

Kan vi ha något på gång? Wikegård informerar som jag bara har funnit via target aid märkligt nog. Men det kanske är någon tanke med det.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Silly Season 2024/25

Inlägg av Doyle 1 »

Han höjer ju spänningen nu med sitt uttryck att ”kan ha nått på G”. vi får se..Mantas är väl den första som blinkar i skyn? Men Wiken e lurig, Kan va nått annat som vi inte haft på radarn, än..
Användarvisningsbild
schampo

Silly Season 2024/25

Inlägg av schampo »

AIK 11- raka nu… är de ett hot på riktigt om att gå upp? :(
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Användarvisningsbild
Vikas

Silly Season 2024/25

Inlägg av Vikas »

schampo skrev: 2025-02-02 17:17:28 AIK 11- raka nu… är de ett hot på riktigt om att gå upp? :(
Bra gjort men samtidigt har de inte mött ett enda lag från topp 7 (förutom derbyt) under den streaken.

Vi får se om det fortsätter när de möter lite bättre lag.
Rolv

Silly Season 2024/25

Inlägg av Rolv »

Detta nedan är mina egna tankar.
Mantas känns ändå rimligt om Leksand släpper honom. Han bör ju spela för att hålla sitt värde uppe på marknaden. Just nu verkar han vara 3:e i Leksand.
Måste ju ändå vara en lockande uppgift att förhoppningsvis hjälpa DIF till SHL. Är bara ett par månader kvar av säsongen, så familjesituationen bör inte vara ett jätte stort problem då det handlar om så kort tid. Tiden talar för oss. Vill han spela får han helt enkelt flytta på sig. Familjen kan vara kvar där de är och en mer långsiktig lösning där familjen är involverad kan bestämmas efter säsongen.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

schampo skrev: 2025-02-02 17:17:28 AIK 11- raka nu… är de ett hot på riktigt om att gå upp? :(
11 är imponerande men kolla lagen de mött. Det är liksom Tingsryd x2, Nybro x2, Almtuna, Vimmerby. Ett Oskarshamn som är på dekis.
Det enda svåra de haft är ju mot oss och SSK.

Jag tror en serie mot gnaget kan bli tuff rent psykologiskt. Vi vet att vi är bättre och vi ska gå vidare, kan bli problem. Smutsigare spelare i det där laget med ett spel som gynnar dem, och en otroligt meriterad Melin i båset.
Jag vill inte ha gnaget i ett slutspel.

Därför är Topp-2 extremt viktigt.
Boven

Silly Season 2024/25

Inlägg av Boven »

Rolv skrev: 2025-02-02 17:35:28 Detta nedan är mina egna tankar.
Mantas känns ändå rimligt om Leksand släpper honom. Han bör ju spela för att hålla sitt värde uppe på marknaden. Just nu verkar han vara 3:e i Leksand.
Måste ju ändå vara en lockande uppgift att förhoppningsvis hjälpa DIF till SHL. Är bara ett par månader kvar av säsongen, så familjesituationen bör inte vara ett jätte stort problem då det handlar om så kort tid. Tiden talar för oss. Vill han spela får han helt enkelt flytta på sig. Familjen kan vara kvar där de är och en mer långsiktig lösning där familjen är involverad kan bestämmas efter säsongen.
Vad jag har förstått så vill hans fru verkligen hem till Stockholm och bådas familjer bor här, så familjesituationen är nog minsta problemet.
Låst