Sjysst filmning av Norin Naturligtvis med 2 min PP som följd. Domarna I denna serie sätter ju prestige i utmärkelsen "vem kan missbedöma situationer mest"
Cross check i bröstet som resulterar i att bägge benen flyger BAKÅT.... Såklart fullt naturligt
Skandalen med Wiklund åsido som inte kommer få vidare uppmärksmhet dessvärre, har jag funderat mycket över matchen i stort.
Nej, det är inte välspelat, Det är hafs och slafs, men det som glädjer mig:
- 110% deltagande hos alla i laget. De tar sig an anspänningen med ett ordentligt slit.
- Viktor Andrén gör ett par otroligt kvalificerade räddningar och håller nollan långt in i tredje. Fem plus till honom, han var anledningen att vi hade ledningen efter första.
- Hammarlund och Axel gör sina bästa matcher. Hammarlund visar att han är en slutspels-spelare. Jag hoppas det fortsätter.
- Loponen går från klarhet till klarhet. En sån rörlighet och finurlighet har vi inte haft på backsidan hela säsongen. En riktig oslipad diamant som KG hittat (som ofta får skit för att "bara värva säkra kort").
- David Blomgren är Årets Järnkamin. JK är tyvärr för okunniga vad gäller hockey. Han bör spela i förstakedjan nästa mach.
- Oerhört kul att se Brodin med klipp och driv igen.
- Juniorkedjan. Speed och finess, men också grit. Viker sig inte en tum för de här fega kräken i Löven. Oerhört kul att se!
Det ända som har räddat AIK i de första två kvartfinaler hittills är Moras ineffektivitet. Mora är bättre i båda matcherna men AIK har tur hela tiden. Och hur kan Wiklund få en match avstängning på en tydlig förseelse där det är tydligt att han vill skada. Han vet mycket väl vem det är han slår och vilka problem han har haft tidigare. Den efterslängen är ju bara för att skada. Grewe fick 3 matcher bara för slagsmål.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
nalland skrev: ↑2024-03-19 21:15:04
Så gör råttorna självklart 2-1 med minuten kvar. Så jävla äckliga usch.
Tur mål igen som vanligt. Man kan ju inte tro att de spelar på samma arena som DIF för det låter knappt när AIK spelar.
Spel mot ett mål innan dess så Mora får bita sig i svansen av att man är ineffektiva. Hade varit så fint om de fått med sig 1-1 hem i serien. Nu ska det tyvärr mycket till. Mora är i stort sett piskade att ta båda matcherna hemma nu.