De antog rätt, det var djurgårdare.Don_T skrev:De som slogs i Linköping kändes igen av vakt som några av de som slogs i Cloetta Center förra säsongen. De antog att det var Djurgårdare!
Att gå ut i pressen och säga så är att sopa sitt egna problem under mattan! Våldet är ett Linköpingsproblem (staden) och varken LCH eller DIF-problem!
Tänk också på att matchen var mellan LHC och Mora!
Att jag har förståelse för din oro över det ökande våldet i angränsande till ishockeyn är självklart. Vill inte heller ha våld.
Du har inget att skämmas för!
Nytt bråk i Linköping
Trist såklart om det var djurgårdare. Hela situationen är riktigt djävla trist. MEN jag gissar även att bråkstakarna hade Nike-dojjer och dunjacka så alla med dessa attribut kan väl då också känna sig skyldiga...
Saker som sker utanför matcher är inte Djurgårdsproblem utan snarare samhällets, den enskilde individens samt offrens.
Någon som vet vilken gymnasieutbildning killarna har? Eller vilken favvopizza? Eller vilket jeansmärke dom bar för tillfället? Stäm Adidas vettja!
Saker som sker utanför matcher är inte Djurgårdsproblem utan snarare samhällets, den enskilde individens samt offrens.
Någon som vet vilken gymnasieutbildning killarna har? Eller vilken favvopizza? Eller vilket jeansmärke dom bar för tillfället? Stäm Adidas vettja!
Word!Sofia© skrev:Trist såklart om det var djurgårdare. Hela situationen är riktigt djävla trist. MEN jag gissar även att bråkstakarna hade Nike-dojjer och dunjacka så alla med dessa attribut kan väl då också känna sig skyldiga...
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Ska jag anta att du tycker det är okej att de hämnas i Djurgårdens namn?Sofia© skrev:Trist såklart om det var djurgårdare. Hela situationen är riktigt djävla trist. MEN jag gissar även att bråkstakarna hade Nike-dojjer och dunjacka så alla med dessa attribut kan väl då också känna sig skyldiga...
Att ignorera våldsförare har nog aldrig lett till något bra... Säger ingen ifrån kommer de bara att fortsätta.
isolerad skrev:Ska jag anta att du tycker det är okej att de hämnas i Djurgårdens namn?
Att ignorera våldsförare har nog aldrig lett till något bra... Säger ingen ifrån kommer de bara att fortsätta.
Då missuppfattar du det jag skriver. Våld är aldrig OK men det är INTE ett DIF-problem så länge det sker utanför en match. Dom kan hämnas vad dom vill men det är fortfarande ett samhälls och individproblem och inte något som Djurgården kan stå till svars för. Lika lite som man kan anse att deras gamla rektor eller McDonalds kan stå till svars.
Och nej, jag ignorerar inte. Jag tycker att det är vansinnigt. Men när folk kommer hit och skriver, samt allmänt tycker och får för sig, att "suck typiskt djävla djurgårdare" så blir jag förbannad eftersom jag personligen samt majoriteten av alla härliga djurgårdare och Djurgården som förening inte kan lastas för detta då vi aldrig har förespråkat något sådant som våld.
Det är och förblir ett samhälls och individproblem. Vi ingår båda i detta samhälle och det är med det perspektivet vi och alla andra ska se på detta problem.
Är det någon här inne som vill ställa Djurgården som förening till svars för det som hänt i Linköping?Sofia© skrev:isolerad skrev:Ska jag anta att du tycker det är okej att de hämnas i Djurgårdens namn?
Då missuppfattar du det jag skriver. Våld är aldrig OK men det är INTE ett DIF-problem så länge det sker utanför en match. Dom kan hämnas vad dom vill men det är fortfarande ett samhälls och individproblem och inte något som Djurgården kan stå till svars för. Lika lite som man kan anse att deras gamla rektor eller McDonalds kan stå till svars.
Och nej, jag ignorerar inte. Jag tycker att det är vansinnigt. Men när folk kommer hit och skriver, samt allmänt tycker och får för sig, att "suck typiskt djävla djurgårdare" så blir jag förbannad eftersom jag personligen samt majoriteten av alla härliga djurgårdare och Djurgården som förening inte kan lastas för detta då vi aldrig har förespråkat något sådant som våld.
Det är och förblir ett samhälls och individproblem. Vi ingår båda i detta samhälle och det är med det perspektivet vi och alla andra ska se på detta problem.
Visst är det ett samhällsproblem och individproblem. Men vi ska INTE acceptera att djurgårdsupportrar använder och smutsar ned Djurgårdens vackra sköld, precis som nazisterna gjorde med hakkorset i trettitalets Tyskland för att vara lite drastisk.
Det blir inte bättre av att du och Don_T säger argumenterar mot oss som skäms över vad andra djurgårdssupportrar har gjort.
Det minsta vi icke våldsbenägna supportrar kan göra är väl ändå att skarpt markera att det här våldsbeteendet som de har inte är accepterat av oss andra? Varför ge sig på oss som skäms över vad de har gjort?
Jag kan tillägga att jag har övertolkat ditt inlägg litegrann för att verkligen se vad du tycker.
------> isolerad
Förstår inte riktigt vart du vill komma.
Ingen här har förespråkat våld. Och att folk missbrukar ord och talesätt vid helt fel tillfälle sker precis hela tiden. Om jag ska vara lika drastisk som du så är väl Gud den mest missbrukade av alla. Visst får du sitta och skämmas över vad du vill... Låter lite naivt bara. Men visst - är dina hästar så höga så ge dig ut och rädda världen vettja.
Ingen här har förespråkat våld. Och att folk missbrukar ord och talesätt vid helt fel tillfälle sker precis hela tiden. Om jag ska vara lika drastisk som du så är väl Gud den mest missbrukade av alla. Visst får du sitta och skämmas över vad du vill... Låter lite naivt bara. Men visst - är dina hästar så höga så ge dig ut och rädda världen vettja.
Jag tycker fortfarande att det är katastrofalt dåligt av dessa "supportrar". Visst är det ett samhällsproblem och individproblem, men när de använder Djurgårdens sköld så blir det ju Djurgårdens problem.
Publiksiffran blir ju knappast högre av att det är bråk på en pub där det sitter normalt folk. Lika illa som det var förra veckan när Dif:are blev nerslagna, lika illa är det nu. Ska man inte kunna gå på en match till slut bara för att man tycker om ett annat lag. Ska man behöva se sig om hela tiden om man går med Dif mössan på sig i en annan stad. Det är inte dit jag vill komma i alla fall. Träffa andra supportrar och "slänga käft" med dom det är helt okej, men att slåss.
Om ni inte skäms över vad våra supportar gör då är det ju som att säga att det är fritt fram att slåss och använda sig av den fina Djurgårdsloggan.
Det handlar inte om att jag vill rädda världen utan jag vill rädda Djurgårdens färger.
När folk tänker på Djurgården ska första tanken vara laget Djurgården. Första tanken ska inte vara : Djurgårdsidioterna som slåss.
Publiksiffran blir ju knappast högre av att det är bråk på en pub där det sitter normalt folk. Lika illa som det var förra veckan när Dif:are blev nerslagna, lika illa är det nu. Ska man inte kunna gå på en match till slut bara för att man tycker om ett annat lag. Ska man behöva se sig om hela tiden om man går med Dif mössan på sig i en annan stad. Det är inte dit jag vill komma i alla fall. Träffa andra supportrar och "slänga käft" med dom det är helt okej, men att slåss.
Om ni inte skäms över vad våra supportar gör då är det ju som att säga att det är fritt fram att slåss och använda sig av den fina Djurgårdsloggan.
Det handlar inte om att jag vill rädda världen utan jag vill rädda Djurgårdens färger.
När folk tänker på Djurgården ska första tanken vara laget Djurgården. Första tanken ska inte vara : Djurgårdsidioterna som slåss.
Gojken förklarar väldigt bra i sitt senaste inlägg vad jag vill ha sagt.Sofia© skrev:------> isolerad
För övrigt görs väldigt mycket dumt i religonens namn, inte bara i Guds namn.
Då ska inte DIF lastas heller! Ska Solna Aik lastas om ett gäng Bajare tar på sig svartgula tröjor och röjer?
Ska DIF lägga in ett microchip i varje plagg de säljer för att kolla vem det är som slåss med Djurgårdskläder?
Ska DIF Boxning upphöra som förening? De slåss ju verkligen i DIF-kläder?
Ärligt talat, tror du att de som slogs i Linköping hade många DIF-tröjor på sig??
Ska DIF lägga in ett microchip i varje plagg de säljer för att kolla vem det är som slåss med Djurgårdskläder?
Ska DIF Boxning upphöra som förening? De slåss ju verkligen i DIF-kläder?
Ärligt talat, tror du att de som slogs i Linköping hade många DIF-tröjor på sig??
DIF! ALLTID - OAVSETT!
isolerad skrev:De antog rätt, det var djurgårdare.Don_T skrev:De som slogs i Linköping kändes igen av vakt som några av de som slogs i Cloetta Center förra säsongen. De antog att det var Djurgårdare!
Att gå ut i pressen och säga så är att sopa sitt egna problem under mattan! Våldet är ett Linköpingsproblem (staden) och varken LCH eller DIF-problem!
Tänk också på att matchen var mellan LHC och Mora!
Att jag har förståelse för din oro över det ökande våldet i angränsande till ishockeyn är självklart. Vill inte heller ha våld.
Du har inget att skämmas för!
Hur kan man säga att det är samhällets problem? Skall inte samhället kunna ställa krav på idrottsföreningarna när de ställer upp medså mycket? Folk måste börja ta sitt ansvar. Det enda rätta är saftigga straff för föreningen, så folk börjar förstå att detta är ett allvarligt problem.
Men för f_n!!
Ska DIF ta ansvar för vad som händer i Linköping när de spelar i Luleå 120 mil därifrån??
Jag är emot våld det är jag! Men DIF kan inte sitta och hålla alla i handen hela tiden!
På DIF-match, kring DIF-match kan jag hålla med om att det är DIF:s problem! Men i detta fall?? NEJ!!
Ska DIF ta ansvar för vad som händer i Linköping när de spelar i Luleå 120 mil därifrån??
Jag är emot våld det är jag! Men DIF kan inte sitta och hålla alla i handen hela tiden!
På DIF-match, kring DIF-match kan jag hålla med om att det är DIF:s problem! Men i detta fall?? NEJ!!
DIF! ALLTID - OAVSETT!