Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Kan hålla med Klasen om en spelare till på varje position, alltså inte som många skriver att vi ska ut med en mv och in med en ny. Vis av finalen mot Modo där 2 målvakter var borta så vore ju detta ett utmärkt sätt att säkra upp.
Sedan är ju nästa sak att det kostar och som Wikegård säger att det blir spelare som passar in i gruppen.
Sedan är ju nästa sak att det kostar och som Wikegård säger att det blir spelare som passar in i gruppen.
-
Silly Season 2024/25
Absolut så är gruppen viktig . Samt inte destabilisera den.BigJ skrev: ↑2025-01-19 12:15:30 Kan hålla med Klasen om en spelare till på varje position, alltså inte som många skriver att vi ska ut med en mv och in med en ny. Vis av finalen mot Modo där 2 målvakter var borta så vore ju detta ett utmärkt sätt att säkra upp.
Men då tror jag inte direkt att skicka Linus, var något som var positivt för gruppen?
Samtidigt tror jag det är som Klasen säger, han vet vad som väntar, är målet. Spelare kommer bli skadade, det behövs spelare som klarar av den pressen med!
Om ni minns Modo, när dom gick upp. Gick som tåget. Plockade in Brickly/Vela. Fick formsvacka, innan "spelarna hittade sina roller igen".
Så ju fortare vi ev. får in spelarna nu, desto bättre!
Silly Season 2024/25
Ska ändå komma ihåg att spelare som vi behöver i det här laget kostar och vi har inte hur mycket pengar som helst. Heller en spets än tre stycken Dahlström. Så att få en på varje position, nej tack.Osten östlund skrev: ↑2025-01-19 12:38:43Absolut så är gruppen viktig . Samt inte destabilisera den.BigJ skrev: ↑2025-01-19 12:15:30 Kan hålla med Klasen om en spelare till på varje position, alltså inte som många skriver att vi ska ut med en mv och in med en ny. Vis av finalen mot Modo där 2 målvakter var borta så vore ju detta ett utmärkt sätt att säkra upp.
Men då tror jag inte direkt att skicka Linus, var något som var positivt för gruppen?
Samtidigt tror jag det är som Klasen säger, han vet vad som väntar, är målet. Spelare kommer bli skadade, det behövs spelare som klarar av den pressen med!
Om ni minns Modo, när dom gick upp. Gick som tåget. Plockade in Brickly/Vela. Fick formsvacka, innan "spelarna hittade sina roller igen".
Silly Season 2024/25
Vi har redan tagit in backen och Hävelid är nog billig. Och dessutom redan visat klass! Kan ju blien målvakt och en forward för insamlade pengar men just nu lutar jag faktiskt mer åt att välja en spetsig forward helst en center.Nypovich skrev: ↑2025-01-19 13:32:40Ska ändå komma ihåg att spelare som vi behöver i det här laget kostar och vi har inte hur mycket pengar som helst. Heller en spets än tre stycken Dahlström. Så att få en på varje position, nej tack.Osten östlund skrev: ↑2025-01-19 12:38:43Absolut så är gruppen viktig . Samt inte destabilisera den.BigJ skrev: ↑2025-01-19 12:15:30 Kan hålla med Klasen om en spelare till på varje position, alltså inte som många skriver att vi ska ut med en mv och in med en ny. Vis av finalen mot Modo där 2 målvakter var borta så vore ju detta ett utmärkt sätt att säkra upp.
Silly Season 2024/25
Hävelid bör hänga löst om Berg och Krogdahl skulle vara tillbaka. Totalt livsfarlig prioritering med puck som totalt stjälper våran hårda diciplin vi haft hela säsongen där bak. Dessutom direkt svag i närkamperna.mb81 skrev: ↑2025-01-19 13:52:12Vi har redan tagit in backen och Hävelid är nog billig. Och dessutom redan visat klass! Kan ju blien målvakt och en forward för insamlade pengar men just nu lutar jag faktiskt mer åt att välja en spetsig forward helst en center.Nypovich skrev: ↑2025-01-19 13:32:40Ska ändå komma ihåg att spelare som vi behöver i det här laget kostar och vi har inte hur mycket pengar som helst. Heller en spets än tre stycken Dahlström. Så att få en på varje position, nej tack.Osten östlund skrev: ↑2025-01-19 12:38:43Absolut så är gruppen viktig . Samt inte destabilisera den.BigJ skrev: ↑2025-01-19 12:15:30 Kan hålla med Klasen om en spelare till på varje position, alltså inte som många skriver att vi ska ut med en mv och in med en ny. Vis av finalen mot Modo där 2 målvakter var borta så vore ju detta ett utmärkt sätt att säkra upp.
Han får gå i hårdträning för att lära sig värderingar innan han ska ta en topp 6-plats i detta lag. Tycker även Hammarlund är före just nu.
Silly Season 2024/25
Tyvärr har Kimby honom som ny gullepojkManijock skrev: ↑2025-01-19 17:01:25Hävelid bör hänga löst om Berg och Krogdahl skulle vara tillbaka. Totalt livsfarlig prioritering med puck som totalt stjälper våran hårda diciplin vi haft hela säsongen där bak. Dessutom direkt svag i närkamperna.mb81 skrev: ↑2025-01-19 13:52:12Vi har redan tagit in backen och Hävelid är nog billig. Och dessutom redan visat klass! Kan ju blien målvakt och en forward för insamlade pengar men just nu lutar jag faktiskt mer åt att välja en spetsig forward helst en center.Nypovich skrev: ↑2025-01-19 13:32:40Ska ändå komma ihåg att spelare som vi behöver i det här laget kostar och vi har inte hur mycket pengar som helst. Heller en spets än tre stycken Dahlström. Så att få en på varje position, nej tack.Osten östlund skrev: ↑2025-01-19 12:38:43Absolut så är gruppen viktig . Samt inte destabilisera den.BigJ skrev: ↑2025-01-19 12:15:30 Kan hålla med Klasen om en spelare till på varje position, alltså inte som många skriver att vi ska ut med en mv och in med en ny. Vis av finalen mot Modo där 2 målvakter var borta så vore ju detta ett utmärkt sätt att säkra upp.
Han får gå i hårdträning för att lära sig värderingar innan han ska ta en topp 6-plats i detta lag. Tycker även Hammarlund är före just nu.
Och han kommer att ha gott om is tid
Men sätt honom ihop med Blixt som är noga bakåt
så kan det bli bra !
Sisson blir han däremot kattastrof ihop med
The DIF ONE
Silly Season 2024/25
Ja Hävelid behövs tillsammans med någon som kan ta 100% i defensiven när han ska ut på/missa sina saker. Han har ändå bra förstapass och kan transportera.GULD skrev: ↑2025-01-19 17:12:33Tyvärr har Kimby honom som ny gullepojkManijock skrev: ↑2025-01-19 17:01:25Hävelid bör hänga löst om Berg och Krogdahl skulle vara tillbaka. Totalt livsfarlig prioritering med puck som totalt stjälper våran hårda diciplin vi haft hela säsongen där bak. Dessutom direkt svag i närkamperna.mb81 skrev: ↑2025-01-19 13:52:12Vi har redan tagit in backen och Hävelid är nog billig. Och dessutom redan visat klass! Kan ju blien målvakt och en forward för insamlade pengar men just nu lutar jag faktiskt mer åt att välja en spetsig forward helst en center.Nypovich skrev: ↑2025-01-19 13:32:40Ska ändå komma ihåg att spelare som vi behöver i det här laget kostar och vi har inte hur mycket pengar som helst. Heller en spets än tre stycken Dahlström. Så att få en på varje position, nej tack.Osten östlund skrev: ↑2025-01-19 12:38:43
Absolut så är gruppen viktig . Samt inte destabilisera den.
så kan det bli bra !
-
Silly Season 2024/25
Vilken otrolig överdrift.Manijock skrev: ↑2025-01-19 17:01:25Hävelid bör hänga löst om Berg och Krogdahl skulle vara tillbaka. Totalt livsfarlig prioritering med puck som totalt stjälper våran hårda diciplin vi haft hela säsongen där bak. Dessutom direkt svag i närkamperna.mb81 skrev: ↑2025-01-19 13:52:12Vi har redan tagit in backen och Hävelid är nog billig. Och dessutom redan visat klass! Kan ju blien målvakt och en forward för insamlade pengar men just nu lutar jag faktiskt mer åt att välja en spetsig forward helst en center.Nypovich skrev: ↑2025-01-19 13:32:40Ska ändå komma ihåg att spelare som vi behöver i det här laget kostar och vi har inte hur mycket pengar som helst. Heller en spets än tre stycken Dahlström. Så att få en på varje position, nej tack.Osten östlund skrev: ↑2025-01-19 12:38:43Absolut så är gruppen viktig . Samt inte destabilisera den.BigJ skrev: ↑2025-01-19 12:15:30 Kan hålla med Klasen om en spelare till på varje position, alltså inte som många skriver att vi ska ut med en mv och in med en ny. Vis av finalen mot Modo där 2 målvakter var borta så vore ju detta ett utmärkt sätt att säkra upp.
Silly Season 2024/25
Två matcher och redan gullepojk alltså?GULD skrev: ↑2025-01-19 17:12:33Tyvärr har Kimby honom som ny gullepojkManijock skrev: ↑2025-01-19 17:01:25Hävelid bör hänga löst om Berg och Krogdahl skulle vara tillbaka. Totalt livsfarlig prioritering med puck som totalt stjälper våran hårda diciplin vi haft hela säsongen där bak. Dessutom direkt svag i närkamperna.mb81 skrev: ↑2025-01-19 13:52:12Vi har redan tagit in backen och Hävelid är nog billig. Och dessutom redan visat klass! Kan ju blien målvakt och en forward för insamlade pengar men just nu lutar jag faktiskt mer åt att välja en spetsig forward helst en center.Nypovich skrev: ↑2025-01-19 13:32:40Ska ändå komma ihåg att spelare som vi behöver i det här laget kostar och vi har inte hur mycket pengar som helst. Heller en spets än tre stycken Dahlström. Så att få en på varje position, nej tack.Osten östlund skrev: ↑2025-01-19 12:38:43
Absolut så är gruppen viktig . Samt inte destabilisera den.
så kan det bli bra !
It's easier to be an asshole to words than to people
Silly Season 2024/25
Oj, ja om Hävelid knappt på nåder platsar på tre backpar hos oss så har vi dels en riktigt jävla bra backuppsättning och dels så kommer det krävas något överjävligt bra från insamlingen om det ska matcha den kravbilden…
Silly Season 2024/25
Önskelista:
1. Offensiv center med näsa för mål
2. Högerfattad vinge med näsa för mål.
3. Backjätte som kan boxa bort allt och dunka in slagskott från blå.
Helst:
Thore Ny Kelleher
Costmar Kruger Klasen
Dick Weigel Blomgren
Eklund Rensfeldt (Brodda)Frondell
Grewe Larsson
Scisson Krogdahl
Berg Hävelid
Tychonic Ragge
Blixt Hammarn
1. Offensiv center med näsa för mål
2. Högerfattad vinge med näsa för mål.
3. Backjätte som kan boxa bort allt och dunka in slagskott från blå.
Helst:
Thore Ny Kelleher
Costmar Kruger Klasen
Dick Weigel Blomgren
Eklund Rensfeldt (Brodda)Frondell
Grewe Larsson
Scisson Krogdahl
Berg Hävelid
Tychonic Ragge
Blixt Hammarn
-
Silly Season 2024/25
Vågar man chansa med Carter Camper, verkar vara ute på marknaden.
Thore- Camper- Klasen
Gick ju bra när vi plockade Max.
Frågan är om Carter är slut?
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... ter-camper
Thore- Camper- Klasen
Silly Season 2024/25
Om OIK tar en del av lönen så kanske det är värt det.Osten östlund skrev: ↑2025-01-19 20:55:15 Vågar man chansa med Carter Camper, verkar vara ute på marknaden.
Thore- Camper- Klasen
Silly Season 2024/25
Oavsett om man vill ha han eller ej, vill Oik släppa han till något annat lag i Ha? Kan ju va så mellan topplagen att man inte vill släpp till konkurrenter.Daven skrev: ↑2025-01-19 21:24:06Om OIK tar en del av lönen så kanske det är värt det.Osten östlund skrev: ↑2025-01-19 20:55:15 Vågar man chansa med Carter Camper, verkar vara ute på marknaden.
Thore- Camper- Klasen
Silly Season 2024/25
Läste att shl klubbarna har fått han på sitt bord så gissar att det inte är aktuellt med andra HA klubbarNypovich skrev: ↑2025-01-19 21:29:17Oavsett om man vill ha han eller ej, vill Oik släppa han till något annat lag i Ha? Kan ju va så mellan topplagen att man inte vill släpp till konkurrenter.Daven skrev: ↑2025-01-19 21:24:06Om OIK tar en del av lönen så kanske det är värt det.Osten östlund skrev: ↑2025-01-19 20:55:15 Vågar man chansa med Carter Camper, verkar vara ute på marknaden.
Thore- Camper- Klasen