Förslag till marknadsavdelningen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
jensa öhling

Förslag till marknadsavdelningen

Inlägg av jensa öhling »

saxat från forumet på svenskafans.com:

Namn: Cartago Djurgården » Svara på inlägg
Sänt: 2005-12-28 01:34:20
Vore det inte idé för DIF-Hockey och JK att rida på hockeyvågen som går genom leden just nu och ta fram ett prisvärt biljettalternativ för resterande seriematcher och eventuella slutspelsmatcher?
Vi är ju många som ständigt tjatar om att det är alldeles för många meningslösa matcher (även om det inte riktigt varit så i år för vår del), men nu är det fanimej bara viktiga matcher kvar och laget behöver allt stöd de kan få.
Därför vore det väl jävligt bra om DIF-Hockey kunde vara lite alerta och ta fram något som kan göra att det blir lite klack på de återstående matcherna.
Jag menar vi kommer vara 2000 där den 5/1. Om man kan locka 30-40% av dom att köpa ett nyframtaget biljettpaket så har väl klackens storlek ökat med hur många procent som helst (förutsatt att alla som köper biljett är på plats...)
nutarvidom
Säsongskort: Ja

Inlägg av nutarvidom »

Är detta skickat till Viktorsson eller vem det nu är som håller i dessa bitar?

Annars är det en god idé !
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Andy »

Bra idé!

Men ärligt talat är det inte nog daltat med "klacken"snart?

För höga priser klagade man - och DIF tog fram ett kanonpaket (har nog aldrig varit billigare för någon att gå på elit-hockey i Sverige tidigare) - inte kom klacken.

Det finns inga ståplatser klagade man - och DIF fixade det omöjliga - ståplats i Globen - inte kom klacken (och hälften av ståplatsen togs bort på grund av det låga intresset från "klacken").

Nä - kanske ska DIF dalta med oss som följer serielunken, stöder vårt lag och ÄR PÅ PLATS. Oavsett, alltid - i vått och tort....
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

jo, du har helt klart en poäng. kruxet är ju bara det att det är så jävla mycket roligare att se hockey på plats när det är lite drag i arenan. och det här kan vara ett sätt att få det.
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Mina mattekunskaper är gravt begränsade. Men om jag inte räknat helt fel så skulle man faktiskt fortfarande tjäna 5 spänn på att köpa säsongskortet (utan att inkludera ett ev. slutspel). Nu vet jag iofs inte om det går att fixa sässplåt så här sent in på säsongen. Går det inte är det ju en ok idé.

Andy, jag förstår din poäng, det känns konstigt att folk som knappt går i vanliga fall helt plötsligt ska belönas bara för att matcherna helt plötsligt betyder något. Men det här kan vara en vändpunkt för hockeyn vad gäller klacken, åtminstone kortsiktigt. Och en röststark klack kan i vissa vara den extra tändvätskan som kan få spelare att ge lite till för att vinna en match.

Men visst vore det guld om klacken och Globen i övrigt kunde vara så välfylld som den var igår mot HV.
Lycka är att vara djurgårdare
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Aldrig fel att pröva med detta erbjudande, men jag tror inte det hjälper. Roten till det onda är inte priset utan att det är för många matcher vilket i sin turbetyder att varje match inte blir någon fest "som man bara inte får missa".

Det vore bättre med ett erbjudande om att förlänga dygnets antal timmar jämfört med billiga biljetter. Jag har personligen inte tid att utnyttja dessa erbjudanden i alla fall. Då man knappast kan ändra dygnets timmar rekomenderar jag en sämkningav antalet matcher i serien istället. Även om detta antagligen är ölika ogenomförbart som att plussa på 3-4 timmar påvarje dygn.

Jävla bönder som skall förstöra hockeyns framtid!
Skriv svar