Montén och Johansson
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Jag tror på det här! Hungriga, duktiga och med klubbhjärta! Dessutom kontinuitet - vilket vi verkar vara ganska ensamma om - istället för att kontraktera någon vandringspokal á la Melin.
Johansssons järnkaminer, Monténs järnkaminer - ligger bra i munnen det också.
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!
-
JJ skrev:Jag tror på det här! Hungriga, duktiga och med klubbhjärta! Dessutom kontinuitet - vilket vi verkar vara ganska ensamma om - istället för att kontraktera någon vandringspokal á la Melin.
Det får väl nästan blir Tomas Monténs järnkaminer där?
- DIF_Soldier
Det gör det väl då inte? Johanssons järnkaminer - Montéeens järnkaminer.Då lär det väl bli "Tomas Monténs..." iställetJJ skrev: Johansssons järnkaminer, Monténs järnkaminer - ligger bra i munnen det också.
Jag är också orolig, men samtidigt glad att pengarna nu bör räcka till en riktigt bra center.
DIF chansar friskt. Det gick hem med Daniel Larsson, nu får vi se om Montén-Johansson klarar det.
Säg den glädje som varar
- Lee Harvey Oswald
öhhh....?Ritterwand skrev:Jag tror att det här är jäkligt riskabelt. Alla bottenlagen i år hade färska tränare.
Brynäs......Boork....?...
För övrigt känns detta som en nöd/budgetlösning.
Man ville tidigt spika nya tränarduon utan att hosta upp en massa pengar som ändå inte finns
Önskar det båda herrarna lycka till & hoppas givetvis att det blir succé.
Men man undrar ju vem av det 2 som ska ryta till i det matcher då det etablerade spelarna inte har lust att göra skitjobbet
Jag har tidigare varit tveksam till denna lösning, men har svängt över och blivit försiktigt positiv. Vi kan nu bygga vidare på det grundspel vi hade under förra året och skapa en kontinuitet i föreningen. Jag tror att Montén är en bättre taktiker än vad Särkijärvi var och förhoppningsvis kan Johansson förmedla sitt lugn till spelarna. Det blir nog viktigt att vi får en bra start på året, annars kan det bli tufft...
- Diffe89
- Kontakt:
Hade vi ett grundspel?rikkard skrev:Jag har tidigare varit tveksam till denna lösning, men har svängt över och blivit försiktigt positiv. Vi kan nu bygga vidare på det grundspel vi hade under förra året och skapa en kontinuitet i föreningen. Jag tror att Montén är en bättre taktiker än vad Särkijärvi var och förhoppningsvis kan Johansson förmedla sitt lugn till spelarna. Det blir nog viktigt att vi får en bra start på året, annars kan det bli tufft...
Sportbladet skriver att de båda är riktiga ur-djurgårdare. Är inte Montén från Dalarna? (Kan ju i och för sig vara ur-djurgårdare ändå)
- Emil Svelander
Nej, vi hade inget grundspel värt namnet. Det är en av sakerna jag tycker Tomas och Micke skall jobba stenhårt med inför denna säsong. Skaffa ett riktigt bra grundpslel, som alla kan, som kan ta oss från djupa svackor i matcherna o.s.v.Diffe89 skrev:Hade vi ett grundspel?rikkard skrev:Jag har tidigare varit tveksam till denna lösning, men har svängt över och blivit försiktigt positiv. Vi kan nu bygga vidare på det grundspel vi hade under förra året och skapa en kontinuitet i föreningen. Jag tror att Montén är en bättre taktiker än vad Särkijärvi var och förhoppningsvis kan Johansson förmedla sitt lugn till spelarna. Det blir nog viktigt att vi får en bra start på året, annars kan det bli tufft...
Sportbladet skriver att de båda är riktiga ur-djurgårdare. Är inte Montén från Dalarna? (Kan ju i och för sig vara ur-djurgårdare ändå)
Vi bör även, som Kall-El nämnt lägga en jäkla energi på PP. Vi har enligt min mening elitseriens bästa PP-forward, så en femma bör i alla fall vara fungerande. Får vi också in en klasscenter till Linkan så kan det nog bli riktigt bra om vi nöter in det hårt.
För att få ordning på PP är det nog än vikigare at man får in en riktig bra PP-back.Emil svelander skrev:Nej, vi hade inget grundspel värt namnet. Det är en av sakerna jag tycker Tomas och Micke skall jobba stenhårt med inför denna säsong. Skaffa ett riktigt bra grundpslel, som alla kan, som kan ta oss från djupa svackor i matcherna o.s.v.Diffe89 skrev:Hade vi ett grundspel?rikkard skrev:Jag har tidigare varit tveksam till denna lösning, men har svängt över och blivit försiktigt positiv. Vi kan nu bygga vidare på det grundspel vi hade under förra året och skapa en kontinuitet i föreningen. Jag tror att Montén är en bättre taktiker än vad Särkijärvi var och förhoppningsvis kan Johansson förmedla sitt lugn till spelarna. Det blir nog viktigt att vi får en bra start på året, annars kan det bli tufft...
Vi bör även, som Kall-El nämnt lägga en jäkla energi på PP. Vi har enligt min mening elitseriens bästa PP-forward, så en femma bör i alla fall vara fungerande. Får vi också in en klasscenter till Linkan så kan det nog bli riktigt bra om vi nöter in det hårt.
Jag tycker inte Bork e så "färsk" och inte Leffe strömberg i ssk heller (om man nu ser ssk som ett botten lag)..Ritterwand skrev:öhm.. ok..lilleman skrev:Kagen skrev:Vad är "förväntan"?
Antagligen "din" egen åsikt. Det du tror, om det blir över det du tror blir det ju över förväntan!
Jag tror att det här är jäkligt riskabelt. Alla bottenlagen i år hade färska tränare.
Jag tror dom kommer göra ett kanon jobb, dock tycker jag de e lite konstigt att man inte hat tre tränare med tanke på hur skönt viss spelare tyckte det var.
- -daniel-
Håller med fullständigt. Känner mig en aning oroad över den här lösningen, faktiskt.Emil svelander skrev:Jag är tveksam. Vi skulle ha haft in en tränare som kan vara lite hårdare och ''skälla igång'' spelare när vi hamnar i de djupa svackor vi under de senare åren haft en otrevlig tendens att hamna i.
Detta bör ju dock spara en hel del pengar som kan läggas på spetsspelare.
-
Drömmen vore Lill-Kenta Johansson och Wikegård tillsammans.
Lugne taktikern Kenta brevid pådrivaren Wikegård!
Lill-Kenta tränade DIF 02 och då hamnade DIF på en 3.e plats vilket borde ansetts helt OK med tanke på spelarförlusterna inför den säsongen.
Vill ha hem Lill-Kenta och komplettera med Wiken!
Tråkigt nog noterar jag att Kenta har kontrakt med HV 71 och att Wikegård är tveksam till en fortsättning på tränarkarriären.
Lill-Kenta tränade DIF 02 och då hamnade DIF på en 3.e plats vilket borde ansetts helt OK med tanke på spelarförlusterna inför den säsongen.
Tråkigt nog noterar jag att Kenta har kontrakt med HV 71 och att Wikegård är tveksam till en fortsättning på tränarkarriären.
- grandstoff
Re:
Lill-Kenta fick ju sparken, så han är nog lagom sugen på att komma tillbaka...Erik Kloth skrev:Drömmen vore Lill-Kenta Johansson och Wikegård tillsammans.
- grandstoff
Re: Montén och Johansson
Dags att lyfta denna tråd igen. Intressant att läsa folks förväntningar och jämföra med tabellplaceringen idag...
Jämför gärna dagens spel mot slutet av 80-talet och 90-talet då Djurgården dominerade i elitserien. Bortse från spelarmaterialet och se bara till spelidé. Då hade man en klar taktik och rollfördelning (1-3-1 & torpedhockey), nu lever vi på individuell skicklighet, oftast från Linkans klubba. Att inte ha pengar till att köpa ett helt lag är ok, men att inte ta på sig tankemössan och dra upp ordentliga linjer och nya idéer för spelet känns bara slarvigt. Ge-pucken-till-Linkan-taktiken fungerar vissa matcher, annars ser det tragiskt ut. Allt för ofta körs det fast i mittzon och det blir smärtsamt tydligt att de inte har ett spel som håller på hemmaplan.
Nej, jag är inte nöjd med det Johansson/Montén åstadkommit. Men att ge dem sparken bär emot.
Jämför gärna dagens spel mot slutet av 80-talet och 90-talet då Djurgården dominerade i elitserien. Bortse från spelarmaterialet och se bara till spelidé. Då hade man en klar taktik och rollfördelning (1-3-1 & torpedhockey), nu lever vi på individuell skicklighet, oftast från Linkans klubba. Att inte ha pengar till att köpa ett helt lag är ok, men att inte ta på sig tankemössan och dra upp ordentliga linjer och nya idéer för spelet känns bara slarvigt. Ge-pucken-till-Linkan-taktiken fungerar vissa matcher, annars ser det tragiskt ut. Allt för ofta körs det fast i mittzon och det blir smärtsamt tydligt att de inte har ett spel som håller på hemmaplan.
Nej, jag är inte nöjd med det Johansson/Montén åstadkommit. Men att ge dem sparken bär emot.