aik kaxar upp sig

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Coid

Inlägg av Coid »

Måste tyvärr säga att aik nobbade G.Wesslau, det var inte DIF som snodd honom framför aik.... Känns oroväckande med 2st obeprövade kort..... D.Larsson hade ju testats i JVM där han gjorde ett grymt sådant. Ridderwall var backup i JVM och Wesslau petad i Borås och ratad av aik...
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

Coid skrev:Måste tyvärr säga att aik nobbade G.Wesslau, det var inte DIF som snodd honom framför aik.... Känns oroväckande med 2st obeprövade kort..... D.Larsson hade ju testats i JVM där han gjorde ett grymt sådant. Ridderwall var backup i JVM och Wesslau petad i Borås och ratad av aik...
Riddarn gjorde ju grymt bra ifrån sig i JVM, hade han stått finalen hade dom vunnit guld, är inte ett dugg orolig..
djjjj

Inlägg av djjjj »

aik är ett skämt, ett bollträ rakt över munnen ska dom jävla kräken ha.

Känner ni lukten som får hundarna att fly
solna tattarna är på väg
Smittade av råttpest, drabbade av impotens
Med tvål har ni aldrig tvättat er
aik skit, aik pest
Ni är hela Sveriges skam
solnatattare, ni är incest inte vi
Var säker på att vi förr eller senare hugger er

Vi är inte brödrar, vi är varken er storebror eller lillebror!
Djurgårn tills jag dör
Användarvisningsbild
odburt
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av odburt »

Emil svelander skrev:Ändra rubriken. Aldrig aik med versaler.
Aldrig med i heller, ajk ska det va och inget annat.
djurgårdarn3

BOIS!

Inlägg av djurgårdarn3 »

e ju BoISare (Mariestad) sen en bra bit tillbaka och vi har nu äntligen lyckats ta oss till Allsvenskan där vi nu ska etablera oss.
har funderingar på hur AIK spelar och vad dom har för stora namni laget? har inte hört något om AIK här nere i Mariestad helt dödstyst om dom.
annars snackas det villt om alla klubbar från DIV 1 till ES men inte ett skit har ja hört om gnagarna.
har dom gjort någon bra värvning? har dom kapacitet att ta klivet upp? har dom ens chansen att slåss om top 5?
Svar nej nej och åter nej dom får fortsätta och ligga i AS medans Djurgården bara växer och växer tillbaka till en ny storhetstid med några nya sm titlar!
åhh vad det är skönt att se Djurgårn göra mål!
lilleman

Re: BOIS!

Inlägg av lilleman »

djurgårdarn3 skrev:e ju BoISare (Mariestad) sen en bra bit tillbaka och vi har nu äntligen lyckats ta oss till Allsvenskan där vi nu ska etablera oss.
har funderingar på hur AIK spelar och vad dom har för stora namni laget? har inte hört något om AIK här nere i Mariestad helt dödstyst om dom.
annars snackas det villt om alla klubbar från DIV 1 till ES men inte ett skit har ja hört om gnagarna.
har dom gjort någon bra värvning? har dom kapacitet att ta klivet upp? har dom ens chansen att slåss om top 5?
Svar nej nej och åter nej dom får fortsätta och ligga i AS medans Djurgården bara växer och växer tillbaka till en ny storhetstid med några nya sm titlar!
Är du Boisare och heter "djurgården3"?

Där hängde jag inte riktigt med?

DIF
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Kojak

Re: BOIS!

Inlägg av Kojak »

lilleman skrev:
djurgårdarn3 skrev:e ju BoISare (Mariestad) sen en bra bit tillbaka och vi har nu äntligen lyckats ta oss till Allsvenskan där vi nu ska etablera oss.
Är du Boisare och heter "djurgården3"?

Där hängde jag inte riktigt med?

DIF
Seriöst, jag undrar också Djurgårdarn3 om du kan utveckla det där..? För jag blev väldigt förvirrad och har inte den blekaste aning om vad du dillade om där... Så förklara!
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Nu har jag tittat lite på råttornas trupp, och här kommer min utvärdering:

Heino-Lindberg, 23

Medelmåttlig Elitseriemålvakt, ganska skadebenägen.
Fredrik Holmgren, 23
Verkar vara hyfsad allsvensk backup men inte mer.

Fredrik Carlsson, 20
Verkar inte ha några större offensiva kvalitéer. Mer vet jag inte.
Stefan Johansson, 20
Svår att bedöma. Kanske kan utvecklas till något.
Andreas Jungbeck, 25
Ryktades till oss tidigare, men antar att han valdes bort när Andersson skrev på. Behöver utvecklas mer om han ska bli något.
Jonas Liwing, 25
Ja, ni vet ju själva.
Erik Ryman, 35
Ingen elitserieklass här inte.
Per Savilahti-Nagander, 23
Håller väl knapp Elitserieklass. Stor och ganska tuff back men inte speciellt rörlig. Hyfsad offensiv och defensiv.
Dick Tärnström, 33
Absolut en bra back, men bättre än Kenny? Knappast.
Mikael Österberg, 22
Bra fysik och defensivt spel. Men av statistiken att döma så väntar han fortfarande på sitt genombrott.

Johan Adolfsson, 21
Svår att bedöma, men jag tror inte att han kommer att utvecklas till en elitseriespelare.
Mattias Beck, 25
Stabil poänggörare på allsvensk nivå. Men det är ett stort steg till Elitserien som han inte klarat tidigare.
Patrik Bergström, 24
Fick sitt Allsvenska genombrott 06/07 med Bajen då han gjorde 40p på 45 matcher. Men det gick inte lika bra förra säsongen och det är som sagt ett stort steg till elitserien.
Daniel Bång, 21
Väntar på sitt genombrott. Kan antagligen bli lite bättre än den allsvenske snittspelaren.
David Engblom, 30
Har testats i Elitserien tidigare (Med aik) utan större framgång. De senaste säsongerna i allsvenskan verkar ha varit jobbiga för honom.
Tobias Ericsson, 20
Ung spelare, svår att bedöma.
Rasmus Ericsson, 25
Hyfsad allsvensk center. Inget för elitserien.
Henrik Eriksson, 29
Bra på rören och ganska teknisk, men har ett par misslyckade försök i elitserien. Det var dock några år sedan sist.
Kristian Gahn, 36
Ganska bra spelare, som har flera säsonger i elitserien i bla. Timrå och Södertälje. Men killen är 36, och jag tror inte att han klarar att återvända till elitserien igen.
Fredric Korduner, 19
Ung och ganska lovande spelare. Kan bli en bra målskytt.
Christian Sandberg, 20
Verkar vara väldigt duktig, och kan antagligen utvecklas ännu mer. Bra i nästan alla situationer. Har sett honom spela ett par gånger, och svagheten är främst att han har en förmåga att ofta köra fast i hörnen.
Jonas Westerling, 26
Medelmåttlig Center. Håller nog inte för elitserien.
Johan Ryno, 21
Måste ju finnas någon andledning till att han var jagad av hela elitserien för två år sedan. Men sedan dess har det inte hänt så mycket. Svårt att säga om Ryno kommer att bli något.

Sammanfattning
Det finns en del bra spelare, och en del lovande spelare som kan få en bra framtid. Men i mina ögon, också ganska många skitspelare. Kommer att krävas många nyförvärv om aik ska ha någon chans att kunna klara sig kvar i elitserien, om man nu tar sig dit.

Laget är bättre än fjolårets, men jag tror inte att man når kvalserien.

OBS!
Jag har utgått från vad jag vet sen tidigare, och tittat i spelarnas statistik. Men det mesta är spekulationer.

Är det något som ni tycker är fel så är det bara att säga till.
Senast redigerad av blocco den 2008-05-22 20:54:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Du har gjort en väldigt bra uppskattning som ligger sanningen nära till hands. AIK har ett bättre lag än förra säsongen men fortfarande har dom spelare som inte kommer att hålla ända vägen upp. Men, den största skillnaden mot föregående år är nog på tränarsidan. Roger Melin kan skapa stabilitet i truppen och åtminstone etablera AIK i den övre halvan av den allsvenska tabellen. Tvärr kommer det inte att räcka längre än så denna säsong... (Ja, jag säger tyvärr. Saknar derbyna och mer än ett stockholmslag i elitserien)
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Tackar ödmjukast för det Blocco!

Intressant läsning minst sagt. Känns som aik har drabbats av alldeles för mycket högmod. Djurgårdens trupp har mer spets och är bättre rent generellt. Så är det bara...
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Användarvisningsbild
Diffe89
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Med den där anfallsuppsättningen åker de ju ur. Bra bakåt - uselt framåt.
jjonas

Inlägg av jjonas »

Full fart bakåt, håll tätt framåt! :wink:
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Diffe89 skrev:Med den där anfallsuppsättningen åker de ju ur. Bra bakåt - uselt framåt.
Med tanke på att truppen överlag känns starkare än förra säsongen kommer dom nog att hamna på övre halvan av tabellen. Beroende på kvarvarande värvningar kan dom till och med hamna i kvalserien. Där har dom dock inte en suck mot Leksand och Malmö som har satsat i flera år på att gå upp...
Steef

Inlägg av Steef »

Rocker skrev:
Diffe89 skrev:Med den där anfallsuppsättningen åker de ju ur. Bra bakåt - uselt framåt.
Med tanke på att truppen överlag känns starkare än förra säsongen kommer dom nog att hamna på övre halvan av tabellen. Beroende på kvarvarande värvningar kan dom till och med hamna i kvalserien. Där har dom dock inte en suck mot Leksand och Malmö som har satsat i flera år på att gå upp...
men malmö och specielt leksand har darrat när det gäller som mest iallafall de senaste sesongerna
Användarvisningsbild
Rocka

Inlägg av Rocka »

Kunde Rögle gå upp till elitserien med den truppen de hade den gångna säsongen så kan väl tattarjävlarna från solna gå upp den kommande? Nu varken tror eller hoppas jag att det blir så.

Synar man truppen litegrann så finns det EN spelare som skulle gå in i Djurgår'n rent kvalitétsmässig, hans tveksamma förflutna gör dock honom ändå inte önskvärd i min bok och det är Tärnström.
Vad har dom mer? Erik Ryman, Jonas Liwing och nån norrlänning med dubbelnamn som var petad i Luleå förra året.
Tror knappast att varken Percy eller pamparna uppe i Ejendals Arena får skrämselhicka.

Framåt består truppen av ett gäng elitserie-rejects och några halvlovande junisar, varav ingen skulle platsa i Djurgårns J20.

I målet står en skadebenägen suput som slåss med lagledare på avslutningsfester och raggar på 18-åringar på lokala O'learys ute på obygden.

Näää, så länge detta är det bästa fittmongona kan uppbringa kan jag sova tryggt i vetskap om att det kommer dröja många år innan de ens är nära att vara tillbaka i ES. "Rögle-syndromet" till trots.
Djurgårn tills jag dör
Skriv svar