Hur slutar serien...
-
- Säsongskort: Ja
Hur slutar serien...
DIF lider fortfarande av den bedrövliga starten på säsongen.
Ett icke orimligt antagande är att spå fortsättningen på serien som de senaste 20 omgångarna utspelats sig för Djurgårdens del.
Dessutom kan det bara gå bättre i resterande möten med lagen i Djurgårdens derbygrupp, (3 p / 18 p i senaste rundan.......)
Inget av lagen Leksand, SSK, Timrå, Brynäs, Mora kan mäta sig med Djurgårdens forwardsbesättning.
DIF:s akilleshäl är försvarsspelet då bjudningar och grova misstag ger motståndarna enkla baljor. Vi ska dock ha klart för oss att ovan nämnda lag inte bländar med sina försvarsspel heller. I mina ögon ska DIF:s forwardsbesättning ge ett större utslag åt det positiva hållet än vad deras backbesättning ger åt det negativa hållet. (Uselt formulerat men jag är bakfull)
Detta borde medföra att Djurgården placerar sig före samtliga dessa lag.
Lite kommentar om de övriga lagen:
SSK är helt under isen. Men jag är inte förvånad att dom ligger där dom
ligger. Experterna verkar tro att två bra backar och ett par talangfulla ynglingar i Umicevic och Kopitar ska lyfta laget. Det räcker liksom inte...
Leksand ligger välförtjänt på sista plats. Masken får nog fortsätta lägga fokus på att baka så stora prillor som möjligt ty värvningar är inte riktigt hans grej.
Timrå har den bästa backbesättningen av alla lag från plats 7 och nedåt(Lindström, Koskinen, Styf, Aalto). Detta borde ge dom en slutspelsplats. Bästa forwards Manderville, Hallin, Magnus Nilsson. Inga poängkungar direkt....(vilka är det som skjuter men aldrig gör mål?)
Brynäs är precis som Brynäs alltid har varit de senaste 4-5 åren och kommer således att fightas för undvika kval, inget annat känns realistiskt.
Mora vill jag bara spy galla över men jag ska försöka att vara lite saklig. Spela hockey bondjävlar känns som en passande ramsa, (så var det med den sakligheten.)
Lever på sin inställning. Någon gång tar energin slut, förhoppningsvis ser vi en repris på förra årets ras i serien. Mora är ett SÄMRE hockeylag än DIF och detta måste ge utdelning efter 50 omgångar.
Inget av ovanstående lag kan matcha våra två första kedjor:
Linkan Falk Thoresen, Rudslätt Otto Ölvestad. Detta ger resultat över 50 omgångar.
Sluttabell:
1. HV ( helt outstanding)
2. Linköping
3. Frölunda (lite sämre än tidigare, målis ger det förv. utslaget)
4. Luleå (vad har hänt?)
5. FBK
6. MoDo ( imponerar...)
7. Djurgården.
8. Timrå
9. Mora
10. Brynäs
11. SSK
12. Leksand.
(Med reserv. för stavfel och taskig meningsbyggnad...)
Ett icke orimligt antagande är att spå fortsättningen på serien som de senaste 20 omgångarna utspelats sig för Djurgårdens del.
Dessutom kan det bara gå bättre i resterande möten med lagen i Djurgårdens derbygrupp, (3 p / 18 p i senaste rundan.......)
Inget av lagen Leksand, SSK, Timrå, Brynäs, Mora kan mäta sig med Djurgårdens forwardsbesättning.
DIF:s akilleshäl är försvarsspelet då bjudningar och grova misstag ger motståndarna enkla baljor. Vi ska dock ha klart för oss att ovan nämnda lag inte bländar med sina försvarsspel heller. I mina ögon ska DIF:s forwardsbesättning ge ett större utslag åt det positiva hållet än vad deras backbesättning ger åt det negativa hållet. (Uselt formulerat men jag är bakfull)
Detta borde medföra att Djurgården placerar sig före samtliga dessa lag.
Lite kommentar om de övriga lagen:
SSK är helt under isen. Men jag är inte förvånad att dom ligger där dom
ligger. Experterna verkar tro att två bra backar och ett par talangfulla ynglingar i Umicevic och Kopitar ska lyfta laget. Det räcker liksom inte...
Leksand ligger välförtjänt på sista plats. Masken får nog fortsätta lägga fokus på att baka så stora prillor som möjligt ty värvningar är inte riktigt hans grej.
Timrå har den bästa backbesättningen av alla lag från plats 7 och nedåt(Lindström, Koskinen, Styf, Aalto). Detta borde ge dom en slutspelsplats. Bästa forwards Manderville, Hallin, Magnus Nilsson. Inga poängkungar direkt....(vilka är det som skjuter men aldrig gör mål?)
Brynäs är precis som Brynäs alltid har varit de senaste 4-5 åren och kommer således att fightas för undvika kval, inget annat känns realistiskt.
Mora vill jag bara spy galla över men jag ska försöka att vara lite saklig. Spela hockey bondjävlar känns som en passande ramsa, (så var det med den sakligheten.)
Lever på sin inställning. Någon gång tar energin slut, förhoppningsvis ser vi en repris på förra årets ras i serien. Mora är ett SÄMRE hockeylag än DIF och detta måste ge utdelning efter 50 omgångar.
Inget av ovanstående lag kan matcha våra två första kedjor:
Linkan Falk Thoresen, Rudslätt Otto Ölvestad. Detta ger resultat över 50 omgångar.
Sluttabell:
1. HV ( helt outstanding)
2. Linköping
3. Frölunda (lite sämre än tidigare, målis ger det förv. utslaget)
4. Luleå (vad har hänt?)
5. FBK
6. MoDo ( imponerar...)
7. Djurgården.
8. Timrå
9. Mora
10. Brynäs
11. SSK
12. Leksand.
(Med reserv. för stavfel och taskig meningsbyggnad...)
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Strömberg=power
Nu vågar även en kass tippare som jag tippa sluttabellen.
1.HV71 - Känns oerhört starka. Spets,bredd, bra målvakt - HV är landets bästa lag.
2.Frölunda - Inte lika dominanta som ifjol men en stark guldkantidat. Har matchvinnare så det räcker och blir över.
3.Linköping - Överaskande väldigt bra. Seriens bästa målvakt och seriens bästa back hittar vi i Linköping.
4.Luleå - Seriens överaskning. Hemma starka som vanligt. Förstakedjan håller högsta klass. Orszaghs fortsättning i klubben blir avgörande.
5.Färjestad - Inte lika starka som tidigare år. Bättre än mittenlagen men för långt ifrån topplagen.
6.Modo - Starkare än på länge. Luckner har fått ordning på Öviks stolthet.
7.Djurgården - Har blivit bättre i.o.m. seriens gång. Forwards håller hög klass. Försvars spelet sviktar till och från.
8.Timrå - Sämre än på många år. Tillräckligt bra lag för att nå slutspel.
9.Mora - En liten överaskning. Tippad jumbo på förhand av många.
10.Brynäs - Ungefär som väntat. Vem hade trott att det skulle gå med Boorken?
11.Leksand - Bedrövlig inledning. På uppåtgående.
12.Södertälje - För dåliga helt enkelt. Sämsta backuppsättning i serien, forwards uddlösa. Vi får se hur långt det räcker i en kvalserie.
Kvartsfinalerna:
HV väljer Djurgår`n, 4-1 i matcher till HV.
Frölunda slår Timrå komfortabelt, 4-1 i matcher.
Linköping väljer Modo och vinner med 4-2 i matcher.
Luleå slår Färjestad i en tät matchserie med 4-3 i matcher.
Semifinalerna:
HV slår ut Luleå med 4-3 i matcher.
Frölunda vinner över Linköping med 4-3 i en väldigt spännande matchserie.
HV blir sedan för starka för Frölunda och vinner med 4-2 i matcher. En liten besvikelse för göteborgarna att "endast" få ett silver.
Så nu vet ni hur det går. Nu kan ni sluta följa elitserien. Ledsen, men kunde inte hålla mig.
1.HV71 - Känns oerhört starka. Spets,bredd, bra målvakt - HV är landets bästa lag.
2.Frölunda - Inte lika dominanta som ifjol men en stark guldkantidat. Har matchvinnare så det räcker och blir över.
3.Linköping - Överaskande väldigt bra. Seriens bästa målvakt och seriens bästa back hittar vi i Linköping.
4.Luleå - Seriens överaskning. Hemma starka som vanligt. Förstakedjan håller högsta klass. Orszaghs fortsättning i klubben blir avgörande.
5.Färjestad - Inte lika starka som tidigare år. Bättre än mittenlagen men för långt ifrån topplagen.
6.Modo - Starkare än på länge. Luckner har fått ordning på Öviks stolthet.
7.Djurgården - Har blivit bättre i.o.m. seriens gång. Forwards håller hög klass. Försvars spelet sviktar till och från.
8.Timrå - Sämre än på många år. Tillräckligt bra lag för att nå slutspel.
9.Mora - En liten överaskning. Tippad jumbo på förhand av många.
10.Brynäs - Ungefär som väntat. Vem hade trott att det skulle gå med Boorken?
11.Leksand - Bedrövlig inledning. På uppåtgående.
12.Södertälje - För dåliga helt enkelt. Sämsta backuppsättning i serien, forwards uddlösa. Vi får se hur långt det räcker i en kvalserie.
Kvartsfinalerna:
HV väljer Djurgår`n, 4-1 i matcher till HV.
Frölunda slår Timrå komfortabelt, 4-1 i matcher.
Linköping väljer Modo och vinner med 4-2 i matcher.
Luleå slår Färjestad i en tät matchserie med 4-3 i matcher.
Semifinalerna:
HV slår ut Luleå med 4-3 i matcher.
Frölunda vinner över Linköping med 4-3 i en väldigt spännande matchserie.
HV blir sedan för starka för Frölunda och vinner med 4-2 i matcher. En liten besvikelse för göteborgarna att "endast" få ett silver.
Så nu vet ni hur det går. Nu kan ni sluta följa elitserien. Ledsen, men kunde inte hålla mig.
tror mer på följande tabell...
1. Frölunda - tar sig i kragen efter jul.
2. Djurgården - uppåt pga andras problem.
3. Färjestad - köper sig ett brons pga inga juniorer att fylla på med.
4. Linköping - spelar utan publik pga publiken....
5. Modo - Gulligull Foppa köper in bättre spelare.
6. Luleå - en bra säsong men degraderas då resekontot är för dyrt.
7. Leksand - ejendal köper 97% av TPS-spelare och sätter in i leksand.
8. Timrå - når slutspel men inte mer, pga trötta efter julfesten.
9. Brynäs - får en tysk gruvmiljardär som investerar i BRA spelare.
10. Mora - Spelar de 2 sista omg, med junisar då ingen äldre vill/ kan.
11. Södertälje - Är inte bättre.
12. HV 71 - degraderade pga fiffel i ekonomin samt kollekten tog en del.
Så tror jag att det slutar...
1. Frölunda - tar sig i kragen efter jul.
2. Djurgården - uppåt pga andras problem.
3. Färjestad - köper sig ett brons pga inga juniorer att fylla på med.
4. Linköping - spelar utan publik pga publiken....
5. Modo - Gulligull Foppa köper in bättre spelare.
6. Luleå - en bra säsong men degraderas då resekontot är för dyrt.
7. Leksand - ejendal köper 97% av TPS-spelare och sätter in i leksand.
8. Timrå - når slutspel men inte mer, pga trötta efter julfesten.
9. Brynäs - får en tysk gruvmiljardär som investerar i BRA spelare.
10. Mora - Spelar de 2 sista omg, med junisar då ingen äldre vill/ kan.
11. Södertälje - Är inte bättre.
12. HV 71 - degraderade pga fiffel i ekonomin samt kollekten tog en del.
Så tror jag att det slutar...
-
hur kan alla vara så optimistiska. trodde inte det låg i djurgårdarsns natur. själv tror jag vi kommer 11.
SSK kommer igång påhejad av Hallin. Brynäs hittar tillbaka till spelet. Timrå har fått in en ny målvakt och var bättre än oss redan innan. Mora är ett jävla skitlag, men kämpar på och tar många poäng på motståndarnas underskattning. Leksand kommer plocka in på oss då de har mycket bättre backar, men vi håller undan knappt och undviker sistaplatsen.
för vår del krävs att Ragnarsson kommer hem, eller någon annan riktigt bra back. annars går det åt helvete och vi åker ur.
sådärja, nu kan man inte bli besviken.
SSK kommer igång påhejad av Hallin. Brynäs hittar tillbaka till spelet. Timrå har fått in en ny målvakt och var bättre än oss redan innan. Mora är ett jävla skitlag, men kämpar på och tar många poäng på motståndarnas underskattning. Leksand kommer plocka in på oss då de har mycket bättre backar, men vi håller undan knappt och undviker sistaplatsen.
för vår del krävs att Ragnarsson kommer hem, eller någon annan riktigt bra back. annars går det åt helvete och vi åker ur.
sådärja, nu kan man inte bli besviken.