Eftersom jag är ifrån Nyköping så har jag sett Andreas Jungbeck på mycket nära håll (eftersom han har spelade här innan Oskarshamn). I Nyköping var han en nyckelback som fick spela brevid den offensivt skicklige hårdskjutande tjecken Patrick Hucko. Jungbeck är främst defensivt skicklig och som några nämner lite som ett kylskåp, men bättre skridskoåkare än exempelvis Rompa eller Edvin.
Men Jungbeck användes också ofta i pp där han hade Holmström-rollen med andra ord stå i fejan på målvakten. Det är han mycket skicklig på, men eftersom det var i Allsvenskan så är det svårt att se om han skulle klara sig så bra i Elitserien. Men mitt svar är nog nej. I DIF skulle det nog bli mycket bänknötande och jag anser att vi i sådana fall ska ge Oscar Eklund chansen nästa säsong istället. Det känns lite Liwing och Fredrik Ericson-varning på den här värvningen.
Jag tycker nog att man ska spara pengarna även om det här säkert är ett billigt alternativ med tanke på att Jungbeck är i desperat behov av att flytta till Stockholm eftersom hans flickvän bor där. Jag vill som många andra här ha in spets och inte bredd. Och då menar jag spets med litet s
Crashmash skrev:Har hört lite rykten om att det kommer erbjudas kontrakt till tre spelare i slutet av mars/början av april. Det handlar om två forwards och en back.
Crashmash skrev:Har hört lite rykten om att det kommer erbjudas kontrakt till tre spelare i slutet av mars/början av april. Det handlar om två forwards och en back.
Skulle vilja se en riktigt bra målgörare och en poängsprutande center vid sidan av Linkan men tror jag aldrig händer... Lär väll vara Engqvist och Tim Eriksson eller Patric Blomdahl som blir placerade i den kedjan. Och nästa säsong kör vi väl som förra säsongen med kontringar för att tråka ihjäl motståndarna...