HA 24/25: Björklöven - Djurgårdens IF 24/1

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

Svanken skrev: 2025-01-24 21:19:31
Praetori skrev: 2025-01-24 21:10:19
Osten östlund skrev: 2025-01-24 20:58:30
#10 skrev: 2025-01-24 20:55:00
Praetori skrev: 2025-01-24 20:50:23

Alltså. Ja fan vi säger så! Blir det en avgörande på Hovet kommer jag komma dit i vad som idag i princip är en magtröja. Då kommer alla veta vem Praetori är efter det. Oavsett om vi vinner eller torskar. Men tröjan har inte svikit än. :lol:
Då är jag där, och du har fria öl
Och sprit!
I'll hold you to that too. Med ovan nämnda brasklapp. :lol:
Hela forumet borde skramla till en ny tröja till dig med Andrén på ryggen! :wink:
Vad ska en ny tröja uppnå? Jag har typ 10-15 DIF tröjor varav några förmodligen är cursed. Men jag har 1 bra. Den kör jag på. Sparsamt. :P
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev: 2025-01-24 21:20:55 Fruktansvärt enkelt :lol: Satt på en pub där trubaduren lirade "Just idag är jag stark" precis när Kelleher hängde. Gissa om det hördes :lol: Låten avslutades med "ber om ursäkt till er där som inte håller på Bajen" :D
Var det i Solna? Och har du skickat några till plåsterhuset med plingplongtaxin är allt vi vill veta! 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Boven

Inlägg av Boven »

daaviid skrev: 2025-01-24 21:34:12 Var inne på lövens forum och läste. Ganska kul läsning. Det första som slog mig var att dom har typ tio stycken Manijock. :wink: :lol:
Haha, ja dom får våra värsta domedagsprofeter att framstå som 1a klassens muntergökar. Väldigt underhållande läsning.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Eli skrev: 2025-01-24 20:46:22
Knickedick skrev: 2025-01-24 20:32:33
DIFLuWi skrev: 2025-01-24 20:29:36
#10 skrev: 2025-01-24 20:25:41 Manijock, dog han med löven???
Knickedick och den andra norrlänningen också.
Vem är du ens!

Knickedick,

Du visar emellanåt att du förstår hockey, och det är enbart därför du inte går att avfärda som troll.

Det verkar dock finnas en inneboende strävan att stöta sig mot mängden. När Axelsson – mot alla odds – visade sig vara vår viktigaste forward fanns det ändå en på forumet som gjorde sitt yttersta för att bevisa motsatsen.

När nu diskursen kring Rensfeldt börjar vända från att ha varit lagets mest överskattade till lagets mest underskattade vaknar du till liv och söker fel i en insats som är en av hans starkaste under hela säsongen.
Tack för komplimangen…….Tror jag.

Jag har ju jinxat hela Dickens säsong och det är kanske därför jag fortsätter. :wink:
Jag tror bara inte jag ser hockey på samma sätt som alla andra och det vet jag om. Det är heller inget jag eftersträvar att göra. Jag är inte här för att folk ska hålla med om det jag skriver eller för att få likes. Jag är här för att diskutera för att jag tror att diskussion är sånt som skapar utveckling och ser inte olika åsikter som något negativt.
Jag bedömer heller inte spelare på en match eller vad som står i statistiken utan för vad dom bidrar med till laget som helhet.

Kanske gillar jag grovarbetare mer än artister, eller Så tycker jag bara att vissa grundläggande delar behöver man klara av oavsett och det är för att jag tror att det hjälper Djurgården att vara ett vinnande lag sett över hela säsongen.

Jag jämför inte heller spelare i Djurgården med varandra som måttstock, som du när du skriver lagets mest överskattade och underskattade. Jag jämför med alla spelare som jag ser i alla matcher jag ser och jämför egenskap för egenskap.
Jag kan se det positiva, men jag kan också se det negativa. Jag kollar inte på poängproduktion eller vem som gjorde just det målet i den matchen, utan på helheten i spelet över hela banan.

Bara för att jag inte har samma hackkycklingar som alla andra och samma favoriter så betyder inte det att jag inte ser det som är bra. Utan att jag trots det ser saker som jag tycker är dåligt för laget som helhet.
Jag vet att jag har en högre kravställning.

Som sagt, jag ser nog bara inte hockey på samma sätt som alla och det är inget jag känner att jag måste.

Sen när det är match så finns det ju känslor med i bilden såklart, vilket kanske kommer ut när man skriver och där tror jag många känner igen sig.

Eller så är vi bara olika :?:
Jag har inget problem med det.
Wishes
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wishes »

DIFLuWi skrev: 2025-01-24 19:35:34
#10 skrev: 2025-01-24 19:32:23
DIFLuWi skrev: 2025-01-24 19:30:11
DIF_Soldier skrev: 2025-01-24 19:28:59 Med en hel femma borta parkerar vi i anfallszon. Sissons är en gigant idag.

Över sju matcher mot dessa, om vi är friska? Jag är faktiskt inte ens lite orolig som det ser ut nu.
Tack!
För många kusinknullare på forumet som inte förstår :wink:
Jag har bott i Skellefteå. Säger inget, så har jag inget sagt :wink:
Jag har bott i (d)övik och ume. Säger inte heller något, så låter jag det vara osagt.
Stolt, men aldrig nöjd
Praetori

Inlägg av Praetori »

Knickedick skrev: 2025-01-24 21:41:02
Vem är du ens!

Knickedick,

Du visar emellanåt att du förstår hockey, och det är enbart därför du inte går att avfärda som troll.

Det verkar dock finnas en inneboende strävan att stöta sig mot mängden. När Axelsson – mot alla odds – visade sig vara vår viktigaste forward fanns det ändå en på forumet som gjorde sitt yttersta för att bevisa motsatsen.

När nu diskursen kring Rensfeldt börjar vända från att ha varit lagets mest överskattade till lagets mest underskattade vaknar du till liv och söker fel i en insats som är en av hans starkaste under hela säsongen.

Jag har ju jinxat hela Dickens säsong och det är kanske därför jag fortsätter. :wink:
Jag tror bara inte jag ser hockey på samma sätt som alla andra och det vet jag om. Det är heller inget jag eftersträvar att göra. Jag är inte här för att folk ska hålla med om det jag skriver eller för att få likes. Jag är här för att diskutera för att jag tror att diskussion är sånt som skapar utveckling och ser inte olika åsikter som något negativt.
Jag bedömer heller inte spelare på en match eller vad som står i statistiken utan för vad dom bidrar med till laget som helhet.

Kanske gillar jag grovarbetare mer än artister, eller Så tycker jag bara att vissa grundläggande delar behöver man klara av oavsett och det är för att jag tror att det hjälper Djurgården att vara ett vinnande lag sett över hela säsongen.

Jag jämför inte heller spelare i Djurgården med varandra som måttstock, som du när du skriver lagets mest överskattade och underskattade. Jag jämför med alla spelare som jag ser i alla matcher jag ser och jämför egenskap för egenskap.
Jag kan se det positiva, men jag kan också se det negativa. Jag kollar inte på poängproduktion eller vem som gjorde just det målet i den matchen, utan på helheten i spelet över hela banan.

Bara för att jag inte har samma hackkycklingar som alla andra och samma favoriter så betyder inte det att jag inte ser det som är bra. Utan att jag trots det ser saker som jag tycker är dåligt för laget som helhet.

Som sagt, jag ser nog bara inte hockey på samma sätt som alla och det är inget jag känner att jag måste.

Sen när det är match så finns det ju känslor med i bilden såklart, vilket kanske kommer ut när man skriver och där tror jag många känner igen sig.

Vi har många meningsskiljaktigheter. Men vi har en sak gemensamt. Tror jag.
Gladiatorspel på is.
Manijock

Inlägg av Manijock »

daaviid skrev: 2025-01-24 21:34:12 Var inne på lövens forum och läste. Ganska kul läsning. Det första som slog mig var att dom har typ tio stycken Manijock. :wink: :lol:
Hyllar de Löven? 8) Hajar inte :lol:
daaviid

Inlägg av daaviid »

Manijock skrev: 2025-01-24 22:02:40
Hyllar de Löven? 8) Hajar inte :lol:
Haha, bara nästan. 8) :lol: Det var ett annat lag som var starkt och oslagbart. Speciellt när det vankas slutspel framöver.
StatKing

Inlägg av StatKing »

Såg matchen i efterhand. Skönt med vinst.

Kelleher grym. Weigel studsade tillbaka efter att ha varit totalt horribel ett par matcher. Hävelid (nr 6) har varit stabil nu senaste två matcherna, blev direkt bättre när han sattes ihop med Blixt/Hammarlund istället för Sissons. Krüger sliter som ett djur hela matchen.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Eftersom Lars och de andra på Teue4 inte kan uttala hans namn (som irriterar mig nåt djävulskt), här är en snabbkurs.

Minnesregel: Han är ingen kon, det finns alltså ingen ingen kon i Tychonick. Ingen Tjånn heller.
Säg den glädje som varar
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF-DIF »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-24 20:33:52 Jättebra period 2 och 3.
Helt annan inställning än första perioden.

Lite ilska fick man se i Berg och Grewe också, dem tar ingen skit, riktigt kul. Fin match av Hävelid också.
Du får nog börja specificera vilken Hävelid.
GULD
Säsongskort: Ja

Inlägg av GULD »

GULD skrev: 2025-01-24 11:27:06 2 matcher mot Umeå och Insamlingstider

Alla som följer match här i Forum
varje mål DIF gör Swishar man in 100-1000 och vid Vinst en extra 100-1000 visst har dom flesta redan bidragit
Men det är ju snus pengar :)

Pytte lite och kanske inte är speciellt mycke men en kul
Grej ( som gäller 2 matcher )

Fan ska dom råna oss ? ( Värt varenda krona var det )

4 mål X. 250 kr
Vinst bonus 500kr

Summa match 1
1500kr

GULD och gröna skogar :)
The DIF ONE

Inlägg av #10 »

Matchtråd
difmicke

Inlägg av difmicke »

Knickedick skrev: 2025-01-24 21:41:02
Vem är du ens!

Knickedick,

Inte för att nån bryr sig, men jag unignorade dig nu. På pröve:) Bra skrivet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Viktigt att vinna mot Löven. Precis som Thore sa inför match att det är laget vi haft krångligast med.
Så skönt att vi nu vunnit 1 av 3 mot dem.

Får se om det var tillfälligheter eller om vi knäpper dem på näsan på måndag också.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar