Silly Season 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Osten östlund

Silly Season 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Manijock skrev: 2025-01-09 14:24:17 Weigel är ju i paritet med Emil Berglund. Han åker runt och jobbar. Svag med pucken men sliter och stör. Rensfeldt är klasser bättre på det mesta. Är väl skridskoåkningen som går till 26 då.

Har en känsla att Weigel tjänar mer än vad Berglund gjorde dock.

Thoresen - Rensfeldt - Klasen
Axelsson - Krüger - Eklund
Blomgren - Eriksson - Kelleher
Grewe - Costmar - Brodin
Weigel

Här har vi laget med alla närvarande.
Thore/Kelleher verkar fungera ibland med.

Kul att Blomgren var bra igår.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Manijock skrev: 2025-01-09 14:24:17 Weigel är ju i paritet med Emil Berglund. Han åker runt och jobbar. Svag med pucken men sliter och stör. Rensfeldt är klasser bättre på det mesta. Är väl skridskoåkningen som går till 26 då.

Grewe - Costmar - Brodin
Weigel

För mig är Weigel den största besvikelsen.
Visst, jag hade räknat med kanske 24-26 poäng något i den stilen, nu är han on pace för 21, det är väl helt okej. Hade han haft en större roll i PP, som i Björklöven, så hade det förmodligen varit mer.

Men inget av den elakheten finns ju kvar, och han syns inte så mycket i matcherna heller. Hoppas på mer rivighet och att han kan ta sig an rollen som en jobbig jävel i slutspelet sen.

Jag hade trots allt spelat Grewe-Weigel-Costmar och haft Brodin som extra eftersom Costmar inte är smart nog att spela center, han är bättre som vinge, och han är bättre än Brodin just nu.

Blomgren för mig är inte ens en besvikelse, jag vet inte om jag trodde på mer än förra säsongen. Överhypad, likt Wiktor Nilsson.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2024/25

Inlägg av captcash »

Håller med om Weigel men jag tror och hoppas att han blir den där lilla blodtörstiga vovven under ett slutspel.

Rent generellt känner jag att våra gubbar spelar bättre just nu än jag väntat mig, jag trodde inte de skulle tagga till förrän slutspel så förväntar mig en level till när det väl drar igång från alla gubbarna! Blir skitkul!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Knickedick

Silly Season 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Har aldrig förstått varför man spräckte
Thore-Krüger-Kelleher

Vill se Brodda och Eklund i samma lina. Vore rivigt och småfult.

Innan jag dör skulle jag även vela återuppleva ett byte med Söderlund och Brodda i samma.

Tack till Fredric Weigel för att du anpassat dig och städat efter andra i år. Skulle vara kul att se vad som hände om man bytte plats på Rensfeldt och Weigel.

Alltså
Grewe-Weigel-Brodda
Dick-Ludde-Klasen
EspenK

Silly Season 2024/25

Inlägg av EspenK »

Är beredd att lägga en avsevärd summa i en insamling gör en värvning innan fönstret stänger.

Helst en back men kan också tänka mig en sniper för vi har gott om hårt arbetande brunkare men ont om pricksäkra vingar.
Praetori

Silly Season 2024/25

Inlägg av Praetori »

EspenK skrev: 2025-01-09 19:26:33 Är beredd att lägga en avsevärd summa i en insamling gör en värvning innan fönstret stänger.

Helst en back men kan också tänka mig en sniper för vi har gott om hårt arbetande brunkare men ont om pricksäkra vingar.
Känner verkligen inte att vi behöver rucka på lagbygget.
Kan vi hitta nån larger-than-life-back i stil med Gragnani eller Garrison är det en sak. Men annars så känns det helt ok att sitta still i båten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-09 14:42:49

Grewe - Costmar - Brodin
Weigel

För mig är Weigel den största besvikelsen.
Visst, jag hade räknat med kanske 24-26 poäng något i den stilen, nu är han on pace för 21, det är väl helt okej. Hade han haft en större roll i PP, som i Björklöven, så hade det förmodligen varit mer.

Men inget av den elakheten finns ju kvar, och han syns inte så mycket i matcherna heller. Hoppas på mer rivighet och att han kan ta sig an rollen som en jobbig jävel i slutspelet sen.

Jag hade trots allt spelat Grewe-Weigel-Costmar och haft Brodin som extra eftersom Costmar inte är smart nog att spela center, han är bättre som vinge, och han är bättre än Brodin just nu.

Blomgren för mig är inte ens en besvikelse, jag vet inte om jag trodde på mer än förra säsongen. Överhypad, likt Wiktor Nilsson.
Han har ju helt enkelt inte haft så stor roll här. Då går det inte att förvänta sig poäng i samma utsträckning som i Löven. Absolut inte aktuell för PP1, och här snarare fått istid som en tredjecenter och inte topp 6. Då blir det färre poäng. Solid i spelet dock.
Expert.
DjurgårdareiNorrland

Silly Season 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Praetori skrev: 2025-01-09 19:50:06
EspenK skrev: 2025-01-09 19:26:33 Är beredd att lägga en avsevärd summa i en insamling gör en värvning innan fönstret stänger.

Kan vi hitta nån larger-than-life-back i stil med Gragnani eller Garrison är det en sak. Men annars så känns det helt ok att sitta still i båten.
Du har en poäng med lagbygget.
Vi är dock väldigt beroende av Sissons och går han sönder lagom till slutspel finns ingen som kan täcka upp där.

Forwardsidan är det bättre ställt men jag är inte heller främmande för en sniper ifall det skulle dyka upp.
Användarvisningsbild
fryppe

Silly Season 2024/25

Inlägg av fryppe »

Löven,SSK,Oskarshamn,Bofors alla dragit in panikvärvningar senaste dagarna, ser väldigt skitnödigt ut hos samtliga.
Manijock

Silly Season 2024/25

Inlägg av Manijock »

Mantas storspelade ikväll för Leksand.
Nypovich

Silly Season 2024/25

Inlägg av Nypovich »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-09 21:26:24
Praetori skrev: 2025-01-09 19:50:06

Du har en poäng med lagbygget.
Vi är dock väldigt beroende av Sissons och går han sönder lagom till slutspel finns ingen som kan täcka upp där.

Forwardsidan är det bättre ställt men jag är inte heller främmande för en sniper ifall det skulle dyka upp.
Forwardsidan vill man inte rucka på. Backsidan kan man däremot vänta till sista minuten om sä behövs. Hellre klass än råka dra in något som kan förstöra gruppen. Med en topp4 så hade jag sovit lugnt inför ett slutspel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Silly Season 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-01-09 21:26:24Du har en poäng med lagbygget.

Finns det något lag som tänker så dock?

”Vi behöver ha en ersättare till vår toppback redan nu OM han skulle gå sönder”

Alla spelare är beroende av sina toppspelare men man har ju inte dubbla uppsättningar bara för det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
schampo

Silly Season 2024/25

Inlägg av schampo »

Visste har vi inte jesper myrenberg uppskriven som extra målvakt om LHC inte tar sig vidare?
Storspela ikväll och ligger 5:a i målvaktsligan med 92% visserligen bara 14 matcher spelade
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

schampo skrev: 2025-01-10 00:11:52 Visste har vi inte jesper myrenberg uppskriven som extra målvakt om LHC inte tar sig vidare?
Storspela ikväll och ligger 5:a i målvaktsligan med 92% visserligen bara 14 matcher spelade
Det är inte tillåtet att ha SHL målvakter som extra längre.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
schampo

Silly Season 2024/25

Inlägg av schampo »

Mattias_87 skrev: 2025-01-10 05:54:34
schampo skrev: 2025-01-10 00:11:52 Visste har vi inte jesper myrenberg uppskriven som extra målvakt om LHC inte tar sig vidare?
Det är inte tillåtet att ha SHL målvakter som extra längre.
Aha, men då så, då är det ju en icke fråga
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Låst