Silly Season 2024/25
Silly Season 2024/25
Fördelen med OM Dicken skriver på är ju att vi kan få svar på frågan vem det är som bestämmer i hockeyallsvenskan...EGENTLIGEN
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2024/25
En insamling skulle sitta perfekt nu!
-
Silly Season 2024/25
Oskarshamn.... kan bli en obehaglig överraskning!Nattuggla_ skrev: ↑2024-06-20 07:42:24Skulle båda två mot alla odds komma så har vi ett bättre lag än Björklöven, och förmodligen bäst i ligan, nu iallafall.Jim Morrison skrev: ↑2024-06-20 07:19:18 Dick tror jag kommer och för Thoresen tror jag valet står mellan att antingen lägga av eller ta en sista utmaning med att ta upp DIF. Tror inte motivationen finns kvar att vinna ännu ett mästerskap i norska ligan.
Sen är kanske spetsen bättre i Nilsson och Forsberg. Men som helhet att kunna ha typ Grewe-Costmar-Blomgren i en fjärdeline, det är djup om något.
Jag är nöjd om Dick kommer dock, vågar inte hoppas på mer.
0 förväntningar/krav, plockat in ett "gäng ny gubbar".....
Silly Season 2024/25
Förra säsongen är väl en utmärkt värdemätare på vad lite äldre spelare med hög skicklighet kan åstadkomma i Allsvenskan. Tror inte ett år utan hockey påverkar Dick nämnvärt egentligen, om han däremot är i bättre form fysiskt än på 10 år är det ju värt chansningen bara för att ta reda på vad det innebär. Kommer Thore också har vi sjukaste FW-sidan, men som sagt långskott och tror Morrisons analys av läget där stämmer bra. Tycker FW-sidan ser riktigt bred och fin ut som det är nu.
Man får dock inte glömma att det allra viktigaste in nu ändå är den sista högerfattade backen....rimlig kvalité där så rankar jag vårt bygge bäst i klassen.
Sen är ekonomin ansträngd och ett år till på minus är helt uteslutet, antar att Wiken fått betydande pengar öronmärkta för sin ombyggnation. Men släng upp en insamling och dra in 1,5 millar till. 500k för Dick och 1m + lite Wiken-pengar på en back.
Man får dock inte glömma att det allra viktigaste in nu ändå är den sista högerfattade backen....rimlig kvalité där så rankar jag vårt bygge bäst i klassen.
Sen är ekonomin ansträngd och ett år till på minus är helt uteslutet, antar att Wiken fått betydande pengar öronmärkta för sin ombyggnation. Men släng upp en insamling och dra in 1,5 millar till. 500k för Dick och 1m + lite Wiken-pengar på en back.
Silly Season 2024/25
Känns som ett Västerås-bygge. De har 6m extra detta år, annars är de ekonomiskt väl ett mittenlag i HA? Men de kommer nog tillhöra toppen iaf om de får ihop det.Osten östlund skrev: ↑2024-06-20 08:46:36Oskarshamn.... kan bli en obehaglig överraskning!Nattuggla_ skrev: ↑2024-06-20 07:42:24Skulle båda två mot alla odds komma så har vi ett bättre lag än Björklöven, och förmodligen bäst i ligan, nu iallafall.Jim Morrison skrev: ↑2024-06-20 07:19:18 Dick tror jag kommer och för Thoresen tror jag valet står mellan att antingen lägga av eller ta en sista utmaning med att ta upp DIF. Tror inte motivationen finns kvar att vinna ännu ett mästerskap i norska ligan.
Sen är kanske spetsen bättre i Nilsson och Forsberg. Men som helhet att kunna ha typ Grewe-Costmar-Blomgren i en fjärdeline, det är djup om något.
Jag är nöjd om Dick kommer dock, vågar inte hoppas på mer.
0 förväntningar/krav, plockat in ett "gäng ny gubbar".....
Silly Season 2024/25
Thore vore en våt jävla dröm att få in. Jag tror nog inte att det kommer ske, men man får väl inte ge upp hoppet om att det finns en liten sanning i det hela.
Dicken, absolut. Men rankar Thore högre om man får välja.
Dicken, absolut. Men rankar Thore högre om man får välja.
Silly Season 2024/25
Rent krasst så struntar jag fullständigt i hur det ser ut under grunsäsongen, om Dicken och Thore kommer och någon 20-åring i Nybro åker 8:or runt dem i omgång 20, so?
I en semi och final kommer dom två herrarna vara bra att ha, om inte annat i omklädningsrummet. Satsa inte på dom för vad dom kan göra nu utan för vad dom ska göra sen.
I en semi och final kommer dom två herrarna vara bra att ha, om inte annat i omklädningsrummet. Satsa inte på dom för vad dom kan göra nu utan för vad dom ska göra sen.
Silly Season 2024/25
Don’t ask what you can do for dicken and Thore, Ask what dicken and Thore can do for youcrike skrev: ↑2024-06-20 14:41:06 Rent krasst så struntar jag fullständigt i hur det ser ut under grunsäsongen, om Dicken och Thore kommer och någon 20-åring i Nybro åker 8:or runt dem i omgång 20, so?
Silly Season 2024/25
Detta har ju gjort att man tvivlat rejält till att han ska komma till oss men kollade upp hur gamla hans barn är.Jim Morrison skrev: ↑2024-06-20 07:51:23
Det krävs nog hel del för att en 40-årig Thoresen ska flytta till Stockholm utan(?) familjen. Det skulle väl vara för ett sista ordentligt äventyr samt utmaning innan han lägger av för gott.
Dottern 20 och sonen 17 (damn ung farsa), då känns det ju inte helt omöjligt? Frugan kan väl alltid hitta ett jobb i Sthlm kanske.
-
Silly Season 2024/25
Som nån sa. Gäller att hitta motivationen, spela upp DIF! Kan ju inte bli bättre.
Lär ju inte vara pengarna som lockar.
Men tror DIF kan erbjuda "jävligt bra mjuka värden". För fru/barn, utbildningar och jobb!
Sedan så finns det ju ett gäng norrmän hos fotbollen med...
Lär ju inte vara pengarna som lockar.
Men tror DIF kan erbjuda "jävligt bra mjuka värden". För fru/barn, utbildningar och jobb!
Sedan så finns det ju ett gäng norrmän hos fotbollen med...
Silly Season 2024/25
Frugan har nog råd med ett sabbatsår i Sthlm.Henkos skrev: ↑2024-06-20 15:05:31Detta har ju gjort att man tvivlat rejält till att han ska komma till oss men kollade upp hur gamla hans barn är.Jim Morrison skrev: ↑2024-06-20 07:51:23
Det krävs nog hel del för att en 40-årig Thoresen ska flytta till Stockholm utan(?) familjen. Det skulle väl vara för ett sista ordentligt äventyr samt utmaning innan han lägger av för gott.
Dottern 20 och sonen 17 (damn ung farsa), då känns det ju inte helt omöjligt? Frugan kan väl alltid hitta ett jobb i Sthlm kanske.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Silly Season 2024/25
Om bara Dick skriver på är det ett misstag från wikegård. Oavsett hur ""jävla fit han är"" så är han trög i åkningen och kräver mycket anpassning. Vi blir för många som vägrar (inte kan) spela år båda hållen och lägga ner det DISCIPLINERADE hårda jobbet.
Thore är en bra och smart värvning. Räcker gott med honom.
Med dick blir våra tillttänkta producerande kedjor lika tröga och trötta som förra året.
Med dick blir våra tillttänkta producerande kedjor lika tröga och trötta som förra året.
Silly Season 2024/25
Speciellt när det var/är uttalat att lagat måste föryngras till spannet 24-29(?). Men kliver han in i laget till en icke kännbar lön, då är det värt att testa åtminstone. Hoppas annars att Wiken inte kollar diskussionerna i den här tråden, utan fokuserar på att leta en back.LG08 skrev: ↑2024-06-20 19:22:34 Om bara Dick skriver på är det ett misstag från wikegård. Oavsett hur ""jävla fit han är"" så är han trög i åkningen och kräver mycket anpassning. Vi blir för många som vägrar (inte kan) spela år båda hållen och lägga ner det DISCIPLINERADE hårda jobbet.
Silly Season 2024/25
Synd att vi släppte Berglund alltså. Va en jävel på detta....LG08 skrev: ↑2024-06-20 19:22:34 Om bara Dick skriver på är det ett misstag från wikegård. Oavsett hur ""jävla fit han är"" så är han trög i åkningen och kräver mycket anpassning. Vi blir för många som vägrar (inte kan) spela år båda hållen och lägga ner det DISCIPLINERADE hårda jobbet.
Silly Season 2024/25
#26, respekt!!Manijock skrev: ↑2024-06-20 19:54:49Synd att vi släppte Berglund alltså. Va en jävel på detta....LG08 skrev: ↑2024-06-20 19:22:34 Om bara Dick skriver på är det ett misstag från wikegård. Oavsett hur ""jävla fit han är"" så är han trög i åkningen och kräver mycket anpassning. Vi blir för många som vägrar (inte kan) spela år båda hållen och lägga ner det DISCIPLINERADE hårda jobbet.