Jag spränger stället!..Nu har jag inte tillgång till nån stor bomb, men jag kinapuffar ner hela Linköping...!Bobban skrev:Jag är väldigt osäker på Ridderwall som första målis, tror inte han håller en hel säsong. Men jag hade precis samma tankar om Daniel Larsson förra året och oj vad fel jag fick. Bara hoppas att jag får det igen
Sen hoppas jag att Nisse kommer hem. Får jag se han i lhc nästa år så vet jag inte vad jag gör
Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
jag är med, jag går natur så jag kan endel om bomberÄppelmos skrev:Jag spränger stället!..Nu har jag inte tillgång till nån stor bomb, men jag kinapuffar ner hela Linköping...!Bobban skrev:Jag är väldigt osäker på Ridderwall som första målis, tror inte han håller en hel säsong. Men jag hade precis samma tankar om Daniel Larsson förra året och oj vad fel jag fick. Bara hoppas att jag får det igen
Sen hoppas jag att Nisse kommer hem. Får jag se han i lhc nästa år så vet jag inte vad jag gör
Skandal? De har fan lämmnat skandal i startgropen, de e nått nytt ord...De får bara/kan inte hända...dif rules skrev:om Nisse/tjärnqvist ses i lhc kommer jag dra ihop Farsta´s alla bomber och fisbomber och dra ner till lkpg och smälla dem satt dem är tvugna att utrymma stället... Seriöst, om det händer ere skandal på hög nivå
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tror dessvärre att det finns en god chans till att Tjärnqvist går till Timrå. Challe kan nog locka dit honomPeterzon skrev:http://www.dagbladet.se/artikel.php?id= ... delning_2=
vad tror ni om detta ? kan han gå till TIK?

100% DJURGÅRDSJ***L
-
Alla kan vara lugna, Timrå har inte kontaktat Daniel, och dom vet ju inte att Djurgården är enda alternativet i Sverige ifall han skulle spela här nästa säsong! Så ta de lugnt som sagt och jaga inte upp er för varje litet rykte...Peterzon skrev:http://www.dagbladet.se/artikel.php?id= ... delning_2=
vad tror ni om detta ? kan han gå till TIK?
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Är du med för fem öre pojkvasker? 88/89? Året det talas om är 04/05 lockout-säsongen. Jaag tycker inte diskussionen är onödig då Jose mycket väl kan vara aktuell för oss om ett par år.rated_x skrev:håller med reservjesus.. här diskuterar vi silly season 08/09 lagbygget?? kanske typ de den tråden handlar om och inte vem som va bäst i DIF 88/89? eller vad tycker ni?DIF_Soldier skrev:Hellre det än att skapa ny tråd till varenda liten fråga.reservjesus skrev:Tycker inte man ska använda denna tråden till att diskutera vilken NHL målvakt som var bäst i DIF. Gör om, gör rätt.
Säg nu inte "men detta handlar om årets silly" för då blir jag förbannad. Frågan kom upp, frågan diskuterades, no big deal.
Tjärnqvist kommer aldrig att välja Timrå, det finns ingen chans i världen. Väljer han en annan klubb än DIF i Sverige så är det det största sveket sen Challe, om inte större.
Säg den glädje som varar
Man behöver väl inte vara direkt högutbildad för att inse att denna trupp saknar förstärkningar på backsidan så det skriker om det. Tycker att det utan tvekan behövs två till backar av klass för att göra denna lagdel komplett. Hade säsongen startat imorgon hade man nog gått runt kallsint.
Det är väl ingen överdrift att påstå att det saknas en spelskicklig back av hög klass samt en i defensiven då Ossi står utan kontrakt. Förutsätt att Ossi och Tjärnqvist inte ansluter till hösten så ser situationen än mer prekär ut.
Tittar man på backbesättningen går det snabbt att lista ut att vi har två bra ES backar i form av Ragnarsson och Timmy men sedan ser det mörkare ut. Är väldigt tveksam till värvningen av Niklas Andersson, att vara poängproducerande på allsvensk nivå har ju visat sig förr att det inte innebär fullfärdig i ES sammanhang. Dessutom när Ronnies rygg spökar och två juniorer som har långt kvar till Elitserienkostymen gör att situationen känns än mer förödande. Hoppas innerligt att ledningen agerar och värvar två kompetenta backar. Sedan att Edvin Frylén är kvar i truppen förblir en gåta.
Det är väl ingen överdrift att påstå att det saknas en spelskicklig back av hög klass samt en i defensiven då Ossi står utan kontrakt. Förutsätt att Ossi och Tjärnqvist inte ansluter till hösten så ser situationen än mer prekär ut.
Tittar man på backbesättningen går det snabbt att lista ut att vi har två bra ES backar i form av Ragnarsson och Timmy men sedan ser det mörkare ut. Är väldigt tveksam till värvningen av Niklas Andersson, att vara poängproducerande på allsvensk nivå har ju visat sig förr att det inte innebär fullfärdig i ES sammanhang. Dessutom när Ronnies rygg spökar och två juniorer som har långt kvar till Elitserienkostymen gör att situationen känns än mer förödande. Hoppas innerligt att ledningen agerar och värvar två kompetenta backar. Sedan att Edvin Frylén är kvar i truppen förblir en gåta.
Hockeysverige skriver samma sak.Vipul skrev:http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... -i-detroit
vet inte om han stannar nu eller inte:/
Dick Axelsson kommer spela i Detroit (Ev Grand Rapids) nästa säsong.
Säker? är det inte så det var tänkt, att han skulle krita på för Detroit, men sen vara utlånad till DIF första året? eller har jag fått det hela om bakfoten?blocco skrev:Hockeysverige skriver samma sak.Vipul skrev:http://www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1 ... -i-detroit
vet inte om han stannar nu eller inte:/
Dick Axelsson kommer spela i Detroit (Ev Grand Rapids) nästa säsong.