Kan vara så. Men är nog lite "spel för galleriet ". Säger ju med, att han vill se en större summa pengar.
Gällande :
"Nolan Stevens vore väl en jättevärvning på den här nivån?"
Så har väll KG stängt den dörren för spelare, från andra sidan "pölen"?!
Kan vara så. Men är nog lite "spel för galleriet ". Säger ju med, att han vill se en större summa pengar.
Detta är nog inget annat än ett sätt att trycka upp priset. Att man går ut och pratar så här, är ju inget ovanligt och behöver inte betyda någonting. Sen tycker inte jag att Felix Olsson är rätt för oss ändå… jag förstår att det är lätt att gå in och kolla vem som gjort mest poäng och så går man på honom… han har gjort en hel del poäng och är en solid spelare, men enligt tidigare uttalanden så är man ute efter en spelfördelare som även kan spela pp. Tveksam… att man gör mycket poäng i ett sämre lag är enklare än att göra det i ett topplag. Jag tycker inte att han är bättre än de alternativ vi har. Bättre att plocka in en Harju som kommer ta sig på mål och peta in lite puckar. Åkerström är väldigt bra dock, men jag tror inte att vår plånbok räcker tyvärr…
Är det verkligen lättare att göra mycket poäng i bottenlag än i topplag? Ser inte så ut i poängligan.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-02-13 10:50:35Detta är nog inget annat än ett sätt att trycka upp priset. Att man går ut och pratar så här, är ju inget ovanligt och behöver inte betyda någonting. Sen tycker inte jag att Felix Olsson är rätt för oss ändå… jag förstår att det är lätt att gå in och kolla vem som gjort mest poäng och så går man på honom… han har gjort en hel del poäng och är en solid spelare, men enligt tidigare uttalanden så är man ute efter en spelfördelare som även kan spela pp. Tveksam… att man gör mycket poäng i ett sämre lag är enklare än att göra det i ett topplag. Jag tycker inte att han är bättre än de alternativ vi har. Bättre att plocka in en Harju som kommer ta sig på mål och peta in lite puckar. Åkerström är väldigt bra dock, men jag tror inte att vår plånbok räcker tyvärr…
Ekmark från Almtuna är ett bättre alternativ på centersidan. Han kommer spela shl igen inom ett par år, stor uppsida och fint spelsinne. Kommer att kunna vara en tillgång även nästa säsong, ifall man lyckas lösa honom helt från sitt kontrakt dvs….
Bra fråga.... 2 exempel Gradin och Kopacka förra säsongen. Kontra denna säsong.mb81 skrev: ↑2024-02-13 11:00:43Är det verkligen lättare att göra mycket poäng i bottenlag än i topplag? Ser inte så ut i poängligan.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-02-13 10:50:35Detta är nog inget annat än ett sätt att trycka upp priset. Att man går ut och pratar så här, är ju inget ovanligt och behöver inte betyda någonting. Sen tycker inte jag att Felix Olsson är rätt för oss ändå… jag förstår att det är lätt att gå in och kolla vem som gjort mest poäng och så går man på honom… han har gjort en hel del poäng och är en solid spelare, men enligt tidigare uttalanden så är man ute efter en spelfördelare som även kan spela pp. Tveksam… att man gör mycket poäng i ett sämre lag är enklare än att göra det i ett topplag. Jag tycker inte att han är bättre än de alternativ vi har. Bättre att plocka in en Harju som kommer ta sig på mål och peta in lite puckar. Åkerström är väldigt bra dock, men jag tror inte att vår plånbok räcker tyvärr…
Ekmark från Almtuna är ett bättre alternativ på centersidan. Han kommer spela shl igen inom ett par år, stor uppsida och fint spelsinne. Kommer att kunna vara en tillgång även nästa säsong, ifall man lyckas lösa honom helt från sitt kontrakt dvs….
Kopacka är bland det sjukaste man sett. Hela anledningen varför man inte kan såga Lidö för målet han gör mot oss. Han kan i stort sett lasta från mittzon och det är 50/50 att den sitter.... Målskytt inifrån och ut.Osten östlund skrev: ↑2024-02-13 11:27:47Bra fråga.... 2 exempel Gradin och Kopacka förra säsongen. Kontra denna säsong.mb81 skrev: ↑2024-02-13 11:00:43Är det verkligen lättare att göra mycket poäng i bottenlag än i topplag? Ser inte så ut i poängligan.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-02-13 10:50:35Detta är nog inget annat än ett sätt att trycka upp priset. Att man går ut och pratar så här, är ju inget ovanligt och behöver inte betyda någonting. Sen tycker inte jag att Felix Olsson är rätt för oss ändå… jag förstår att det är lätt att gå in och kolla vem som gjort mest poäng och så går man på honom… han har gjort en hel del poäng och är en solid spelare, men enligt tidigare uttalanden så är man ute efter en spelfördelare som även kan spela pp. Tveksam… att man gör mycket poäng i ett sämre lag är enklare än att göra det i ett topplag. Jag tycker inte att han är bättre än de alternativ vi har. Bättre att plocka in en Harju som kommer ta sig på mål och peta in lite puckar. Åkerström är väldigt bra dock, men jag tror inte att vår plånbok räcker tyvärr…
Förövrigt så var Kopacka en sjukt bra värvning!
Fast vi har värvat två sen insamlingen började.Robbex skrev: ↑2024-02-13 13:45:08 Blir det inget mer nyförvärv innan deadline tror jag många kommer bli besvikna som swishat massa pengar. Kan bli en jobbig tid framöver mellan förening och supportrar då dom tydligt gick ut med att vi skulle värva. Men än återstår det och se om KG kan vaska fram något bra.
Skrev ju, blir de inga fler.mb81 skrev: ↑2024-02-13 13:50:16Fast vi har värvat två sen insamlingen började.Robbex skrev: ↑2024-02-13 13:45:08 Blir det inget mer nyförvärv innan deadline tror jag många kommer bli besvikna som swishat massa pengar. Kan bli en jobbig tid framöver mellan förening och supportrar då dom tydligt gick ut med att vi skulle värva. Men än återstår det och se om KG kan vaska fram något bra.
Jag förstår vad du menar. Men ändå väldigt tydligt att det var för att kunna agera om något dyker upp och inte uttryckligt löfte att vi minsann skulle värva en spetscenter.Robbex skrev: ↑2024-02-13 14:48:03Skrev ju, blir de inga fler.mb81 skrev: ↑2024-02-13 13:50:16Fast vi har värvat två sen insamlingen började.Robbex skrev: ↑2024-02-13 13:45:08 Blir det inget mer nyförvärv innan deadline tror jag många kommer bli besvikna som swishat massa pengar. Kan bli en jobbig tid framöver mellan förening och supportrar då dom tydligt gick ut med att vi skulle värva. Men än återstår det och se om KG kan vaska fram något bra.
Vi behöver någon som kan göra mål.
Det är ju bra tänkt.dr111DIF skrev: ↑2024-02-13 14:54:58Jag förstår vad du menar. Men ändå väldigt tydligt att det var för att kunna agera om något dyker upp och inte uttryckligt löfte att vi minsann skulle värva en spetscenter.Robbex skrev: ↑2024-02-13 14:48:03Skrev ju, blir de inga fler.mb81 skrev: ↑2024-02-13 13:50:16Fast vi har värvat två sen insamlingen började.Robbex skrev: ↑2024-02-13 13:45:08 Blir det inget mer nyförvärv innan deadline tror jag många kommer bli besvikna som swishat massa pengar. Kan bli en jobbig tid framöver mellan förening och supportrar då dom tydligt gick ut med att vi skulle värva. Men än återstår det och se om KG kan vaska fram något bra.
Om våra konkurrenter landar spetscentrar och vi står tomhänta finns såklart fog för kritik. Men man kan ju inte begära att KG ska trolla fram spelare som inte finns.
Haha, men det beror väl kanske mer på att de bra lagen har bättre spelareOsten östlund skrev: ↑2024-02-13 11:27:47Bra fråga.... 2 exempel Gradin och Kopacka förra säsongen. Kontra denna säsong.mb81 skrev: ↑2024-02-13 11:00:43Är det verkligen lättare att göra mycket poäng i bottenlag än i topplag? Ser inte så ut i poängligan.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-02-13 10:50:35Detta är nog inget annat än ett sätt att trycka upp priset. Att man går ut och pratar så här, är ju inget ovanligt och behöver inte betyda någonting. Sen tycker inte jag att Felix Olsson är rätt för oss ändå… jag förstår att det är lätt att gå in och kolla vem som gjort mest poäng och så går man på honom… han har gjort en hel del poäng och är en solid spelare, men enligt tidigare uttalanden så är man ute efter en spelfördelare som även kan spela pp. Tveksam… att man gör mycket poäng i ett sämre lag är enklare än att göra det i ett topplag. Jag tycker inte att han är bättre än de alternativ vi har. Bättre att plocka in en Harju som kommer ta sig på mål och peta in lite puckar. Åkerström är väldigt bra dock, men jag tror inte att vår plånbok räcker tyvärr…
Förövrigt så var Kopacka en sjukt bra värvning!
Precis. Någon form av måtta får det faktiskt vara.dr111DIF skrev: ↑2024-02-13 14:54:58Jag förstår vad du menar. Men ändå väldigt tydligt att det var för att kunna agera om något dyker upp och inte uttryckligt löfte att vi minsann skulle värva en spetscenter.Robbex skrev: ↑2024-02-13 14:48:03Skrev ju, blir de inga fler.mb81 skrev: ↑2024-02-13 13:50:16Fast vi har värvat två sen insamlingen började.Robbex skrev: ↑2024-02-13 13:45:08 Blir det inget mer nyförvärv innan deadline tror jag många kommer bli besvikna som swishat massa pengar. Kan bli en jobbig tid framöver mellan förening och supportrar då dom tydligt gick ut med att vi skulle värva. Men än återstår det och se om KG kan vaska fram något bra.
Om våra konkurrenter landar spetscentrar och vi står tomhänta finns såklart fog för kritik. Men man kan ju inte begära att KG ska trolla fram spelare som inte finns.