Haha, förstår att du gick igång på denna line upKnickedick skrev: ↑2025-02-02 00:16:13Blixt måste in i line-upen bara. Annars ser det ut som MagiEspenK skrev: ↑2025-02-01 22:12:21 Så här:
Vi behöver ersätta Larsson i första med en klasspelare
Sedan ska vi ha :
Ny Kruger Klasen
Thore Costmar Kelleher
Frondell Weigel Eklund (Bäst senaste två matcherna).
Grewe Rensfeldt Brodin
Dick som extra. Spelar pp och hoppar in. Wersäll mfl får spela sig till platser. Gillar bredden.
Berg Scissons
Tychonic Hävelid
Hammarn Ragge
Blixt
Hävelid+ Mantas
Då är det laddat för succé.
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
-
Silly Season 2024/25
Kolsäckarna fick ihop en mille med i sin insamling. Nån gick in med 400K idag.
Vi borde väll med ha ett gäng, med för mycket pengar på kontot!?
Orkar vi med en push till.
https://www.targetaid.com/se/associatio ... gn=default
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Jag gillar det jag har sett de senaste matcherna.#10 skrev: ↑2025-02-02 00:20:30Haha, förstår att du gick igång på denna line upKnickedick skrev: ↑2025-02-02 00:16:13Blixt måste in i line-upen bara. Annars ser det ut som MagiEspenK skrev: ↑2025-02-01 22:12:21 Så här:
Sedan ska vi ha :
Ny Kruger Klasen
Thore Costmar Kelleher
Grewe Rensfeldt Brodin
Dick som extra. Spelar pp och hoppar in. Wersäll mfl får spela sig till platser. Gillar bredden.
Berg Scissons
Tychonic Hävelid
Hammarn Ragge
Blixt
Hävelid+ Mantas
Det hoppas jag att alla som håller på vårt vackra lag har gjort.
Så pass att jag är beredd att säga att vi helt ska skita i att värva.
Hampus Larsson har dock varit osynlig. Men eftersom lagets resultat är riktigt bra just nu är jag nästan benägen att låta honom få fortsätta. Det finns en risk i att ändra som jag inte vet om jag är beredd att ta. Gruppdynamik är en avgörande faktor för att få det resultat vi alla vill ha. Jag tycker att jag har sett en annan glöd och inställning de senaste matcherna. Jag vill inte riskera den.
Silly Season 2024/25
Täcker väl typ upp deras minskade publikintäkter.Osten östlund skrev: ↑2025-02-02 00:29:19 Kolsäckarna fick ihop en mille med i sin insamling. Nån gick in med 400K idag.
It's easier to be an asshole to words than to people
Silly Season 2024/25
Det vore så klart tjänstefel att bryta upp Frondell - Weigel - Eklund nu. Men Blomgren kommer givetvis ta en plats. I sämsta fall får man pilla ut Brodin, men annars kan man centra Thore och sätta in Blomgren där på Costmars bekostnad. Skulle Dicken vara kry så vore det ju helt otroligt att ha en snubbe som snittat mer än en pinne per match som extraspelare, mycket möjligt att det ändå blir förstalinan med Klasen och Kruger då...Knickedick skrev: ↑2025-02-02 00:30:51Jag gillar det jag har sett de senaste matcherna.#10 skrev: ↑2025-02-02 00:20:30Haha, förstår att du gick igång på denna line upKnickedick skrev: ↑2025-02-02 00:16:13Blixt måste in i line-upen bara. Annars ser det ut som MagiEspenK skrev: ↑2025-02-01 22:12:21 Så här:
Sedan ska vi ha :
Ny Kruger Klasen
Thore Costmar Kelleher
Grewe Rensfeldt Brodin
Berg Scissons
Tychonic Hävelid
Hammarn Ragge
Blixt
Hävelid+ Mantas
Det hoppas jag att alla som håller på vårt vackra lag har gjort.
Så pass att jag är beredd att säga att vi helt ska skita i att värva.
Hampus Larsson har dock varit osynlig. Men eftersom lagets resultat är riktigt bra just nu är jag nästan benägen att låta honom få fortsätta. Det finns en risk i att ändra som jag inte vet om jag är beredd att ta. Gruppdynamik är en avgörande faktor för att få det resultat vi alla vill ha. Jag tycker att jag har sett en annan glöd och inställning de senaste matcherna. Jag vill inte riskera den.
Hoppas vi kan ro in Mantas eller liknande målis nu innan deadline. Det måste ju vara högsta prioritet även fast det kanske är dött...
Silly Season 2024/25
Och så skadar han sig igen så sitter man där utan ett bra alternativ. Det är en riskfylld gambling. Men man visar ju igår igen att man klarar sig utan dick så det kanske inte är någon fara. Något man inte ska göra i alla fall är att ändra andra och tredje kedjorna för de har väldigt bra kemi.dr111DIF skrev: ↑2025-02-01 22:00:25Det är ingen panik. Han får sin tid att läka och fysa upp sig inför slutspelet och det är bättre förstärkning än något du kan hitta på marknaden nu. En John Dahlström-värvning som tar upp en stol på hyllan i slutspelet gör ingen glad. Dick petar de flesta när han är tillbaka.klintan85 skrev: ↑2025-02-01 18:10:05Jo Dick är bra det har sag ju sagt men han är skadad för mycket. Och DIF har vunnit mycket utan Dick så jag tror inte att Dicks vara eller icke vara är skillnad på om man går upp eller ej.dr111DIF skrev: ↑2025-02-01 13:53:41Så tack och adjö till Dick då som har producerat konstant och snittar över en pinne per match? I naiv tro att vi ska hitta något som toppar det? Avd att hitta nya sätt att inte gå upp på.klintan85 skrev: ↑2025-02-01 11:00:42 Jag skulle gärna se en ny spelare som kan spela i första kedjan. Hampus Larsson ska ju inte vara där och jag tror inte att Blomgren är tillräckligt bra för att spela där heller. Sen är det frågan med Axelsson. Han har gjort det bra men har haft det jobigare på slutet och är otroligt skadebenägen. Kedja två och tre tycker jag inte man ska rubba på. De har varit väldigt bra.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2024/25
Tror kedjan med Krüger och Klasen gör sig bättre med någon än Hampus. Händer inte jättemycket där 5v5. Så släng in Dick med dom om han är som i början av säsongen och sen kör vi att Blomgren, Brodin, Grewe och Renen får varva med varandra.klintan85 skrev: ↑2025-02-02 07:02:25Och så skadar han sig igen så sitter man där utan ett bra alternativ. Det är en riskfylld gambling. Men man visar ju igår igen att man klarar sig utan dick så det kanske inte är någon fara. Något man inte ska göra i alla fall är att ändra andra och tredje kedjorna för de har väldigt bra kemi.dr111DIF skrev: ↑2025-02-01 22:00:25Det är ingen panik. Han får sin tid att läka och fysa upp sig inför slutspelet och det är bättre förstärkning än något du kan hitta på marknaden nu. En John Dahlström-värvning som tar upp en stol på hyllan i slutspelet gör ingen glad. Dick petar de flesta när han är tillbaka.klintan85 skrev: ↑2025-02-01 18:10:05Jo Dick är bra det har sag ju sagt men han är skadad för mycket. Och DIF har vunnit mycket utan Dick så jag tror inte att Dicks vara eller icke vara är skillnad på om man går upp eller ej.dr111DIF skrev: ↑2025-02-01 13:53:41Så tack och adjö till Dick då som har producerat konstant och snittar över en pinne per match? I naiv tro att vi ska hitta något som toppar det? Avd att hitta nya sätt att inte gå upp på.klintan85 skrev: ↑2025-02-01 11:00:42 Jag skulle gärna se en ny spelare som kan spela i första kedjan. Hampus Larsson ska ju inte vara där och jag tror inte att Blomgren är tillräckligt bra för att spela där heller. Sen är det frågan med Axelsson. Han har gjort det bra men har haft det jobigare på slutet och är otroligt skadebenägen. Kedja två och tre tycker jag inte man ska rubba på. De har varit väldigt bra.
Silly Season 2024/25
Så du tycker på allvar att vi ska byta ut Dick för att möjligheten finns att han blir skadad? Samma sak gäller väl Krüger då också?klintan85 skrev: ↑2025-02-02 07:02:25Och så skadar han sig igen så sitter man där utan ett bra alternativ. Det är en riskfylld gambling. Men man visar ju igår igen att man klarar sig utan dick så det kanske inte är någon fara. Något man inte ska göra i alla fall är att ändra andra och tredje kedjorna för de har väldigt bra kemi.dr111DIF skrev: ↑2025-02-01 22:00:25Det är ingen panik. Han får sin tid att läka och fysa upp sig inför slutspelet och det är bättre förstärkning än något du kan hitta på marknaden nu. En John Dahlström-värvning som tar upp en stol på hyllan i slutspelet gör ingen glad. Dick petar de flesta när han är tillbaka.klintan85 skrev: ↑2025-02-01 18:10:05Jo Dick är bra det har sag ju sagt men han är skadad för mycket. Och DIF har vunnit mycket utan Dick så jag tror inte att Dicks vara eller icke vara är skillnad på om man går upp eller ej.dr111DIF skrev: ↑2025-02-01 13:53:41Så tack och adjö till Dick då som har producerat konstant och snittar över en pinne per match? I naiv tro att vi ska hitta något som toppar det? Avd att hitta nya sätt att inte gå upp på.klintan85 skrev: ↑2025-02-01 11:00:42 Jag skulle gärna se en ny spelare som kan spela i första kedjan. Hampus Larsson ska ju inte vara där och jag tror inte att Blomgren är tillräckligt bra för att spela där heller. Sen är det frågan med Axelsson. Han har gjort det bra men har haft det jobigare på slutet och är otroligt skadebenägen. Kedja två och tre tycker jag inte man ska rubba på. De har varit väldigt bra.
Att ta in en Carter Camper-värvning bara för att är en rejält riskfylld gambling också. Fråga Oskarshamn!
Silly Season 2024/25
Jo visst alla kan skadas men det är ju tydligt att Dick är mer skadebänägen, och har varit det i många år och det visste man nog innan man värvade honom också. En Dick i den formen han hade i början är väldigt bra att ha i ett slutspel. Men han spelade ju tydligt halvskadad innan han blev skadad sist och då var han inte lika bra av tydlig orsak. Jag gillar Dick det är inte det men DIF behöver inte ett slutspel till där skader förstör chansen. Men en Dick skadefri ska vara med men kanske inte i första kedjan. Men ingen hoppas mer än jag att jag har fel.dr111DIF skrev: ↑2025-02-02 09:38:55Så du tycker på allvar att vi ska byta ut Dick för att möjligheten finns att han blir skadad? Samma sak gäller väl Krüger då också?klintan85 skrev: ↑2025-02-02 07:02:25Och så skadar han sig igen så sitter man där utan ett bra alternativ. Det är en riskfylld gambling. Men man visar ju igår igen att man klarar sig utan dick så det kanske inte är någon fara. Något man inte ska göra i alla fall är att ändra andra och tredje kedjorna för de har väldigt bra kemi.dr111DIF skrev: ↑2025-02-01 22:00:25Det är ingen panik. Han får sin tid att läka och fysa upp sig inför slutspelet och det är bättre förstärkning än något du kan hitta på marknaden nu. En John Dahlström-värvning som tar upp en stol på hyllan i slutspelet gör ingen glad. Dick petar de flesta när han är tillbaka.
Att ta in en Carter Camper-värvning bara för att är en rejält riskfylld gambling också. Fråga Oskarshamn!
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2024/25
Kan man inte låna en spelare från SHL? Borde det inte bli billigare då än att värva en spelare?
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2024/25
Problemet är att alla lag i SHL har att spela för, antingen undvika kval eller slutspel.
Det vi vill ha är spets, svårt att se att ett SHL-lag skulle släppa spets. Ens på HA-nivå.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Silly Season 2024/25
Så jävla surt att SHL är så jämn...Det skiljer liksom 10 poäng mellan plats 6 och plats 13. Ser inte hur vi ska kunna få något vettigt spets därifrån.
Hoppas Wiken har bra koll på utlandet!.
För ja...tror vi alla ser att det saknas något i PP1 och i Kruger-formationen!
Det skulle dock behövas mer pengar för både målvakt och forward i toppklass? Det vi har samlat in nu räcker väl för 1 spets fram till 30 april?
Det skulle dock behövas mer pengar för både målvakt och forward i toppklass? Det vi har samlat in nu räcker väl för 1 spets fram till 30 april?
Senast redigerad av Exile den 2025-02-02 12:56:07, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2024/25
Det är väl bara spela Dick tills han blir skadad igen då? Krüger och Klasen är så proffsiga och kan spela med vilken tredjelänk som helst. Dick i ett slutspel ska spela. Sen beroende på vad han presterar får man väl avgöra där och då.klintan85 skrev: ↑2025-02-02 12:28:24Jo visst alla kan skadas men det är ju tydligt att Dick är mer skadebänägen, och har varit det i många år och det visste man nog innan man värvade honom också. En Dick i den formen han hade i början är väldigt bra att ha i ett slutspel. Men han spelade ju tydligt halvskadad innan han blev skadad sist och då var han inte lika bra av tydlig orsak. Jag gillar Dick det är inte det men DIF behöver inte ett slutspel till där skader förstör chansen. Men en Dick skadefri ska vara med men kanske inte i första kedjan. Men ingen hoppas mer än jag att jag har fel.dr111DIF skrev: ↑2025-02-02 09:38:55Så du tycker på allvar att vi ska byta ut Dick för att möjligheten finns att han blir skadad? Samma sak gäller väl Krüger då också?klintan85 skrev: ↑2025-02-02 07:02:25Och så skadar han sig igen så sitter man där utan ett bra alternativ. Det är en riskfylld gambling. Men man visar ju igår igen att man klarar sig utan dick så det kanske inte är någon fara. Något man inte ska göra i alla fall är att ändra andra och tredje kedjorna för de har väldigt bra kemi.dr111DIF skrev: ↑2025-02-01 22:00:25Det är ingen panik. Han får sin tid att läka och fysa upp sig inför slutspelet och det är bättre förstärkning än något du kan hitta på marknaden nu. En John Dahlström-värvning som tar upp en stol på hyllan i slutspelet gör ingen glad. Dick petar de flesta när han är tillbaka.
Silly Season 2024/25
Kanske bottenlagen dumpar lite spelare i år också. Som Västerås t.ex. och där finns det några riktigt bra spelare som Hayhurst, Jansson-Lorek, Carl Jakobsson, Komarek.
Senast redigerad av klintan85 den 2025-02-02 13:07:26, redigerad totalt 1 gånger.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2024/25
får dock en känsla att wiken har en påse pengar från sponsorer ligger under kudden tills vi hittar något, om vi verkligen hittar 2 spelare så tror jag inte det är något problem, hade han bara kastat fram några namn hade insamlingen gått mycket snabbare.Exile skrev: ↑2025-02-02 12:47:10 Så jävla surt att SHL är så jämn...Det skiljer liksom 10 poäng mellan plats 6 och plats 13. Ser inte hur vi ska kunna få något vettigt spets därifrån.