DIF Fotboll

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-09-01 13:51:17 Så, säsongen 2024 kan både slängas och stängas nu

Sjukt tråkigt att inte ens kunna bjuda upp till kamp, vi brukar ju inte bli kölhalade av MFF

Tokmac....Toksämst på plan

Piss och Skiit
Tokmac överarbetar allt, skall hela tiden söka upp tre fyra motspelare och envist dribbla.

Är det inte bengalmongona som sabbar matcherna så fixar spelarna det så bra så.
Sämst när det gäller mest
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Donkels-3.0
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

KoT(framförallt Kim) bara dra
daaviid

DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Vore ju fint med spelare som sätter sina lägen. Matchen borde vara minst oavgjord nu.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Ny finnen är en klockren värvning.....för div2.
Alltid 3 bolltouch vid passningsmottagning, sedan skott i block på det.

Ska vi verkligen spendera all Europabonus på läktarböter och inköp av menlösa medelmåttor?

Fusk-Diffen får brallorna rejält neddragna idag.
Allsvenskan som varumärke kommer tappa sitt värde, MFF har 2 startelvor som slår övriga lag
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Känns verkligen som att fotbollssektionen är på väg åt helt fel håll.

Tränarna har kört fast totalt och Bosse har betydligt fler floppar än lyckade värvningar de senaste åren.
Användarvisningsbild
klintan85

DIF Fotboll

Inlägg av klintan85 »

Man kan ju inte säga att det är flopp när man ligger top tre och har tagit sig till Europa gruppspel igen. Tråkigt att man inte kan utmana Malmö men jämför man trupperna så är det inte så konstigt. Det som är mest oroväckandet är de fortsatta förlusterna mot AIK. Och att man får fortsätta bli bättre på att spela både Allsvenskan och Europa. Men just nu är det bättre att prioritera Europa för att bli ännu mer slagkraftiga i framtiden.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Det är verkligen förundrande hur Sabovic har gått från att vara hur stabil som helst till att vara fullständigt bedrövlig.

Sämste spelare på plan senaste 6-7 matcherna. Får ändå spela 90 minuter.

Att det är Mjällby som går för segern sista 15 minuterna säger allt om hur det här laget mår just nu.
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Lee Harvey Oswald skrev: 2024-09-01 14:39:39 Ny finnen är en klockren värvning.....för div2.
Tror man kan köra den Quoten efter varje match då Haarala spelar
Finns ju fn bättre spelare på bänken, och Sabovic ska vi inte ens tala om.

Fattar inte varför man köper in spelare som Åslund och Holm för att sedan inte låta dom spela knappt, konstigt att Holm drar näää
Åslund lär dra som en avlöning med. Men gulle gull som Sabovic kan vara urusel i 10 matcher och startar ändå

Sen så har jag aldrig förstått mig på bengalmongona förräns jag snackade med en kollega där jag frågade; Jag fattar inte varför man drar sjuttitolv bengaler så man inte ser ett skit?

Jo du fattar inte liksom sa kollegan, det är stämningen surru! Stämningen och draget vettu, Men ni ser ju inget knappt? Nä kanske det, men stämningen vettu, den du

Åååkej§, nu fattar jag, Du är inte där för att kolla fotboll egentligen
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Eriksson skrev: 2024-09-15 16:46:10
Lee Harvey Oswald skrev: 2024-09-01 14:39:39 Ny finnen är en klockren värvning.....för div2.
Tror man kan köra den Quoten efter varje match då Haarala spelar
Finns ju fn bättre spelare på bänken, och Sabovic ska vi inte ens tala om.

Fattar inte varför man köper in spelare som Åslund och Holm för att sedan inte låta dom spela knappt, konstigt att Holm drar näää
Åslund lär dra som en avlöning med. Men gulle gull som Sabovic kan vara urusel i 10 matcher och startar ändå

Sen så har jag aldrig förstått mig på bengalmongona förräns jag snackade med en kollega där jag frågade; Jag fattar inte varför man drar sjuttitolv bengaler så man inte ser ett skit?

Jo du fattar inte liksom sa kollegan, det är stämningen surru! Stämningen och draget vettu, Men ni ser ju inget knappt? Nä kanske det, men stämningen vettu, den du

Åååkej§, nu fattar jag, Du är inte där för att kolla fotboll egentligen

Åslund är ju iofs nerbäddad med körterfeber, så den är på oturskontot.
Annars, visst, K&T har haft en förmåga att ingjuta osäkerhet i truppen, är inte insatt i varför Leach Holm lämnade.

Neej, denna säsong dog i början av augusti.
Svårt och säga att K&T misslyckats, men en ny röst på tränarbänken med snäppet bättre kommunikationsförmåga skulle sitta fint
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Det är alltså TRE röda kort som Häcken klarar sig undan ikväll.

Är det något sorts rekord i domarmissar?
daaviid

DIF Fotboll

Inlägg av daaviid »

Vilka jävla mål laget släpper in mot sillstryparna. Parodi.

Edit: Nä, ännu ett skräpmål insläppt. Laget kommer inte ens klara av att hamna på övre halvan nästa säsong.
Användarvisningsbild
Eriksson

DIF Fotboll

Inlägg av Eriksson »

Har aldrig varit impad av Rinne, fattar liksom inte köpet. Och hur fan tar man ut laget? Haris back? är alla backar på skadelistan?
Sen så är det väl världsrekord i felpassningar.

Tränarna har gjort sitt, läge att dra kan jag tycka, med det är spelarmaterialet och klirret i kassan så skall man fan prestera bättre, ledsamt att se gullandet med spelare som får köra match efter match hur kassa de än är
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Vikas

DIF Fotboll

Inlägg av Vikas »

Hela föreningen har havererat fullständingt. Tränarna har kört fast totalt och Bosses värvningar senaste 2-3 åren har varit floppar i minst 90% av fallen.

Behövs byggas om totalt.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

DIF Fotboll

Ja, en av många riktigt usla insatser denna säsong, har tappat räkningen nu....och lusten att se skiten.
Bara en Derby-smisk kvar 2024, sedan kan vi kasta detta fotbollsår i sopkorgen

"viktigt med Europa, jo jo.
Skiter helt i det, vi köper ändå bara utfyllnad för pengarna och tappar orken att genomföra en vettig normal Allsvensk säsong

Att låta K&T gå nu och ta in något tillfälligt är så klart både dyrt och för kortsiktigt.
Men jag jag blir väldigt förvånad om dom får köra kontraktet ut, dvs även säsongen 2025

Dags att ta över annat mediokert lag och etablera på övre halvan (det måste vi ändå ge dom)
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

DIF Fotboll

Inlägg av Donkels-3.0 »

Henke bort
Henkes son bort
Bosse bort
KoT bort
Pensionärerna och medelmåttorna som ska föreställa spelare bort
Styrelsen med den där menlösa Lars-Erik bort
Skriv svar