Sluta retas med Sörensen. Ett av mina bättre minnen är när han avgör i 3 vs 3 när vi gick upp senast. Två spelare hänger på honom och han lyckas ändå dra tredje spelaren och göra mål.
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
agne skrev: ↑2024-12-17 14:27:46
Sluta retas med Sörensen. Ett av mina bättre minnen är när han avgör i 3 vs 3 när vi gick upp senast. Två spelare hänger på honom och han lyckas ändå dra tredje spelaren och göra mål.
Sörensen är en av mina (kanske #1) favoritspelare i DIF från 2012 och framåt. Stannade kvar när vi åkte ur 2012 och blev kvar ett tag när vi gick upp. Många fina mål man sett av honom.
Hävelid tillbaka på en låg nivå igår.
Återstår att se ifall hans svit bara var sminkad eller om insatsen igår var en vägbula.
Men det är inte en målvakt jag vill gå in i slutspel med. Hoppas vi får in något som kan överraska, för någon toppmålvakt (sett till historik och det berömda pappret) kommer nog inte dyka upp.
DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-18 07:50:59
Hävelid tillbaka på en låg nivå igår.
Återstår att se ifall hans svit bara var sminkad eller om insatsen igår var en vägbula.
Men det är inte en målvakt jag vill gå in i slutspel med. Hoppas vi får in något som kan överraska, för någon toppmålvakt (sett till historik och det berömda pappret) kommer nog inte dyka upp.
Visst att Hävelid steppat upp, men han har inte magiskt förvandlats. Vi har fortfarande ingen målvakt som kan rädda oss, vi har mer ett försvar som inte släpper till lägen. I Tv4 hockey podden prata man om att Voutilainen inte är en sån målvakt som man vinner slutspel med, och han har oftast varit ligans bästa.
Så ja, ska man in i ett slutspel så behövs en slips som gör skillnad. Kom igen nu Wiken!