Instämmer, det är inte ens hockey som spelas i det formatet. Låt matcherna sluta oavgjort som på den gamla goda tiden, funkar ju fortfarande i andra sporter.m0ng00se skrev: ↑2024-10-04 10:19:53 3v3 och straffar är en styggelse som borde kölhalas, bannlysas och skeppas alla världens väg. Låt matcher sluta oavgjort. delad poäng.
nån som sitter på lite underliggande statistik? hur ser det ut med skotten. Är det "alibiskott" utanför eller kommer vi till riktiga chanser i slottet och bara haft lite oflyt? hur ser statsen ut för målisarna är det SÅ klappkasst som man tror?
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Tänk er Tie-break i hockey. Vinna med två mål.Buford skrev: ↑2024-10-04 10:54:37Instämmer, det är inte ens hockey som spelas i det formatet. Låt matcherna sluta oavgjort som på den gamla goda tiden, funkar ju fortfarande i andra sporter.m0ng00se skrev: ↑2024-10-04 10:19:53 3v3 och straffar är en styggelse som borde kölhalas, bannlysas och skeppas alla världens väg. Låt matcher sluta oavgjort. delad poäng.
nån som sitter på lite underliggande statistik? hur ser det ut med skotten. Är det "alibiskott" utanför eller kommer vi till riktiga chanser i slottet och bara haft lite oflyt? hur ser statsen ut för målisarna är det SÅ klappkasst som man tror?
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Håller med. Jag skulle gärna gå tillbaka till oavgjort alternativt att man kör straffar direkt efteråt tredje perioden. Tre mot tre är så tråkigt så jag spyr därav min signatur senaste året.
Men så länge NHL och internationella turneringar kör tre mot tre kommer det ju finnas kvar i Sverige också.
Avskaffa tre mot tre.
Säsongen 2024/25
3v3 är en tävling i fegspel där man bara väntar på att motståndaren glömmer att de ska spela fegspel.
Lagom kul att titta på.
Lagom kul att titta på.
-
Säsongen 2024/25
https://hockeynews.se/nyheter/thoresens ... et-tydligt
"– Det krävs j-la mycket, säger han apropå målsättningen att gå upp i SHL.
– Ett jobb som måste göras varje j-la dag. Det går inte att vänta på att slutspelet ska börja och sen funkar allt.
Thoresen klargör:
– När du är här för att träna, så är du här för att träna. Om så fokus med video, fokus på gymmet, fokus på isen. Såna krav vi ska ha bland oss spelare. Det ska inte komma från tränaren och sportchef.
Han slår fast:
– Just nu är vi inte där. Jag har bara varit här i en vecka, men man ser det tydligt när man kommer in."
– Ett jobb som måste göras varje j-la dag. Det går inte att vänta på att slutspelet ska börja och sen funkar allt.
Thoresen klargör:
– När du är här för att träna, så är du här för att träna. Om så fokus med video, fokus på gymmet, fokus på isen. Såna krav vi ska ha bland oss spelare. Det ska inte komma från tränaren och sportchef.
Han slår fast:
– Just nu är vi inte där. Jag har bara varit här i en vecka, men man ser det tydligt när man kommer in."
-
Säsongen 2024/25
Ord och inga visor! Bra! Hoppas att resten av gänget tar efter för han kommer inte att bli nådig käre Thoresen det är helt klart!!DIF_dif skrev: ↑2024-10-04 13:35:49 https://hockeynews.se/nyheter/thoresens ... et-tydligt
Thoresen klargör:
Han slår fast:
Säsongen 2024/25
Hm... Låter lite som att alla inte är beredda att offra allt. Just saker som detta gör Thore ovärderlig, att ställa krav och påtala elefanten i rummet.DIF_dif skrev: ↑2024-10-04 13:35:49 https://hockeynews.se/nyheter/thoresens ... et-tydligt
Thoresen klargör:
Han slår fast:
Säsongen 2024/25
Se hela intervjun... fattar knappt vilka otroliga spelare vi har.
Säsongen 2024/25
Nämner inga namn men man kan ju tänka sig en eller ett par tröttmössor som slackar. Skönt att ett riktigt skägg kommit in i truppen. Som sagt, nu har vi äntligen fått den avlastningen Krüger behöver i kaptensrollen. Hoppas alla kan dra åt samma håll. Då kan vi gå upp den här säsongen.
Sväva i det blå
Säsongen 2024/25
Tänk er ett fullt friskt lag, vem petar ni då? Innan säsongen så kände väl många att Brodin låg risigt till, men den energin han kör med nu har man inte sett sen säsongen han drog till NL.
Thoresen - Krüger - Kelleher
Axelsson - Weigel - Klasen
Blomgren - Eriksson - Eklund
Grewe - Costmar - Brodin
I min värld är Ludde och Larsson "enklast" att peta. Nu har ju inte Linus spelat något, men kemin han och Eklund har är fin.
Grewe - Costmar - Brodin
I min värld är Ludde och Larsson "enklast" att peta. Nu har ju inte Linus spelat något, men kemin han och Eklund har är fin.
Säsongen 2024/25
Ingen rör Brodin. Skulle säga med 1000% att Larsson ligger risigast till. Därefter Grewe eller kanske till och med Rensfeldt.. Gillar din uppställning skarpt. Tror tredjelinan skulle kunna göra kaos. Vettefan om Weigel ska vara så fredad heller. Klart en svag inledning därifrån.Daven skrev: ↑2024-10-06 10:41:17 Tänk er ett fullt friskt lag, vem petar ni då? Innan säsongen så kände väl många att Brodin låg risigt till, men den energin han kör med nu har man inte sett sen säsongen han drog till NL.
Grewe - Costmar - Brodin
Säsongen 2024/25
Manijock skrev: ↑2024-10-06 11:02:01Ingen rör Brodin. Skulle säga med 1000% att Larsson ligger risigast till. Därefter Grewe eller kanske till och med Rensfeldt.. Gillar din uppställning skarpt. Tror tredjelinan skulle kunna göra kaos. Vettefan om Weigel ska vara så fredad heller. Klart en svag inledning därifrån.Daven skrev: ↑2024-10-06 10:41:17 Tänk er ett fullt friskt lag, vem petar ni då? Innan säsongen så kände väl många att Brodin låg risigt till, men den energin han kör med nu har man inte sett sen säsongen han drog till NL.
Grewe - Costmar - Brodin
Jag kan nästan säga att jag VET att det inte blir Ludde om jag tolkat surret bakom dörrarna är der Greve sedani Larsson och det värkar som det är samtligas linje för vår spelide
The DIF ONE
Säsongen 2024/25
GULD skrev: ↑2024-10-06 15:11:04Manijock skrev: ↑2024-10-06 11:02:01Ingen rör Brodin. Skulle säga med 1000% att Larsson ligger risigast till. Därefter Grewe eller kanske till och med Rensfeldt.. Gillar din uppställning skarpt. Tror tredjelinan skulle kunna göra kaos. Vettefan om Weigel ska vara så fredad heller. Klart en svag inledning därifrån.Daven skrev: ↑2024-10-06 10:41:17 Tänk er ett fullt friskt lag, vem petar ni då? Innan säsongen så kände väl många att Brodin låg risigt till, men den energin han kör med nu har man inte sett sen säsongen han drog till NL.
Grewe - Costmar - Brodin
Jag kan nästan säga att jag VET att det inte blir Ludde om jag tolkat surret bakom dörrarna är der Greve sedani Larsson och det värkar som det är samtligas linje för vår spelide
Ursäkta snabb svenskan det är doc 40 år sen jag flyttade till US
The DIF ONE
Säsongen 2024/25
Svårt att vinna matcher med Andren i mål. Hoppas Hävelid får chansen nu!!