Jag har sagt vad jag serBoven skrev: ↑2025-01-21 17:09:14Herregud, kolla på reprisen.Knickedick skrev: ↑2025-01-21 17:06:43Du menar alltså att du ser att pucken fladdrar? Du menar bestämt att han får felträff?Boven skrev: ↑2025-01-21 16:44:45Återigen, jag har inte sagt att vi förlorat pga Andrén, bara att båda målen var billiga.Knickedick skrev: ↑2025-01-21 16:19:36Du talar utifrån ditt önskemål att Andren ska vara syndabock.
Hur är det en fladderpuck? Vad bedömmer du det på?
Du menar att pucken går mitt i mål, (bröstet på andren) och därifrån studsar så att den prickar en nätmaska i målets vänstra hörn?
Nog för att den träffar Andrens armhåla. Men Den är defenitivt inte mitt i mål. Då hade den omöjligt gott in.
Men då vet jag var kraven är. Dom där lägena ska vi förvänta oss att målvakterna räddar.
Att han inte får en ordentlig träff på pucken och att den fladdrar, vad är annars en fladderpuck?
Jag har aldrig skrivit att den träffar Andrén mitt I bröstet.
När jag skriver mitt i målet, menar jag inte exakt på milimetern.Jag har inte suttit och mätt punkter för att få fram den exakta mittpunkten i målet. Men det kanske du gör när du hävdar att vi bara skjuter mitt i mål?
Reprisen talar för sig själv.
Men är du nöjd med det här målvaktsagerandet kanske du inte ska kasta så mycket skit på allt annat, för det är inte sämre iaf.
Så nu ändrar du dig och säger att du inte menar att den är mitt i mål? Vad menar du egentligen?
Var har jag hävdat att vi bara skjuter mitt i mål? Jag har skrivit att vi tar avslut från dåliga lägen eller snarare att vi ofta inte kommer till bra avslutslägen.
Erkänn bara att du har fel istället.
Det är inte en fladderpuck och den är till vänster i målet
Säsongen 2024/25
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Oavsett om man vill klassificera det andra målet igår som en tavla (det första är odiskutabelt) så släpper inte många andra målvakter in såna puckar.
-
Säsongen 2024/25
Nej, Jag är helt med på att Andren inte är den som tar oss upp. Men det var ju inte sakfrågan nu. Och att säga ett det inte ens hade varit en målchans för oss, det kan jag tyvärr inte hålla med om. men men Hoppas vem som än står spikar i fortsättningen.Manijock skrev: ↑2025-01-21 17:01:46Njaa det är ju ingen tavla. Men det är inte ens en målchans åt andra hållet. Det är det jag menar. Bägge avsluten är piss mitt på. Hade det varit första gången/gångerna hade man ju lagt det på oturskontot men han släpper ju fler sådana än han tar. Vi måste bara konstatera att han är för dålig för oss. Punkt! Man kan alltid hitta alternativ till att spelaren aldrig ska komma till skott, men det är komplett omöjligt att aldrig något sådant emot sig. Det sker flera gånger varje match, det kan inte alltid vara målgaranti bakåt när det är exakt noll chans framåt.Knickedick skrev: ↑2025-01-21 15:32:55DU menar att du också lastar Andren för andra målet?Manijock skrev: ↑2025-01-21 15:22:11Knickedick skrev: ↑2025-01-21 15:12:15Du menar alltså att det är Andrens fel? Nu får du ju ge dig.
Klart att han KAN rädda den. Men det är en sidledsförflyttning och killen får direktträff mot strömmen. Det är inget fladderskott och den sitter ganska bra mot ena sidan.
Berg blir överspelad vid sargen. Tychonik rusar ut på puckhållare och Thore gör en dålig backcheck men du ska hänga Andren?
Du menar att du inte hade varit tokig om vi missat den 2 mot 1an? Men när det är tvärtom så är det andren som är dålig. Konstigt om Andren har dåligt självförtroende om folk förväntar sig att han ska plocka direktskott i friläge och börjar gnälla om han inte gör det. Jag tror du tycker att det ser ut som han borde ta den för att han faktiskt är nära att göra det. Men att inte rädda den chansen är inget man kan lasta målvakten för.
OCH Det är precis ett sånt läge som jag påstår att vi aldrig får. Komma flera spelar i bredd på spelvändning. Med pass över centrallinje.Som sagt. Vi har åtminstone fem stycken liknande avslut som inte ens blir farliga för att Tex tar dem i magen. Ingen tavla men det är klart han försöker ju. Det är det som räknas....Knickedick skrev: ↑2025-01-21 15:12:15Du menar alltså att det är Andrens fel? Nu får du ju ge dig.
Klart att han KAN rädda den. Men det är en sidledsförflyttning och killen får direktträff mot strömmen. Det är inget fladderskott och den sitter ganska bra mot ena sidan.
Berg blir överspelad vid sargen. Tychonik rusar ut på puckhållare och Thore gör en dålig backcheck men du ska hänga Andren?
Du menar att du inte hade varit tokig om vi missat den 2 mot 1an? Men när det är tvärtom så är det andren som är dålig. Konstigt om Andren har dåligt självförtroende om folk förväntar sig att han ska plocka direktskott i friläge och börjar gnälla om han inte gör det. Jag tror du tycker att det ser ut som han borde ta den för att han faktiskt är nära att göra det. Men att inte rädda den chansen är inget man kan lasta målvakten för.
OCH Det är precis ett sånt läge som jag påstår att vi aldrig får. Komma flera spelar i bredd på spelvändning. Med pass över centrallinje.
Tycker personligen att det vore trevligt om inte alla skott som sker från någorlunda bra lägen sitter. Speciellt eftersom de aldrig gör det för oss, då motståndarna har målvakter av HA-klass.
Säsongen 2024/25
Vill bara ha det sagt att jag inte hävdat att det är en tavla, jag tycker att det är billigt och att han borde ta den.
-
Säsongen 2024/25
Om man bortser från det faktum att Andren är nära att ta den och bara kollar på situationen varifrån pucken kommer och på vilket sätt och var i målet som avslutet går. Så har jag svårt att tycka att han SKA ta den där.
Någon som vet får gärna säga var skolboksexempel på avslut i det där läget hade varit.
Bra disskusion. Tack för mig i detta ämne
Någon som vet får gärna säga var skolboksexempel på avslut i det där läget hade varit.
Säsongen 2024/25
Skulle säga att det är ett uselt skott i ett ganska bra läge. Till skillnad från första målet som är ett dåligt skott från inget läge alls. Sitter den kryssribba i är det surt. Men att släppa en isare på det sättet är en tavla.Knickedick skrev: ↑2025-01-21 17:42:31 Om man bortser från det faktum att Andren är nära att ta den och bara kollar på situationen varifrån pucken kommer och på vilket sätt och var i målet som avslutet går. Så har jag svårt att tycka att han SKA ta den där.
Säsongen 2024/25
Första målet är väl inget dåligt skott, skjuter ju där Andren inte täcker, första stolpen, förmodligen ser han luckan, ett bra skott skulle jag säga, men ett fruktansvärt målvaktsagerandeManijock skrev: ↑2025-01-21 17:48:16Skulle säga att det är ett uselt skott i ett ganska bra läge. Till skillnad från första målet som är ett dåligt skott från inget läge alls. Sitter den kryssribba i är det surt. Men att släppa en isare på det sättet är en tavla.Knickedick skrev: ↑2025-01-21 17:42:31 Om man bortser från det faktum att Andren är nära att ta den och bara kollar på situationen varifrån pucken kommer och på vilket sätt och var i målet som avslutet går. Så har jag svårt att tycka att han SKA ta den där.
Säsongen 2024/25
Jaa visst. Ett mål är väl alltid ett "bra" skott det har du rätt i. Men tror helt ärligt att majoriteten härinne på forumet skulle kunna lägga på en sån lucka utan problem. Rätt uselt att ha en målvakt på HA-nivå som inte skulle hålla nollan mot ett gäng foruminister än gång#10 skrev: ↑2025-01-21 17:51:37Första målet är väl inget dåligt skott, skjuter ju där Andren inte täcker, första stolpen, förmodligen ser han luckan, ett bra skott skulle jag säga, men ett fruktansvärt målvaktsagerandeManijock skrev: ↑2025-01-21 17:48:16Skulle säga att det är ett uselt skott i ett ganska bra läge. Till skillnad från första målet som är ett dåligt skott från inget läge alls. Sitter den kryssribba i är det surt. Men att släppa en isare på det sättet är en tavla.Knickedick skrev: ↑2025-01-21 17:42:31 Om man bortser från det faktum att Andren är nära att ta den och bara kollar på situationen varifrån pucken kommer och på vilket sätt och var i målet som avslutet går. Så har jag svårt att tycka att han SKA ta den där.
Återigen är inte första gången heller. Det är ett rejält gäng sådana på två år där han tappar basic-målvaktsspel. För dåligt! Kan inte leta ursäkter längre. Han håller inte, dra plåstret bara. En så usel back hade aldrig fått vara klar i laget vid det här laget.
-
Säsongen 2024/25
Edvin Hammarlund:Manijock skrev: ↑2025-01-21 17:56:44Jaa visst. Ett mål är väl alltid ett "bra" skott det har du rätt i. Men tror helt ärligt att majoriteten härinne på forumet skulle kunna lägga på en sån lucka utan problem. Rätt uselt att ha en målvakt på HA-nivå som inte skulle hålla nollan mot ett gäng foruminister än gång#10 skrev: ↑2025-01-21 17:51:37Första målet är väl inget dåligt skott, skjuter ju där Andren inte täcker, första stolpen, förmodligen ser han luckan, ett bra skott skulle jag säga, men ett fruktansvärt målvaktsagerandeManijock skrev: ↑2025-01-21 17:48:16Skulle säga att det är ett uselt skott i ett ganska bra läge. Till skillnad från första målet som är ett dåligt skott från inget läge alls. Sitter den kryssribba i är det surt. Men att släppa en isare på det sättet är en tavla.Knickedick skrev: ↑2025-01-21 17:42:31 Om man bortser från det faktum att Andren är nära att ta den och bara kollar på situationen varifrån pucken kommer och på vilket sätt och var i målet som avslutet går. Så har jag svårt att tycka att han SKA ta den där.
Återigen är inte första gången heller. Det är ett rejält gäng sådana på två år där han tappar basic-målvaktsspel. För dåligt! Kan inte leta ursäkter längre. Han håller inte, dra plåstret bara. En så usel back hade aldrig fått vara klar i laget vid det här laget.
-Hold my beer
Säsongen 2024/25
Men det låter på Wikegård att vi fått in strax över 800k. Väljer man då att inte skylta med det? Eller är företag nöjda iom att de redan lastat in i nyemissionen ?Mattias_87 skrev: ↑2025-01-21 16:56:41Jag utgår från att de företag man samtalar med trycker in pengar utanför TargetAid som de alltid gjort.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Säsongen 2024/25
Hammarlund är ju inte i närheten av så dålig som vissa hävdar. Det enda han är riktigt kass på som folk är inne på är att få igenom avslut.Knickedick skrev: ↑2025-01-21 18:21:31Edvin Hammarlund:Manijock skrev: ↑2025-01-21 17:56:44Jaa visst. Ett mål är väl alltid ett "bra" skott det har du rätt i. Men tror helt ärligt att majoriteten härinne på forumet skulle kunna lägga på en sån lucka utan problem. Rätt uselt att ha en målvakt på HA-nivå som inte skulle hålla nollan mot ett gäng foruminister än gång#10 skrev: ↑2025-01-21 17:51:37Första målet är väl inget dåligt skott, skjuter ju där Andren inte täcker, första stolpen, förmodligen ser han luckan, ett bra skott skulle jag säga, men ett fruktansvärt målvaktsagerandeManijock skrev: ↑2025-01-21 17:48:16Skulle säga att det är ett uselt skott i ett ganska bra läge. Till skillnad från första målet som är ett dåligt skott från inget läge alls. Sitter den kryssribba i är det surt. Men att släppa en isare på det sättet är en tavla.Knickedick skrev: ↑2025-01-21 17:42:31 Om man bortser från det faktum att Andren är nära att ta den och bara kollar på situationen varifrån pucken kommer och på vilket sätt och var i målet som avslutet går. Så har jag svårt att tycka att han SKA ta den där.
-Hold my beer
-
Säsongen 2024/25
Han är bättre den här säsongen. Eller det kan också vara att han får spela mindre. Förra säsongen bjöd han på en hel delManijock skrev: ↑2025-01-21 19:33:32Hammarlund är ju inte i närheten av så dålig som vissa hävdar. Det enda han är riktigt kass på som folk är inne på är att få igenom avslut.Knickedick skrev: ↑2025-01-21 18:21:31Edvin Hammarlund:Manijock skrev: ↑2025-01-21 17:56:44Jaa visst. Ett mål är väl alltid ett "bra" skott det har du rätt i. Men tror helt ärligt att majoriteten härinne på forumet skulle kunna lägga på en sån lucka utan problem. Rätt uselt att ha en målvakt på HA-nivå som inte skulle hålla nollan mot ett gäng foruminister än gång
-Hold my beer
Säsongen 2024/25
Är det bara jag eller stannade inbetalningstakten av ungefär efter matchen igår? Naturligt att det mattas av efter de första dagarna men gick som tåget till strax över 800k och bara planade sen.Andspe skrev: ↑2025-01-21 19:03:13Men det låter på Wikegård att vi fått in strax över 800k. Väljer man då att inte skylta med det? Eller är företag nöjda iom att de redan lastat in i nyemissionen ?Mattias_87 skrev: ↑2025-01-21 16:56:41Jag utgår från att de företag man samtalar med trycker in pengar utanför TargetAid som de alltid gjort.
Säsongen 2024/25
Kommer ta fart efter lön.Tabarnak skrev: ↑2025-01-21 20:36:49Är det bara jag eller stannade inbetalningstakten av ungefär efter matchen igår? Naturligt att det mattas av efter de första dagarna men gick som tåget till strax över 800k och bara planade sen.Andspe skrev: ↑2025-01-21 19:03:13Men det låter på Wikegård att vi fått in strax över 800k. Väljer man då att inte skylta med det? Eller är företag nöjda iom att de redan lastat in i nyemissionen ?Mattias_87 skrev: ↑2025-01-21 16:56:41Jag utgår från att de företag man samtalar med trycker in pengar utanför TargetAid som de alltid gjort.
Säsongen 2024/25
Årets fattigaste månad, samt lön på Fredag. Som Daven skriver, det kommer ta ny fart till helgen. 800k är fanemig bra mycket för att vara sent i Januari innan löning.Tabarnak skrev: ↑2025-01-21 20:36:49Är det bara jag eller stannade inbetalningstakten av ungefär efter matchen igår? Naturligt att det mattas av efter de första dagarna men gick som tåget till strax över 800k och bara planade sen.Andspe skrev: ↑2025-01-21 19:03:13Men det låter på Wikegård att vi fått in strax över 800k. Väljer man då att inte skylta med det? Eller är företag nöjda iom att de redan lastat in i nyemissionen ?Mattias_87 skrev: ↑2025-01-21 16:56:41Jag utgår från att de företag man samtalar med trycker in pengar utanför TargetAid som de alltid gjort.