fryppe skrev: ↑2024-10-02 21:20:12
alltså jag förstår frustrationen jag känner det samma i 5min efter matchen, men förfan det är inte på liv eller död hur kan man bli så upprörd att man måste skriva så mycket skit om laget för en förlust? ok vi behöver en ny keeper men jag tror inte wikegård går och tänker "det här löser sig" han ser precis vad vi ser. det finns ju inget på marknaden just nu vi får hålla ut!
Problemet är att det väldigt sällan finns bra målvakter på marknaden efter nyår. Och de som finns går inte till Hockeyallsvenskan.
Vi hade behövt ta in en ny målvakt från början. Nu får vi istället sitta och hoppas att något guldkorn dyker upp ur ingenstans.
alltså jag förstår frustrationen jag känner det samma i 5min efter matchen, men förfan det är inte på liv eller död hur kan man bli så upprörd att man måste skriva så mycket skit om laget för en förlust? ok vi behöver en ny keeper men jag tror inte wikegård går och tänker "det här löser sig" han ser precis vad vi ser. det finns ju inget på marknaden just nu vi får hålla ut!
Problemet är att det väldigt sällan finns bra målvakter på marknaden efter nyår. Och de som finns går inte till Hockeyallsvenskan.
Vi hade behövt ta in en ny målvakt från början. Nu får vi istället sitta och hoppas att något guldkorn dyker upp ur ingenstans.
jag är optimistisk tror det kommer dyka upp lite namn snart.
captcash skrev: ↑2024-10-02 20:53:55
Näe, segt som fan men med alla våra skott skulle vi lika gärna kunna vunnit med 5-2. Skillnaden i år mot föregående säsonger är att vi då hade jämna matcher och skott mot sunklagen, i år är det vi som dominerar och once in a blue moon kommer det inte räcka men normalt sett kommer vi vinna dessa matcher i år.
Exakt det här. Inledande bortasvängen i Småland förra året så vart vi nästan utspelade både skott- och chansmässigt. Kommer inte ut och ser tröga eller förvirrade ut här direkt. Har ingen oro över spelet som verkar sitta ihop bra hela vägen. Sen ska pucken in också såklart. Men det är inte utsida och skott från dåliga lägen vi presterar direkt, utan mycket spel till avslut över central linje eller in i slottet.
Precis, sen måste man tänka på att Vimmerby idag spelar sin historias största match, mot Mesta Mästarna. Laget peakar idag, de spelar som om det vore Stanley Cup final för de vet att inget kommer slå detta, någonsin i deras framtida historia. Det är INTE lätt att städa av ett lag som är motiverade att göra sitt livs match, och ändå krossar vi dem i chanser och borde vunnit ganska komfortabelt.
Folk behöver chilla lite, jepp vi förlorade men vi förlorade INTE så som vi brukar torska bortamatcher i Bräkne-Hoby. Vi kommer vinna 9 av 10 sådana matcher! Jag är riktigt nöjd med hur jag ser oss spela, tror inte jag sett ett så bra DIF på 5-6 år!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Tycker med faktiskt att de ser riktigt bra ut spelmässigt utan att bli hängd här på forumet men visst finns det helt annan grund i årets bilaga? Vi hittar (oftast) vägar att komma in i offensiv zon där hade vi jätte svårt förra säsongen. Sen kan man prata hur mycket som helst om varför det bara stog 1-1 efter första. Men spelmässigt är jag faktiskt nöjd.
Föredrar en late bloomer före en en tidig one-shot-stjärna som brinner upp snabbt och sen inte sågs något mer. Både på lag och individnivå. Det här laget har så sjukt mycket skills, så jag tror på processen och definitivt det här laget i längden. Behöver dock komplettera med en ny slips och görna en back. Sen kan det såklart få vara slut på det här skadehelvetet som återkommer år efter år.
Eriksson skrev: ↑2024-10-02 20:31:02
Vad kan gå fel med ligans sämsta boxplay och en målis med vaniljpsyke, toppa det med anfallare som inte kan hitta målet
Tur jag satte en femhunka på Emil i lönneberga då oddset var 10,50
captcash skrev: ↑2024-10-02 20:53:55
Näe, segt som fan men med alla våra skott skulle vi lika gärna kunna vunnit med 5-2. Skillnaden i år mot föregående säsonger är att vi då hade jämna matcher och skott mot sunklagen, i år är det vi som dominerar och once in a blue moon kommer det inte räcka men normalt sett kommer vi vinna dessa matcher i år.
Exakt det här. Inledande bortasvängen i Småland förra året så vart vi nästan utspelade både skott- och chansmässigt. Kommer inte ut och ser tröga eller förvirrade ut här direkt. Har ingen oro över spelet som verkar sitta ihop bra hela vägen. Sen ska pucken in också såklart. Men det är inte utsida och skott från dåliga lägen vi presterar direkt, utan mycket spel till avslut över central linje eller in i slottet.
Precis, sen måste man tänka på att Vimmerby idag spelar sin historias största match, mot Mesta Mästarna. Laget peakar idag, de spelar som om det vore Stanley Cup final för de vet att inget kommer slå detta, någonsin i deras framtida historia. Det är INTE lätt att städa av ett lag som är motiverade att göra sitt livs match, och ändå krossar vi dem i chanser och borde vunnit ganska komfortabelt.
Folk behöver chilla lite, jepp vi förlorade men vi förlorade INTE så som vi brukar torska bortamatcher i Bräkne-Hoby. Vi kommer vinna 9 av 10 sådana matcher! Jag är riktigt nöjd med hur jag ser oss spela, tror inte jag sett ett så bra DIF på 5-6 år!
Grejen är att folk är shell shocked över bortaspelet i småländska lador senaste två åren, får man ha förståelse för.
Är dock orolig med för målvakteriet nu också. Inte bara målen där det såklart kunnat rinna in även med snabbare agerande. Mest kroppsspråket i allmänhet. Fryser ofta helt och hoppas det går bra snarare än att reagera och än mindre agera. Tror vi hade stövlat hem det här efter 1-2 om det inte mentalt kännts som att zonen måste fredas totalt typ.
Eriksson skrev: ↑2024-10-02 20:31:02
Vad kan gå fel med ligans sämsta boxplay och en målis med vaniljpsyke, toppa det med anfallare som inte kan hitta målet
Tur jag satte en femhunka på Emil i lönneberga då oddset var 10,50
Synd att det blev X då.
Eeeh, Näe, Vimmerby vann ju efter förlängning och straffar, Finns ju två spelformer på Sv Spel, vinnare/oavgjort vid full tid, eller vinnare efter förlängning och straffar. Jag spelade på den senare
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Alberget1891 skrev: ↑2024-10-02 20:42:30
Andrén, Hammarlund och Blixt. Köp ut dom från kontraket. Må det kosta var det vill.
Dom väger för mycket för det. WIKEN ÄLSKAR KILO.
Sen att man inte kan hantera en puck. Markera eller vinna närkamper spelar ingem roll. Dom ska spela ändå !.
Kimby är en medioker och totalt orutinerad coach. Dålig match för våra välmeriterade stofiler.
Kan tycka det vore lite klädsamt, tom respekt om man som ajk supporter eller annat utsocknes lags supporter, säger det. Då slipper man framstå som ett regelrätt psykfall
Så man får bara säga det som sant, om man är gnagare.. Vi ska förlora med stil och inte kunna säga vad tycker eller vad som är problemet, OK !! Akta så du gå inte går sönder om du blir irriterad någon gång..
Tror inte jag sett dig skriva något i närheten av positivt. Supporter? Not so much
Målvaktsfrågan är det enda som oroar mig. Spelar ingen roll hur bra spelare man har ifall motståndarna avlossar fler ääv10skott på en match. Vi har förlorat 2 raka playupp pga avxatt inte ha matchvinnande målvakter när det verkligen behövts. Spelat på plan ser bättre ut i år än tidigare år. Men målvaktsfrågan blir något för Wiken att bita i så det inte slutar med en hedersam finalförlust om en så där cirka 70 matcher framåt vårkanten. Kämpa DIF.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Tyvärr är den här truppen fylld med "gamla goda" namn som haft peaken i sin karriär
för länge sedan,sen en tränare som inte verkar tordas ta obekväma beslut.
Kimby är tyvärr för grön och mjuk för dessa "goa namn".
tyvärr tycker jag ändå att Wiken ska ha en släng av den sura sleven som byggt denna trupp.
100% det här.
Funderar på hur många här som överhuvudtaget ser matcherna och kan något alls om hockey.
Grundspelet sitter bättre än det gjort på många säsonger. Den som inte kan se det är blind.
Att en av våra spelare dyker upp på en invigning av laddstolpar i staden vi ska spela senare på kvällen är också åt helvete.
Oavsett hur bra han har varit, Dicken, så osar det inte proffs direkt.
Skulle såklart ha tackat nej och hänvisat till att det är olämpligt med tanke på läget.