Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Madhawk
Allsvensk silly med timmar till premiär!
Enligt mina uppgifter lånar Almtuna in backen Arvid Bergström från Djurgården
-
Silly Season 2024/25
Eller har vi nåt på G?Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-20 14:46:26Ska vi bara ha 7 backar då, är inte det en för lite mot vad man brukar träna och ta ut matchtrupperna med?
Silly Season 2024/25
Efter att ha sett dagens match så lär ju en topback behövas om det ska gå vägen. Hammarlund och Blixt är stora och tunga, men där stannar det, som två betongklossar.Döden skrev: ↑2024-09-20 16:54:37Eller har vi nåt på G?Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-20 14:46:26Ska vi bara ha 7 backar då, är inte det en för lite mot vad man brukar träna och ta ut matchtrupperna med?
Silly Season 2024/25
Ska vi bara ha 7 backar då, är inte det en för lite mot vad man brukar träna och ta ut matchtrupperna med?Nypovich skrev: ↑2024-09-20 20:14:22 [quote=Döden post_id=573877 time=<a href="tel:1726847677">1726847677</a> user_id=34642]
[quote=Nattuggla_ post_id=573866 time=<a href="tel:1726839986">1726839986</a> user_id=34552]
[quote="Doyle 1" post_id=573865 time=<a href="tel:1726839615">1726839615</a> user_id=34872]
Madhawk
[/quote]
Eller har vi nåt på G?
[/quote]
Efter att ha sett dagens match så lär ju en topback behövas om det ska gå vägen. Hammarlund och Blixt är stora och tunga, men där stannar det, som två betongklossar.
[/quote]
Japp. Ser farligt ut när de matchas mot killar med speed.
Såg bedrövligt ut i egen zon i perioder igår.
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Jag hävdar att om vi ska gå långt i denna serie och upp i shl, så behöver vi fundera över målvaktssidan.
Säg vad ni vill, men firma Hävelid/Andrén har inte imponerat varken förra säsongen eller början på denna.
Visserligen har vi inte sett vad Andreasson kan göra än, men tror inte att han kan trolla med knäna precis.
Vi behöver en målvakt som kan vinna matcher åt oss, en som kan kliva fram när laget behöver det.
En typ Lindbom/Reideborn/Armalis.
Så skulle det finnas en säck med pengar så skulle jag välja en målvakt framför en toppback.
Därmed säger jag inte att en back också är nödvändig.
Vad gör Nardella? Gelinas?
Är vi i mer behov av en defensiv eller offensiv back? Lite kluven där. Helst en med lite speed.
Säg vad ni vill, men firma Hävelid/Andrén har inte imponerat varken förra säsongen eller början på denna.
Visserligen har vi inte sett vad Andreasson kan göra än, men tror inte att han kan trolla med knäna precis.
Vi behöver en målvakt som kan vinna matcher åt oss, en som kan kliva fram när laget behöver det.
En typ Lindbom/Reideborn/Armalis.
Så skulle det finnas en säck med pengar så skulle jag välja en målvakt framför en toppback.
Därmed säger jag inte att en back också är nödvändig.
Vad gör Nardella? Gelinas?
Är vi i mer behov av en defensiv eller offensiv back? Lite kluven där. Helst en med lite speed.
Delägare
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2024/25
Jag håller med dig helt och hållet. Dessa två målvakter gör aldrig något utöver det vanliga och jag står fast vid att de är det sämsta målvaktspar vi haft de senaste 15 säsongerna. Men målvakter är ju nästan omöjligt att hitta under pågående säsong...Hepsnastian skrev: ↑2024-09-21 07:13:08 Jag hävdar att om vi ska gå långt i denna serie och upp i shl, så behöver vi fundera över målvaktssidan.
Avskaffa tre mot tre.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
Jag stämmer in i kraxandet. Har aldrig förstått värvningen av Andren. En typisk andramålis eller möjligen förstamålis i ett menlöst lag, typ Troja, Kalmar eller så. Har fortsatt visat sig ha klent målvaktspsyke.Mattias_87 skrev: ↑2024-09-21 07:30:04Jag håller med dig helt och hållet. Dessa två målvakter gör aldrig något utöver det vanliga och jag står fast vid att de är det sämsta målvaktspar vi haft de senaste 15 säsongerna. Men målvakter är ju nästan omöjligt att hitta under pågående säsong...Hepsnastian skrev: ↑2024-09-21 07:13:08 Jag hävdar att om vi ska gå långt i denna serie och upp i shl, så behöver vi fundera över målvaktssidan.
Hoppet är att det är tidigt på säsongen samt en ny målvaktstränare. Men det känns som två halmstrån.
Eller tar Hävelid ett stort kliv ini seniorhockeyn i år? Låt oss hoppas.
Hade suttit bra med en förstamålis innan säsongen ska avgöras.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Silly Season 2024/25
Tänkte samma sak men Wikegård lät väldigt tydlig i DIFpodden att vi är klara.Döden skrev: ↑2024-09-20 16:54:37Eller har vi nåt på G?Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-20 14:46:26Ska vi bara ha 7 backar då, är inte det en för lite mot vad man brukar träna och ta ut matchtrupperna med?
Till och med när Farid frågade om vad Djurgårdshjärtat kan göra, vad det betyder i Januari att få in en miljon, då började han prata WIFI, AC på gymmet och trådlösa högtalare till omklädningsrummet

Så det låter väldigt stängt om inte flertal skador kommer då.
-
Silly Season 2024/25
Kolla på Wikegård vs Wikegård, tv play.Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-21 16:58:39Tänkte samma sak men Wikegård lät väldigt tydlig i DIFpodden att vi är klara.Döden skrev: ↑2024-09-20 16:54:37Eller har vi nåt på G?Nattuggla_ skrev: ↑2024-09-20 14:46:26Ska vi bara ha 7 backar då, är inte det en för lite mot vad man brukar träna och ta ut matchtrupperna med?
Till och med när Farid frågade om vad Djurgårdshjärtat kan göra, vad det betyder i Januari att få in en miljon, då började han prata WIFI, AC på gymmet och trådlösa högtalare till omklädningsrummet
Så det låter väldigt stängt om inte flertal skador kommer då.
Den gubben är inte nöjd förrän vi vinner sm guld!
Det kommer hända saker under säsongen. Om det behövs. Just nu vill han bara "skydda" ledare/spelare. Försöka skapa trygghet, ge folk chansen!
Kan ju hoppas att en sån dom Damian Clara behöver ett år till i HA!?
Silly Season 2024/25
Hävelid kommer aldrig hålla på seniornivå, han är för kort. Andrén ger jag inte upp om helt än, jag ger hon 5 matcher till. Vi får väl ställa hoppet till att Munther kan göra en ”Lindbom”.
Silly Season 2024/25
Att kritisera the Mighty Andrén gör er alla till gnagartroll. Han är nästa Lundqvist, alltid oavsett!!!!!111!!!
Wrong one - Andrén out
Silly Season 2024/25
Det är lite ironiskt att Wiken skickat flertalet spelare, både på back och forwardsidan, men den viktigaste lagdelen lät han bero. Tror väl Micce ska göra underverk men tillåt mig tvivla.
Känns surt. Hoppas det finns en plan men å andra sidan hur lätt är det att hitta en bra målis under säsong.
Känns surt. Hoppas det finns en plan men å andra sidan hur lätt är det att hitta en bra målis under säsong.
Silly Season 2024/25
Man litar väl på att nivån finns i Andrén under rätt förutsättningar, vilka han helt enkelt inte kan påstås ha haft förra säsongen. De runt laget är nog betydligt mer kompetenta att göra den bedömningen än några deppiga skrivbordskrigare.
-
Silly Season 2024/25
Och exakt vilken nivå är det, då?
För faktum kvarstår det har varit otroligt blandade säsonger från honom på olika nivåer.
I Växjö hade han kanske det bästa försvaret i svensk hockey sedan 15 år tillbaka, framför sig.
Räknar du bort den, vad har du kvar då?
Som topplag i Hockeyallsvenskan med ambitionen att gå upp kan vi inte ha en målvakt som behöver ha 99% felfria backar framför sig för att rädda en puck.
En målvakt som släpper ”inlägg” från blålinjen utan styrning eller skymning.
Vad är det som säger att detta inte är den riktiga nivån?
Vi kan diskutera PP formationer, uppspel, backarnas position och kedjeformationer men när vi pratar målvakter så är ”De runt laget kompetenta nog” och plötsligt har forumet ingen som helst aning, hmm.. ok.