K5: Linköpings HC - Djurgårdens IF, 18/3 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Orko skrev:Jag hppas ju att Prints frivilligt lagt hela Mars månadslön i lagkassan även om spelarnas egna regler säger anorlunda.
Under spelets gång kan man i stressen missa en markering eller slå en indianare, men att efter avblåsning helt oprovocerat crosschecka på de viset....
Det han gjorde var det sämsta och mest idiotiska som presterats i årets slutspel. Jag blir så j-vla förbannad när jag tänker på det.
Jag har försvarat honom och tyckt att han gjort ett allt stabilare intryck ju längre serien har gått men det han gjorde igår är oförsvarbart.
Han orsakar 1-0 målet och ger laget en rejäl uppförsbacke. :evil:
FredrikA

Inlägg av FredrikA »

Rix skrev:
vikt0r_DIF skrev:vinner vi idag så tror jag att det definivit blir en 7e avgörande , hemma tar ingen oss ! Mne kom ihåg att förlorar vi idag kära familj så stannar varneda djurgårdare kvar även sittplats och hyllar killarna för dne här säsongen , det hoppas jag ALLA gör ! Hur många har köpt biljtter på G1 ? jag har nämligne biljetter där vore kul om det bara var Djurgårdare där !
Vi får inte en 7e hemma, vi får kvart 6 och dom får kvar 7. På grund av att dom kom 2a och vi 7a i grundspelet :?
Han påstår väl inte heller att vi har hemmaplan i den 7e. Det han säger är att vinner vi idag så blir det en 7e och avgörande pga av att vi inte förlorar hemme i den 6e.
Användarvisningsbild
melker

Inlägg av melker »

Rash skrev:
Rix skrev:Vi har allt att vinna och inget att förlora.
Mycket väl talat. Kan vi bara hålla full fokus i första perioden och få lhc-spelarna lite otåliga så kan det gå vägen. Små marginaler som avgör. 2 onödiga utvisningar leder till 1-0 målet. Innan deras 2-0 prickar Jimmie kryssribban.

Ikväll är förhoppningsvis marginalerna på vår sida. Hoppet är det sista som överger en!
Så sant så men vi hade faktiskt marginalerna på vår sida igår, tror Linköping satte fyra puckar i våran stolpe så vi hade ganska mycket tur ändå, tagga gärnet för denna match. Som sagt; vinna eller försvinna!!
FEFF_DIF

DIF-LHC

Inlägg av FEFF_DIF »

Fan va viktig match de e idag, vi måste vinna annars e de ju slut. Jag tror vi vinner med 2-1
DIF mål: Jimmie Ölvestad, Dick Axelsson
LHC mål: Patric Blomdahl
Älska DIF
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bautabröl skrev:visst kommer det att kännas tomt om DIF torskar ikväll, men denna tomhet kommer i sådana fall inte att vara något jämfört med vad jag kände efter femte finalmatchen 1998.

Mitt värsta minne är från 1988, då DIF totaldominerat i grundserien & slog målrekord, för att sedan i kvarten åka ut mot Aik med 1-2 i matcher.

Bosse Berglund & Peter Hammarström gav mig men för livet den kvällen i slutet av Mars.
Mår både psykiskt & fysiskt illa bara jag tänker på det

Kvällens (förmodade) förlust kommer svida tills imorgon, sedan byts den lite sura känslan ut mot stor stolthet över en alldeles försträffligt genomförd grundserie med många fina minnesvärda matcher, både på isen & på läktaren
Användarvisningsbild
DIForever

Inlägg av DIForever »

Självklart hoppas jag på en seger ikväll, hoppet är ju som bekant det sista som överger en. Men, jag ser inte mycket som talar för en Djurgårdsseger idag. Jag skulle kunna skriva många rader om varför, men jag orkar bara inte. En del är redan skrivet i den här tråden...

Som nån skrev, att göra första målet blir oerhört viktigt. De fyra tidigare matcherna har ju laget som gjort det första målet också vunnit.

Hjärtat säger: Killarna gör en bragdmatch och tvingar fram en sjätte match.
Hjärnan säger: Linköping vinner utan större svårigheter och säsongen är över.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Dessutom kan detta vara Ossis sista match i DIF tröjan..
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:
Bautabröl skrev:visst kommer det att kännas tomt om DIF torskar ikväll, men denna tomhet kommer i sådana fall inte att vara något jämfört med vad jag kände efter femte finalmatchen 1998.

Mitt värsta minne är från 1988, då DIF totaldominerat i grundserien & slog målrekord, för att sedan i kvarten åka ut mot Aik med 1-2 i matcher.

Bosse Berglund & Peter Hammarström gav mig men för livet den kvällen i slutet av Mars.
Mår både psykiskt & fysiskt illa bara jag tänker på det

Kvällens (förmodade) förlust kommer svida tills imorgon, sedan byts den lite sura känslan ut mot stor stolthet över en alldeles försträffligt genomförd grundserie med många fina minnesvärda matcher, både på isen & på läktaren
Samma här, kvartsfinaltorsken 88 var fruktansvärd. Jag bokstavligen hatade Bosse Berglund under en lång tid. Han var den värsta människan på jorden. Jag tog den förlusten så j-vla hårt.

Som god 2:a följer Gregers "lucky shot", det sved ordentligt det med.

Känslan om vi åker ikväll går inte att jämföra. Men visst, det skulle verkligen kännas tungt det med, naturligtvis.
diffarn1

Inlägg av diffarn1 »

Det känns nästan tomt redan nu, dessutom vet jag inte om jag har möjlighet att se matchen vilket inte gör något bättre. Börjar bli påmind om känslan den 2/3 förra året, det var inte så värst kul....
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Inlägg av Doyle »

Som sagt, mycket är skrivet, både positivt och negativt. Hoppet lever ju trots allt än. Vi är utdömda, nedskrivna och väldigt, väldigt lite talar för en vändning ikväll. Känslan finns ändå där att man i LHC är lite så där lagom mätta och säkert kommit in i en trygg feeling i att allt är fixat efter den viktiga segern igår.

Nu har våra grabbar allt att bevisa, plötsligt kanske anspänningen släpper, skotten rullar i stället in förbi en alltmer frustrerad Stana, hmm, hoppet lever ju än i några timmar iaf.

Till sist, känslan kring OSSI är jäkligt märklig, från att ha varit totalt dominerande är han nu efter frånvaron i de sista matcherna i grundserien helt förbytt. Han verkar helt orkeslös, lysten från tidigare saknas... Allt kan inte bara försvinna över en natt, nått måste ha hänt, frågan är vad :?
vikt0r_DIF
Kontakt:

Inlägg av vikt0r_DIF »

Får vi fart på Ossi samtidigt som bengan , fimpen och några andra kilalr kliver fram o verkligen visar vilka dom är vad det gäller närkamper , VÅGA ta fajten ikväll. lhc ska inte komma undan det här på något lätt sätt för vi e djurgårn
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Domare: Sören Persson
Christian Jönsson, Conny Ekenberg

Fimpen lär inte gilla detta
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Läget i Djurgårdens IF
Pär Bäcker är skadad och kommer inte till spel. Glädjande nog kan förmodligen Dick Axelsson, som inte spelade i går, spela i dag. I övrigt finns en hel del småskavanker i laget men ingenting som hindrar någon från spel. Mest troligt fortsätter Daniel Larsson i målet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

warrant skrev:Domare: Sören Persson
Christian Jönsson, Conny Ekenberg

Fimpen lär inte gilla detta
Hoppas Fimpen & Co fokuserar på det dom faktiskt kan göra nåt åt, det egna spelet.
Domarens insats brukar förlorare fokusera mycket på, ber en bön att DIF slipper prata om det efter denna match
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Laguppställningen

Timmy Pettersson
Jiri Marusak
Jimmie Ölvestad
Kristofer Ottosson
Niklas Anger

Edvin Frylén
David Printz