Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Forza Västerås!

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Vik gör som oss, släpper in mål i pp
Användarvisningsbild
Henkos

Säsongen 2024/25

Inlägg av Henkos »

Kollade lite snabbt men verkade som Vik hade de bästa lägena i början iaf.

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Henkos skrev: 2024-11-08 19:18:14 Kollade lite snabbt men verkade som Vik hade de bästa lägena i början iaf.
Dom har bjudit på 2 mål nu, funkar inte mot löven
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

niz skrev: 2024-11-08 13:00:18 Skumt att Björklöven (och Västerås) har match ikväll. De får alltså 4+5 dagars uppehåll medan vi får 10 raka. Jag hade nog varit både sur och konspiratorisk om vi hade fått deras upplägg.
"Några som tänker till". Måste väll vara mycket bättre, än att köra 3 matcher på en vecka. Eller match mitt i veckan.

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

Forsberg din fitta, sluta filma

Säsongen 2024/25

Inlägg av #10 »

#10 skrev: 2024-11-08 19:27:21 Forsberg din fitta, sluta filma
Tellström kan skriva in sig på samma lista
Karlander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Karlander »

Osten östlund skrev: 2024-11-08 19:24:40
niz skrev: 2024-11-08 13:00:18 Skumt att Björklöven (och Västerås) har match ikväll. De får alltså 4+5 dagars uppehåll medan vi får 10 raka. Jag hade nog varit både sur och konspiratorisk om vi hade fått deras upplägg.
"Några som tänker till". Måste väll vara mycket bättre, än att köra 3 matcher på en vecka. Eller match mitt i veckan.
Jag gråter då inte över det längre uppehållets tajming med infon vi fått om skavanker på Krüger, Kelleher, Mini-Fimpen, och sedan tidigare Klasen, Dicken och porslinet Berg borta.
niz

Säsongen 2024/25

Inlägg av niz »

Kollade bara snabbt på Björklövens schema men fick det inte till att de får någon fördel i kommande match-svep heller (är sjukt många matcher på rad efter 13/11) men kan ha sett fel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Exakt. Ovärderligt med ett rejält uppehåll på alla sätt och vis. Mental välbehövlig vila såväl som fysisk uppbyggnad och rehab.
Myser åt Lövens icke- vila.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
bbjs
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av bbjs »

Snodde lite från dagens Hockeynews, stämmer rätt väl med min känsla vilka lag jag upplevt att de spelar bra....
Mest laddat i slutspelet kommer bli Löven (om vi möts) men laget att slå ut i år är Bikbok om trenden består.

Förväntade mål (xG), förväntade insläppta mål (xGA), andelen skottförsök (Corsiprocent) samt förväntad andel av målen i matcherna (Goals for share) är med bland dessa. Även lagens offensiva utdelning samt målvaktsspel är med, liksom xG och xGA i powerplay och boxplay.

Så det här är hur Hockeyallsvenskans tabell borde se ut – egentligen. Faktisk tabellplacering inom parentes.

1) Djurgården (5)
Det säger siffrorna: Man är tvåa i en rad kategorier, både sett till förväntade mål för och emot och Corsi. Man driver med andra ord spelet och skapar mycket offensivt, samt släpper egentligen inte till mycket defensivt. Man borde även ha ligans bästa powerplay (man är trea nu). Det så kritiserade målvaktsspelet, då? Nja, Djurgården har totalt sett faktiskt bara släppt in 1,18 mål mer än förväntat.

2) BIK Karlskoga (3)
Det säger siffrorna: Man är bäst i ligan sett till såväl förväntade mål för och emot, Corsi och förväntad andel mål i matcherna. Det som drar ner laget ett snäpp är att man varit lite för effektiva sett till vad man borde. Även i special teams är siffrorna i mittenskiktet.

3) Kalmar (6)
Det säger siffrorna: Ja, Kalmar HC-succén är ingen tillfällighet. Och tvärtom mot vad man kan tro, sett till hur offensivt laget spelar, så är det de defensiva siffrorna som imponerar. Man har topp tre lägsta förväntade mål emot både i lika styrka och i boxplay. Offensivt presterar man som ett lag på övre halvan, men inte mer.
Karlander

Säsongen 2024/25

Inlägg av Karlander »

bbjs skrev: 2024-11-10 19:32:52 Snodde lite från dagens Hockeynews, stämmer rätt väl med min känsla vilka lag jag upplevt att de spelar bra....
Mest laddat i slutspelet kommer bli Löven (om vi möts) men laget att slå ut i år är Bikbok om trenden består.

Förväntade mål (xG), förväntade insläppta mål (xGA), andelen skottförsök (Corsiprocent) samt förväntad andel av målen i matcherna (Goals for share) är med bland dessa. Även lagens offensiva utdelning samt målvaktsspel är med, liksom xG och xGA i powerplay och boxplay.

Så det här är hur Hockeyallsvenskans tabell borde se ut – egentligen. Faktisk tabellplacering inom parentes.

1) Djurgården (5)
Det säger siffrorna: Man är tvåa i en rad kategorier, både sett till förväntade mål för och emot och Corsi. Man driver med andra ord spelet och skapar mycket offensivt, samt släpper egentligen inte till mycket defensivt. Man borde även ha ligans bästa powerplay (man är trea nu). Det så kritiserade målvaktsspelet, då? Nja, Djurgården har totalt sett faktiskt bara släppt in 1,18 mål mer än förväntat.

2) BIK Karlskoga (3)
Det säger siffrorna: Man är bäst i ligan sett till såväl förväntade mål för och emot, Corsi och förväntad andel mål i matcherna. Det som drar ner laget ett snäpp är att man varit lite för effektiva sett till vad man borde. Även i special teams är siffrorna i mittenskiktet.

3) Kalmar (6)
Det säger siffrorna: Ja, Kalmar HC-succén är ingen tillfällighet. Och tvärtom mot vad man kan tro, sett till hur offensivt laget spelar, så är det de defensiva siffrorna som imponerar. Man har topp tre lägsta förväntade mål emot både i lika styrka och i boxplay. Offensivt presterar man som ett lag på övre halvan, men inte mer.
Intressant. Jag är inte alls insatt i vad den här statistiken innefattar. Men vi har väldigt bra städ framför egen bur, så skulle tippa att även en hel del av de skott som registreras som högkvalitativa från slottet i de flesta fall är väldigt trängda lägen där man knappt har något att skjuta på. Det går inte att komma ifrån att målisarna har släppt 1-2 billiga mål per match. Nu har vi haft några matcher med tacksamt motstånd, så målvaktsposten har inte synats lika hårt, men det är nog snart på tapeten igen...
nevyn

Säsongen 2024/25

Inlägg av nevyn »

Han som gjorde det fick enorm kritik av statistikexperter på twitter som i princip kallade det han gjort för alkemi. Författaren backade. Artikekn ska inte vara nåt att ta på allvar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av SirDIFalot »

nevyn skrev: 2024-11-11 06:59:27 Han som gjorde det fick enorm kritik av statistikexperter på twitter som i princip kallade det han gjort för alkemi. Författaren backade. Artikekn ska inte vara nåt att ta på allvar.
Ja verkligen. Jag uppskattar att dagens journalisterna är mer benägda att gräva efter fakta eller något som styrker deras teser istället för att bara gå på känsla, men det finns en hel del att lära i hur man tolkar och framställer siffrorna.
Expert.
Användarvisningsbild
DRC

Säsongen 2024/25

Inlägg av DRC »

Om Kelleher, Krüger, Eklund och Versäll är borta så får det vara slut på det här konditionsexperimentet Klasen. Låt honom spela nu!

Också. Jag tror att jag gillar Kimby men han verkar inte alls kunna uttrycka sig när han pratar med media. Direkt plågsamt att läsa hans formuleringar.
Skriv svar