Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
tMy

Inlägg av tMy »

Kanske är denna snygging som är backen http://www.eliteprospects.com/player.php?player=717
Ska jag vara ärlig tror jag backen är tjärnqvist :D
DIF för alltid<3
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

Någon som har en susning hur bra Ölvestads halvbror, Robin Jalkerud är?
isolerad

Inlägg av isolerad »

Angående Hannula. 14 poäng på 46 matcher i ryska ligan imponerar inte...
i
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Tror inte vi har råd med riktig spets både bland backar och forwards just nu så därför tar man nog budgetlösningarna Eriksson och Blomdahl samtidigt som man försöker få hit Tjärna.
stolpskott

Inlägg av stolpskott »

isolerad skrev:Angående Hannula. 14 poäng på 46 matcher i ryska ligan imponerar inte...
Men alla vet att han kan bättre, förmodligen har han haft kasst självförtroende med någon skada som har förstört säsongen för honom.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Då va första nyförvärvat klart då!
Niklas Andersson från Växjö..

läste även detta "Linköping har även gjort klart med Skellefteås intensive forward Pontus Petterström. Han ska användas som en hårt arbetande forward och som en ersättare till Patric Blomdahl, som avböjt att förhandla med Linköping." Känns som Blomdahl närmare sig DIF.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Hoppas iaf att någon spetskompetens ansluter till laget för annars blir det här en ny version av 05/06 upplagan. Men positivt dock att man plockade in en ung spelare och att man knytit upp Deilert också. Jag tror att DIF inom 2-3 år kommer vara en guldkandidat om vi knyter upp unga talanger till laget som kan utvecklas och bli stabila elitseriespelare.

Jag tror att DIF kommer att ta in Blomdahl också för att vara en sån där elak jävel a la Jämtin, Kåberg, Ledin osv
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Ställer mig något tveksam till värvandet av Niclas Andersson. Känns som att det är bättre att lägga hela backbudgeten som är kvar på att värva Tjärna eller behålla Ossi och istället låta Oscar spela på Anderssons plats.

Hur som helst, välkommen till Mesta Mästarna!
Användarvisningsbild
Det Rätta Virket

Inlägg av Det Rätta Virket »

Grattis till en bra värvning! Niklas är mycket skicklig med pucken, och är väldigt sällsynt spelare då han är rightare och mycket bra offensivt! Han kommer inte att göra er besviken! :(
VÄXJÖ LAKERS ÄR DOM BÄSTA!
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Får obehagliga Ryman ilningar av denna värvning. Det är en sak att fungera på en längre nivå där tempot inte är så högt. En helt annan sak är det att verka i elitserien där tempot drivs upp rejält. Jag ställer mig alltså rätt tvivlande till denna värvning då det tyvärr känns som en dyr budgetvärvning och då borde man istället satsat på en junior och lagt alla pengar på riktig spetskompetens istället. Att killen dessutom ges kontrakt över 2 år ger mig Frylén vibbar...
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Jag väntar att spekulera hur bra denna värvning blir. Åtminstone tills efter träningsmatcherna, då jag inte sett något av Niklas.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Kontakt:

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Kall-El skrev:Får obehagliga Ryman ilningar av denna värvning. Det är en sak att fungera på en längre nivå där tempot inte är så högt. En helt annan sak är det att verka i elitserien där tempot drivs upp rejält. Jag ställer mig alltså rätt tvivlande till denna värvning då det tyvärr känns som en dyr budgetvärvning och då borde man istället satsat på en junior och lagt alla pengar på riktig spetskompetens istället. Att killen dessutom ges kontrakt över 2 år ger mig Frylén vibbar...
Frylén och Ryman har båda varit en bit över 30 när dem kom till Djurgår'n och på väg ner i kärriären. Nu får vi in en 22 åring som uppenbarligen fortfarande utvecklas då han gjorde 12 poäng fler i år jämfört med 06/07. Ser inte mycket likheter.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Killer Kennholt

Inlägg av Killer Kennholt »

Någon mer än mig som tycker det här luktar Jonas Liwing varning? Bara en känsla jag har. Hoppas den är fel dock! Trevlig helg på er!
Killer Kennholt Skjuter För Döda
Användarvisningsbild
Christopher J

Inlägg av Christopher J »

Killer Kennholt skrev:Någon mer än mig som tycker det här luktar Jonas Liwing varning? Bara en känsla jag har. Hoppas den är fel dock! Trevlig helg på er!
Tänkte också på det, en spelare som gjort sin första bra säsong i allsvenskan och så tror man han ska vara lika bra i elitserien men hoppas såklart att jag har fel.
Hoppas även DIF inser att vi behöver lägga krut på att hitta en målfarlig forward och inte en breddspelare.
Wilhelm Arwe
Säsongskort: Ja

Inlägg av Wilhelm Arwe »

Christopher J skrev:
Killer Kennholt skrev:Någon mer än mig som tycker det här luktar Jonas Liwing varning? Bara en känsla jag har. Hoppas den är fel dock! Trevlig helg på er!
Tänkte också på det, en spelare som gjort sin första bra säsong i allsvenskan och så tror man han ska vara lika bra i elitserien men hoppas såklart att jag har fel.
Hoppas även DIF inser att vi behöver lägga krut på att hitta en målfarlig forward och inte en breddspelare.
Så har de väl knappast uttryckt sig?
"-Vi ser att han har de kvaliteterna och att det finns en utvecklingspotential i honom inför framtiden, säger sportchefen Janne Järlefelt."
Låst