Försäsongsmatch Djurgården - Mora 12/9

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Så vi kan fortfarande inte stänga matcher, fint.

Altså, att det här långsamma ålderdomshemmet ska på premiär om en vecka skrämmer mig. Den enda som FÅR se såhär risig ut är Dick och han är typ bäst på isen(?).

Det är fler tendenser från våra sämsta egenskaper kvar från förra säsongen än nya bra.
En till säsong där man kommer slita av håret för att vi varken kan spela försvarsspel eller lägga en korrekt jävla passning.

Nämen för all del, ”köp säsongskort, nu kör vi”.
Och en av konkurrenterna, Real Björklöven, slår topptippade Luleå med 5-4 (utan Nilsson).
Wow, jag är så satans taggad.
DIF-DIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIF-DIF »

Lugna ned er, det är en träningsmatch i September.
Det är väl ingen som på allvar tror att Björklöven är bättre än Luleå?
Användarvisningsbild
diftobbe89
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av diftobbe89 »

DIF-DIF skrev: 2024-09-12 19:45:08 Lugna ned er, det är en träningsmatch i September.
Det är väl ingen som på allvar tror att Björklöven är bättre än Luleå?
HV 71 gick rent på försäsongen året dom åkte ur. En sån sak tror jag är omöjlig för ugglans hjärna att hantera, hur går det ens till? Dom vann ju alla matcher? Hur kan dom då åka ur? kflmlfewkmedwk.... Kortslutning i pojkhjärnan.
Spela fult
Hillberry blue

Inlägg av Hillberry blue »

Kikar med ett öga på matchen mellan ett ungerskt lag o Färjestad, 0-0 efter två perioder, ser inte vassa ut direkt, jag menar bara att seriespelet inte har kommit igång än, vi har inte hissat seglen än. Tror det kommer att lossna vad det lider.
Forza DIF
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

Problemet är väl att man fortfarande har mardrömmar från förra årets inledning hur dåliga vi var då. Förstår folk som sitter med ångest redan nu jag tycker vi spelade utan fart idag Klasen säger tom i intervjun att dom inte vill ha några skador, det får mig att bli lite lugnare och hoppas på mera fart och bättre spel när väl serien börjar.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

För övrigt blir det mer och mer uppenbart att vi saknar högerfattade backar.

Backarna måste konstant vända om istället för att passa vidare direkt och då fastnar de i egen zon gång på gång.
Difsky

Inlägg av Difsky »

Vikas skrev: 2024-09-12 20:29:31 För övrigt blir det mer och mer uppenbart att vi saknar högerfattade backar.

Backarna måste konstant vända om istället för att passa vidare direkt och då fastnar de i egen zon gång på gång.
Får hoppas ryktet om en till back stämmer då
Praetori

Inlägg av Praetori »

Vikas skrev: 2024-09-12 20:29:31 För övrigt blir det mer och mer uppenbart att vi saknar högerfattade backar.

Nej vi sätter oss i bajsiga situationer helt oavsett och vid de flesta tillfällen ikväll är det forwards som spelar fast eller spelar bort oss och "bjuder till". 13-35 i skott och Kimby är spot-on i sin analys (och besvikelse).

Vi ska inte dra för stora växlar av försäsongsmatcher annat än den disciplinära biten och att vi hamnar i utvisningsbåset i onödan lite för ofta med tanke på att matcherna inte 'gäller' något. Men en tränare som är ärlig med att man "bommar med det mesta vi hade pratat om innan" är en hygglig kalldusch inför seriepremiären tycker jag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Praetori skrev: 2024-09-12 21:41:32

Nej vi sätter oss i bajsiga situationer helt oavsett och vid de flesta tillfällen ikväll är det forwards som spelar fast eller spelar bort oss och "bjuder till". 13-35 i skott och Kimby är spot-on i sin analys (och besvikelse).

Vi ska inte dra för stora växlar av försäsongsmatcher annat än den disciplinära biten och att vi hamnar i utvisningsbåset i onödan lite för ofta med tanke på att matcherna inte 'gäller' något. Men en tränare som är ärlig med att man "bommar med det mesta vi hade pratat om innan" är en hygglig kalldusch inför seriepremiären tycker jag.
Men du måste ändå hålla med om att det Vikas beskriver är ett problem?
Det märks jätteväl att enkla passningar och spelomställningar blir komplicerat när backarna inte har bladet åt rätt håll. Vridningar i överkroppen och inget momentum. Ständigt får de "plocka med sig pucken" istället för att FÅ den.

Sen om det är en vanesak bara eller om det fortsatt är ett problem efter 10-15 omgångar det kan jag inte svära på, men det syns.
Användarvisningsbild
fryppe

Inlägg av fryppe »

Det är bara för Kimby och sätta sig med hela laget och visa sista matchen mot mora, det är det bästa exemplet på hur man INTE ska spela hockey. Mora visar precis hur man ska hindra oss från att göra våra statiska uppspel vi får inte fram en passning när dom pushar upp hela laget och pressar oss.
med det sagt så tror och hoppas jag på att det kommer bli bättre och bättre för varje match.
Praetori

Inlägg av Praetori »

fryppe skrev: 2024-09-13 07:33:38 Det är bara för Kimby och sätta sig med hela laget och visa sista matchen mot mora, det är det bästa exemplet på hur man INTE ska spela hockey. Mora visar precis hur man ska hindra oss från att göra våra statiska uppspel vi får inte fram en passning när dom pushar upp hela laget och pressar oss.
med det sagt så tror och hoppas jag på att det kommer bli bättre och bättre för varje match.
Tycker Kimby istället skall visa exempel från matcherna som vi gör bra och bör fortsätta med.
De saker som är dåliga är grabbarna väl medvetna om och inget som är värt att älta.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori

Inlägg av Praetori »

Nattuggla_ skrev: 2024-09-13 07:11:06
Praetori skrev: 2024-09-12 21:41:32

Men du måste ändå hålla med om att det Vikas beskriver är ett problem?
Det märks jätteväl att enkla passningar och spelomställningar blir komplicerat när backarna inte har bladet åt rätt håll. Vridningar i överkroppen och inget momentum. Ständigt får de "plocka med sig pucken" istället för att FÅ den.

Sen om det är en vanesak bara eller om det fortsatt är ett problem efter 10-15 omgångar det kan jag inte svära på, men det syns.
Nej jag tycker inte att det är där rotorsaken ligger.
Om vi lägger skulden i teknikaliteter som vilken fattning på klubban som en spelare har så är vi på fisens mosse redan till att börja med.
Spelsystemet och det taktiska skall inte hänga på om en spelare så åker baklänges eller har klubban på en viss sida. Det sorterar möjligen in under finess men den personliga kreativiteten måste ha luft nog att få existera och blomstra inom ramen (annars kan vi värva valfri trupp Div2 spelare).

Rätt position som rör sig och åker skridskor med bladet i isen på rätt yta i samklang med övriga. Och med passningsalternativ. När man väl har ett lag där alla chippar in på basics så kanske det ger nån procent extra med en rightfattad back på rätt ställe. Men det är inte avgörande på något sätt i AS.
Skriv svar