Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Eftersom jag är ifrån Nyköping så har jag sett Andreas Jungbeck på mycket nära håll (eftersom han har spelade här innan Oskarshamn). I Nyköping var han en nyckelback som fick spela brevid den offensivt skicklige hårdskjutande tjecken Patrick Hucko. Jungbeck är främst defensivt skicklig och som några nämner lite som ett kylskåp, men bättre skridskoåkare än exempelvis Rompa eller Edvin.

Men Jungbeck användes också ofta i pp där han hade Holmström-rollen med andra ord stå i fejan på målvakten. Det är han mycket skicklig på, men eftersom det var i Allsvenskan så är det svårt att se om han skulle klara sig så bra i Elitserien. Men mitt svar är nog nej. I DIF skulle det nog bli mycket bänknötande och jag anser att vi i sådana fall ska ge Oscar Eklund chansen nästa säsong istället. Det känns lite Liwing och Fredrik Ericson-varning på den här värvningen.

Jag tycker nog att man ska spara pengarna även om det här säkert är ett billigt alternativ med tanke på att Jungbeck är i desperat behov av att flytta till Stockholm eftersom hans flickvän bor där. Jag vill som många andra här ha in spets och inte bredd. Och då menar jag spets med litet s 8)
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Har hört lite rykten om att det kommer erbjudas kontrakt till tre spelare i slutet av mars/början av april. Det handlar om två forwards och en back.
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Crashmash skrev:Har hört lite rykten om att det kommer erbjudas kontrakt till tre spelare i slutet av mars/början av april. Det handlar om två forwards och en back.
Då har du hört rätt :wink:
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Crashmash skrev:Har hört lite rykten om att det kommer erbjudas kontrakt till tre spelare i slutet av mars/början av april. Det handlar om två forwards och en back.
Och vilka spelare handlar det om ?
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Jag vill säga så mycket som att det är en som kan ses som spets, en bredd och en som har potential till någorlunda spets.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Då drar jag iväg en gissning på Niklas Andersson,Tim Eriksson och Mika Hannula.
Steef

Inlägg av Steef »

grandstoff skrev:
Steef skrev:
Kall-El skrev:Skall vi plocka in någon anfallare skall det vara spets.
Ja Spets såldes ju av brynäs innan transferfönstret stängdes, varför inte försöka värva honom?
Kanske inte var riktigt så Kall-El menade... :lol:
Han menade nog spetskompetens framför bredd.

och folk har ingen humor
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Necrodamus »

Nej, Niklas Andersson, Mika Hannula och Andreas Johansson.
robin_dif skrev:Då drar jag iväg en gissning på Niklas Andersson,Tim Eriksson och Mika Hannula.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Tyckte bara att både Johansson och Hannula känns som rätt givna "spets" spelare.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Necrodamus skrev:Nej, Niklas Andersson, Mika Hannula och Andreas Johansson.
robin_dif skrev:Då drar jag iväg en gissning på Niklas Andersson,Tim Eriksson och Mika Hannula.
Tror du att vi har ekonomi för både Hannula och Andreas Johansson?
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

Steef skrev:
grandstoff skrev:
Steef skrev:
Ja Spets såldes ju av brynäs innan transferfönstret stängdes, varför inte försöka värva honom?

och folk har ingen humor
Försök isf accentuera ditt försök att vara rolig med t.ex. en smiley. Då blir det mycket enklare för andra att förstå meningen med ditt inlägg. :wink:
TomyMörth

Inlägg av TomyMörth »

grandstoff skrev:
Steef skrev:
grandstoff skrev:
Steef skrev:

och folk har ingen humor
Försök isf accentuera ditt försök att vara rolig med t.ex. en smiley. Då blir det mycket enklare för andra att förstå meningen med ditt inlägg. :wink:

vill se den här finnen i DIFS tröja nästa år!

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8396
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Necrodamus skrev:Nej, Niklas Andersson, Mika Hannula och Andreas Johansson.
Jag gissar på Niklas Andersson, Mika Hannula och Patric Blomdahl.
100% DJURGÅRDSJ***L
tMy

Inlägg av tMy »

Skulle vilja se en riktigt bra målgörare och en poängsprutande center vid sidan av Linkan men tror jag aldrig händer... Lär väll vara Engqvist och Tim Eriksson eller Patric Blomdahl som blir placerade i den kedjan. Och nästa säsong kör vi väl som förra säsongen med kontringar för att tråka ihjäl motståndarna...:(
DIF för alltid<3
karl-jarl

Inlägg av karl-jarl »

Jag tror att det är Ekman och Blomdahl som är forwardsen. Men sen vem som är backen är klurigt.
Låst