Skadetråden
Skadetråden
Finns ingen mening med att stressa tillbaka för Kruger.
Vi ligger bra till i tabellen. Bättre han är helt läkt och kan spela sin bästa hockey på vårkanten.
Får vi in Costmar så känns det lugnt i nuläget.
Vi ligger bra till i tabellen. Bättre han är helt läkt och kan spela sin bästa hockey på vårkanten.
Får vi in Costmar så känns det lugnt i nuläget.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Skadetråden
Gissar på en revbensskadadr111DIF skrev: ↑2024-01-09 11:23:02Var uppe på benen själv direkt så någonting överkropp är det förstås. Spelade i PP efter så troligen inte axeln heller. Revben, rygg eller något problem i handled / hand tänker jag.
Skadetråden
Och nu Norman borta i några veckor
Han höll ju iallafall i ett 10tal matcher. Det har han ju inte gjort sen han var i någon annan klubb än DIF.....

Skadetråden
Enligt hockeynews skadad efter smäll mot Västervik, underkropp, "veckor". Att det aldrig tar slut!
Skadetråden
- Jim Morrison
Skadetråden
Jösses…
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Skadetråden
Han har verkligen steppat upp och varit nyttig. Med två klasscentrar borta tror jag dessvärre vi kommer få det kämpigt att behålla formen. Kan vara så illa att vi med dessa 2 långtidsskador missar den så oerhört viktiga förstaplatsen.
Inte bra…..verkligen inte bra alls.
Jag har varit verkligt positiv till laget och våra chanser. Men ett lag kan inte tappa hur mycket styrka som helst.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skadetråden
Så är det. Och nu förbryllar Magwood-släppet än mer… Bara hoppas Costmar är tillbaka innan veckan är slut.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-01-09 17:00:53Han har verkligen steppat upp och varit nyttig. Med två klasscentrar borta tror jag dessvärre vi kommer få det kämpigt att behålla formen. Kan vara så illa att vi med dessa 2 långtidsskador missar den så oerhört viktiga förstaplatsen.
Jag har varit verkligt positiv till laget och våra chanser. Men ett lag kan inte tappa hur mycket styrka som helst.
Sväva i det blå
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Skadetråden
Han sågs ju inte som någon center ändå.thelinho skrev: ↑2024-01-09 22:38:18Så är det. Och nu förbryllar Magwood-släppet än mer… Bara hoppas Costmar är tillbaka innan veckan är slut.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-01-09 17:00:53Han har verkligen steppat upp och varit nyttig. Med två klasscentrar borta tror jag dessvärre vi kommer få det kämpigt att behålla formen. Kan vara så illa att vi med dessa 2 långtidsskador missar den så oerhört viktiga förstaplatsen.
Trots att vi saknar våra två bästa centrar (våra tre bästa om du räknar in Costmar) kan vi spela Nilsson, Rensfeldt, Berglund och Linus E. Alternativ behålla Wiktor på vinge och låta Schlyter gå som fjärdecenter igen. Vi har det rätt gott ställt.
Expert.
-
Skadetråden
Vi har en väldigt stark centersida med allsvenska mått mätt - helt klart, men så fort man tar bort på toppen och fyller på underifrån så tappar man såklart slagkraft… Både Norman och Kruger är två väldigt solida spelare, allround och oerhört nyttiga…. Låt oss hoppas att båda är tillbaka inom inte alltför lång tid!SirDIFalot skrev: ↑2024-01-09 23:28:11Han sågs ju inte som någon center ändå.thelinho skrev: ↑2024-01-09 22:38:18Så är det. Och nu förbryllar Magwood-släppet än mer… Bara hoppas Costmar är tillbaka innan veckan är slut.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2024-01-09 17:00:53Han har verkligen steppat upp och varit nyttig. Med två klasscentrar borta tror jag dessvärre vi kommer få det kämpigt att behålla formen. Kan vara så illa att vi med dessa 2 långtidsskador missar den så oerhört viktiga förstaplatsen.
Trots att vi saknar våra två bästa centrar (våra tre bästa om du räknar in Costmar) kan vi spela Nilsson, Rensfeldt, Berglund och Linus E. Alternativ behålla Wiktor på vinge och låta Schlyter gå som fjärdecenter igen. Vi har det rätt gott ställt.
Det hade varit väldigt roligt att se Linus Eriksson i en förstaline med Klasen och Wiktor Nilsson… Han är en blivande stjärna i sin linda!
Costmar kommer bli klar snart också - denna vecka har jag hört att det kan vara klart. Låt oss hoppas!
Skadetråden
Ang Costmar, är det mer lån eller köper vi loss honom? (jag har missat hela den cirkusen)
Norman och Krüger.. tja, de gör väl sina sista säsonger i DIF, för mkt skavanker och on/off, trist att de antagligen inte får vara med på återtåget till SHL. :/
Norman och Krüger.. tja, de gör väl sina sista säsonger i DIF, för mkt skavanker och on/off, trist att de antagligen inte får vara med på återtåget till SHL. :/
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
-
Skadetråden
Man hoppas ändå på att Kruger och Norman stannar... så länge förutsättningarna ekonomiskt är de rätta

Senast redigerad av Stenkollsåklart den 2024-01-10 14:31:26, redigerad totalt 1 gånger.
Skadetråden
Krüger ABSOLUT men Norman nej. Där smakar det inte i närheten av priset. Han kan inte fortsätta lappa och laga ihop en säsong till. Killen borde lägga av med den där frånvaron. Lägg de pengarna på en förlängning av Daniel Glad istället. Han måste vara kvar till varje pris. Eller Olle Liss.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-10 09:06:18Man hoppas ändå på att Kruger och Norman stannar... så länge förutsättningarna ekonomiskt är de rätta![]()
Jag vet inte säkert - men de indikationer jag fått är att det är en långsiktig lösning och inte ett lån.
-
Skadetråden
Nu skrev jag att han skulle vara kvar under rätt ekonomiska förutsättningar, och det står jag fast vidManijock skrev: ↑2024-01-10 12:35:57Krüger ABSOLUT men Norman nej. Där smakar det inte i närheten av priset. Han kan inte fortsätta lappa och laga ihop en säsong till. Killen borde lägga av med den där frånvaron. Lägg de pengarna på en förlängning av Daniel Glad istället. Han måste vara kvar till varje pris. Eller Olle Liss.Stenkollsåklart skrev: ↑2024-01-10 09:06:18Man hoppas ändå på att Kruger och Norman stannar... så länge förutsättningarna ekonomiskt är de rätta![]()
Jag vet inte säkert - men de indikationer jag fått är att det är en långsiktig lösning och inte ett lån.

Gällande Glad.... är väl bra om han stannar, så har vi en 5-6 back klar - men att vi behöver ha kvar honom "till varje pris"? Nja... en okej allsvensk spelare, men han är ju inte jättesvår att ersätta skulle jag säga. Både Bergström och Degnell är snart bättre. Kanske redan nästa år.
Liss borde man helt klart försöka förlänga, han är en medioker spelare, om man ser till helheten, men har ju en spets i sitt skott som är väldigt svår att hitta. Jag är tveksam att DIF värdesätter honom tillräckligt för att han ska bli kvar dock... men vi får se!