Jag är på din linje. En rörlig back med bra poäng varje år typ Nardella s produktiondr111DIF skrev: ↑2024-12-07 16:44:34Vi tacklar typ mest i ligan och du kan väl ändå inte mena att det är smärtfritt att ta sig in framför vår kasse? Visst Ragge borde nog kunna mer i den avdelningen men Johnny, Blixten, Berg och Krogen brottar ju ner varenda en som ens försöker. I viss mån även Sissons. Så till den grad att jag känner att vi nästan tänjer på gränserna och riskerar utvisningar så som reglerna är nu.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-07 10:45:09Ingen av dessa har ju visat någon tuffhet.Henkos skrev: ↑2024-12-07 09:07:15Det vi minst saknar är ju tuffhet på backsidan. Berg, Krogdahl, Blixt, Ragge, Tycho (!).DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-06 20:52:26 Hade älskat att få in en sådan som Stian Solberg.
Har inte fått ut mycket av sitt spel i Färjestad men vi är trots allt en nivå ner.
Kan kliva in med lite pondus och tuffhet på backsidan inför stundande slutspel.
Har faktiskt ryktats om en utlåning, dock ej specifikt oss.
Håller med dr111dif, ska vi ha in något är det en riktigt spelskicklig offensiv back men det lär stanna vid en dröm.
Man trodde det om Ragge när han värvades. Även Berg. Blixt har storleken men kaxigheten finns ej.
Tychonick blir lätt sur och säger ifrån när något sker, det är det enda jag sett.
Håller verkligen inte med.
Saknar vi något tycker jag det är rörligheten med puck, typ Axel A eller PJ. Å andra sidan har vi verkligen en tydlig profil på backsidan som alla passar rätt bra i och det rimmar väl med vad Wiken lyfte fram som målbild i våras.
Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
The DIF ONE
Silly Season 2024/25
Här är pusselbiten på backsidan.GULD skrev: ↑2024-12-07 18:32:50Jag är på din linje. En rörlig back med bra poäng varje år typ Nardella s produktiondr111DIF skrev: ↑2024-12-07 16:44:34Vi tacklar typ mest i ligan och du kan väl ändå inte mena att det är smärtfritt att ta sig in framför vår kasse? Visst Ragge borde nog kunna mer i den avdelningen men Johnny, Blixten, Berg och Krogen brottar ju ner varenda en som ens försöker. I viss mån även Sissons. Så till den grad att jag känner att vi nästan tänjer på gränserna och riskerar utvisningar så som reglerna är nu.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-07 10:45:09Ingen av dessa har ju visat någon tuffhet.Henkos skrev: ↑2024-12-07 09:07:15Det vi minst saknar är ju tuffhet på backsidan. Berg, Krogdahl, Blixt, Ragge, Tycho (!).DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-06 20:52:26 Hade älskat att få in en sådan som Stian Solberg.
Har inte fått ut mycket av sitt spel i Färjestad men vi är trots allt en nivå ner.
Håller med dr111dif, ska vi ha in något är det en riktigt spelskicklig offensiv back men det lär stanna vid en dröm.
Man trodde det om Ragge när han värvades. Även Berg. Blixt har storleken men kaxigheten finns ej.
Tychonick blir lätt sur och säger ifrån när något sker, det är det enda jag sett.
Saknar vi något tycker jag det är rörligheten med puck, typ Axel A eller PJ. Å andra sidan har vi verkligen en tydlig profil på backsidan som alla passar rätt bra i och det rimmar väl med vad Wiken lyfte fram som målbild i våras.
https://www.eliteprospects.com/player/1 ... gustafsson
Wikegård, lös det.
Silly Season 2024/25
Jo precis, men det är utopi nuförtiden att hitta något bättre än Kalle Loponen typ under säsong. Behovet är inte så stort att vi kan ta vad som helst. Vår profil är tydlig och bra.GULD skrev: ↑2024-12-07 18:32:50Jag är på din linje. En rörlig back med bra poäng varje år typ Nardella s produktiondr111DIF skrev: ↑2024-12-07 16:44:34Vi tacklar typ mest i ligan och du kan väl ändå inte mena att det är smärtfritt att ta sig in framför vår kasse? Visst Ragge borde nog kunna mer i den avdelningen men Johnny, Blixten, Berg och Krogen brottar ju ner varenda en som ens försöker. I viss mån även Sissons. Så till den grad att jag känner att vi nästan tänjer på gränserna och riskerar utvisningar så som reglerna är nu.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-07 10:45:09Ingen av dessa har ju visat någon tuffhet.Henkos skrev: ↑2024-12-07 09:07:15Det vi minst saknar är ju tuffhet på backsidan. Berg, Krogdahl, Blixt, Ragge, Tycho (!).DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-06 20:52:26 Hade älskat att få in en sådan som Stian Solberg.
Silly Season 2024/25
Undra om HV släpper Dichow nu när Glifford gör succé.
Silly Season 2024/25
Kan vara det vansinnigaste jag läst sen Vingetiden. Det enskilt största skillnaden i år från tidigare säsonger är ju att vi äntligen står upp för vårat mål och våra kollegor. Tychonick absolut, men framförallt Krogdahl, Berg och Blixt är riktigt elaka. Tror vi ska testa att skicka in norrlänningen framför vårat mål på en träning så får han se vilken "avsaknad av tuffhet" vi i själva verket harDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-07 10:45:09Ingen av dessa har ju visat någon tuffhet.Henkos skrev: ↑2024-12-07 09:07:15Det vi minst saknar är ju tuffhet på backsidan. Berg, Krogdahl, Blixt, Ragge, Tycho (!).DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-06 20:52:26 Hade älskat att få in en sådan som Stian Solberg.
Ska vi börja ha basebollträn och kedjor runt kassen för att du ska bli nöjd?
Silly Season 2024/25
Ja vi är snarast lite överburdusa efter blockeringar där man sitter och är nojjig för utvisningar. Vi trycker int bort utan nacksvingar bort nedanför förlängda.Manijock skrev: ↑2024-12-08 09:19:13Kan vara det vansinnigaste jag läst sen Vingetiden. Det enskilt största skillnaden i år från tidigare säsonger är ju att vi äntligen står upp för vårat mål och våra kollegor. Tychonick absolut, men framförallt Krogdahl, Berg och Blixt är riktigt elaka. Tror vi ska testa att skicka in norrlänningen framför vårat mål på en träning så får han se vilken "avsaknad av tuffhet" vi i själva verket harDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-07 10:45:09Ingen av dessa har ju visat någon tuffhet.Henkos skrev: ↑2024-12-07 09:07:15Det vi minst saknar är ju tuffhet på backsidan. Berg, Krogdahl, Blixt, Ragge, Tycho (!).DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-06 20:52:26 Hade älskat att få in en sådan som Stian Solberg.
Silly Season 2024/25
Japp kan bara instämma. Vi har gått från pinsamma till rejält rejäla. Detta gäller såväl situationer framför eget mål (där ofta Kevin var den som stod upp förra året men det blev mest nästan lite farsartat) och när medspelare blir hårt/ojuste ansatta. Storleken är en stor skillnad, men även stoltheten.Manijock skrev: ↑2024-12-08 09:19:13Kan vara det vansinnigaste jag läst sen Vingetiden. Det enskilt största skillnaden i år från tidigare säsonger är ju att vi äntligen står upp för vårat mål och våra kollegor. Tychonick absolut, men framförallt Krogdahl, Berg och Blixt är riktigt elaka. Tror vi ska testa att skicka in norrlänningen framför vårat mål på en träning så får han se vilken "avsaknad av tuffhet" vi i själva verket harDjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-07 10:45:09Ingen av dessa har ju visat någon tuffhet.Henkos skrev: ↑2024-12-07 09:07:15Det vi minst saknar är ju tuffhet på backsidan. Berg, Krogdahl, Blixt, Ragge, Tycho (!).DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-06 20:52:26 Hade älskat att få in en sådan som Stian Solberg.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Jag är mer sugen på backen Wilhelm Hallquisth men han är väl ordinarie nu så kan bli svårt. Han hade gjort succé här och precis vad vi behöver. Tuffa och rejäla backar har vi flera stycken, kommer bli jobbigt för motståndarna när slutspelet drar igång och ännu mer tillåts.
Spela fult
Silly Season 2024/25
Har inte följt hockey mycket på senaste åren och nu har han förmodligen växt till sig, men får lite panik i kroppen när mr.snurrfint och tappa puck nämns som lösning på försvar.Daven skrev: ↑2024-12-07 18:37:14Här är pusselbiten på backsidan.GULD skrev: ↑2024-12-07 18:32:50Jag är på din linje. En rörlig back med bra poäng varje år typ Nardella s produktiondr111DIF skrev: ↑2024-12-07 16:44:34Vi tacklar typ mest i ligan och du kan väl ändå inte mena att det är smärtfritt att ta sig in framför vår kasse? Visst Ragge borde nog kunna mer i den avdelningen men Johnny, Blixten, Berg och Krogen brottar ju ner varenda en som ens försöker. I viss mån även Sissons. Så till den grad att jag känner att vi nästan tänjer på gränserna och riskerar utvisningar så som reglerna är nu.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-07 10:45:09Ingen av dessa har ju visat någon tuffhet.
Wikegård, lös det.
Sist jag såg E.G spela så hade han så mycket hybris att han skulle upp i samma nivå som mika och man hade panik varje gång han fick puck
Silly Season 2024/25
Sjukt att du inte följt nån match senaste åren men samtidigt hänger på DIF forum, verkar troligtAirQ skrev: ↑2024-12-08 14:46:59Har inte följt hockey mycket på senaste åren och nu har han förmodligen växt till sig, men får lite panik i kroppen när mr.snurrfint och tappa puck nämns som lösning på försvar.Daven skrev: ↑2024-12-07 18:37:14Här är pusselbiten på backsidan.GULD skrev: ↑2024-12-07 18:32:50Jag är på din linje. En rörlig back med bra poäng varje år typ Nardella s produktiondr111DIF skrev: ↑2024-12-07 16:44:34Vi tacklar typ mest i ligan och du kan väl ändå inte mena att det är smärtfritt att ta sig in framför vår kasse? Visst Ragge borde nog kunna mer i den avdelningen men Johnny, Blixten, Berg och Krogen brottar ju ner varenda en som ens försöker. I viss mån även Sissons. Så till den grad att jag känner att vi nästan tänjer på gränserna och riskerar utvisningar så som reglerna är nu.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-07 10:45:09
Ingen av dessa har ju visat någon tuffhet.
Wikegård, lös det.
Sist jag såg E.G spela så hade han så mycket hybris att han skulle upp i samma nivå som mika och man hade panik varje gång han fick puck
-
Silly Season 2024/25
Enligt Sanny&Svensson så har Oskarshamn gjort en förfrågan om att låna Frederik Dichow från HV71.
Hade hoppats på att vi skulle hugga där.
Silly Season 2024/25
Dichow är nog inget jag skulle vilja ha just nu, han har varit riktigt dålig.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-09 07:46:33 Enligt Sanny&Svensson så har Oskarshamn gjort en förfrågan om att låna Frederik Dichow från HV71.
Silly Season 2024/25
Lån känns iaf för mig ointressant. Då kan vi stå i ett slutspel utan förstakeeper trots allt..DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-09 07:46:33 Enligt Sanny&Svensson så har Oskarshamn gjort en förfrågan om att låna Frederik Dichow från HV71.
-
Silly Season 2024/25
Man får inte glömma att SHL och Hockeyallsvenskan inte är i närheten samma motstånd, det är en viktig aspekt.fryppe skrev: ↑2024-12-09 08:03:09Dichow är nog inget jag skulle vilja ha just nu, han har varit riktigt dålig.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-09 07:46:33 Enligt Sanny&Svensson så har Oskarshamn gjort en förfrågan om att låna Frederik Dichow från HV71.
Sen är det ingen garanti för att han ska lyckas, men dålig i SHL betyder inte dålig här.
Och du kommer aldrig få en, på pappret bra målvakt, hit. Vi är ju i den sitsen där vi måste plocka det som blir över.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2024-12-09 08:18:14, redigerad totalt 1 gånger.
-
Silly Season 2024/25
Beror på vad det är för lån.#87 skrev: ↑2024-12-09 08:03:41Lån känns iaf för mig ointressant. Då kan vi stå i ett slutspel utan förstakeeper trots allt..DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2024-12-09 07:46:33 Enligt Sanny&Svensson så har Oskarshamn gjort en förfrågan om att låna Frederik Dichow från HV71.
Finns lån utan möjlighet till att återkallas.