Ser mycket trevligt ut. Bara hoppas vi kan hålla formen till slutspelet.. och framförallt under slutspelet.X3M skrev:1 HV 71 11 7 2 2 41 : 21 24
2 MODO Hockey 11 6 2 3 38 : 31 22
3 Djurgårdens IF 11 4 6 1 30 : 21 19
4 Färjestads BK 11 4 4 3 34 : 29 18
5 Linköpings HC 11 4 4 3 34 : 36 18
6 Frölunda HC 11 4 4 3 30 : 32 16
7 Skellefteå AIK 11 3 5 3 30 : 28 15
8 Södertälje SK 11 2 6 3 24 : 26 14
9 Mora IK 11 3 4 4 27 : 29 14
10 Timrå IK 11 3 2 6 22 : 26 12
11 Luleå HF 11 2 5 4 30 : 41 12
12 Brynäs IF 11 1 2 8 25 : 45 6
Formtabellen dom senaste 11 matcherna. (Saxxat från Ros blogg)
Ser ju relativt nice ut.!
Djurgårdens IF - Mora IK, 26/2 2008
Tack Crashsmash, att det är någon som gör det iaf. Hoppas något händerCrashmash skrev:Efter ett mail jag skickade igår kväll, där jag undrade om han såg eller tänkt se dessa situationer. Får väl hoppas Vinnerborg har stake till att anmäla i efterhand, men det är väl tveksamt. Cred till Peter att han svarade i alla fall.Peter Andersson skrev:Hej!
Jag har inte sett situationerna och kan omöjligt se alla situationer som många vill att jag ska göra.
Däremot vet jag att domaren Marcus Vinnerborg är oerhört självkritisk och han kommer garanterat att titta på hela matchen i efterhand.
Med vänlig hälsning
Peter Andersson
Referee in Chief
Swedish Icehockey Association
tel:+46705240211
Vinnerborg är en riktigt bra domare mycket pga. att han inte har för mycket stolthet för att erkänna fel, och det är kul (och viktigt) att båda dessa domar-herrar tar sitt jobb på största allvar.
Vill bara se fler avblåsningar mot spelförstörande moment innan jag anser att hela domarkåren är godkänd.
Vill bara se fler avblåsningar mot spelförstörande moment innan jag anser att hela domarkåren är godkänd.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Du är bara för bedrövlig. Visst, matchen mot Mora var ingen bra tillställelse men om du kollar historiskt hur det sett ut för DIF mot just Mora så kanske du kan se några paralleller mellan matcherna. Du tror alltså på fullaste allvar att de hade gått ut och mer eller mindre sopat mattan med Mora om de hade ställt in skridskorna, kastat in handduken, och sopat in pucken i eget mål mot Frölunda - enkom för att "laget skall lägga mer krut på de andra, mer viktiga, matcherna"? Yeah. Right.Kall-El skrev:En bedrövlig tillställning på alla sätt och vis. Det var ungefär detta jag ville belysa med mina inlägg om att satsa på rätt matcher. Idag gick vi på max 90% och detta i en hemmamatch mot ett lag som vi slår om vi bara går för fullt. Självfallet skall man göra detta i matcher som inte känns omöjliga att vinna. Istället lägger man 110% nere i Göteborg och för all del även i andra matcher mot topplag borta och resultatet blir tok magplask mot Mora hemma.Tar man bara 2 pinnar mot Mora är det tveksamt om man ens förtjänar att spela slutspel.
Ptja, lite sen men tar upp det här i allafall. Vinnerborg har svarat genom en person om händelserna i matchen.
När det gäller Marusak sa Vinnerborg så här (lite kortat) "Man kan säga att en spearing var det inte fråga om, utan snarare en hakning eftersom moraspelaren inte slår utan sätter klubban mellan benen och sedan drar till. Man måste slå för att det ska bli en hakning.Och visst hade en tvåa för en hakning varit på sin plats, varken jag eller linjemännen såg själva händelsen, under matchen.Men när vi ser den på video sedan så ser vi ju tydligt att det är en hakning, då blir man lite frustrerad, irriterad och förbannad på sig själv att man inte såg den. Det borde vi ha gjort."
När det gäller Nicklas Danielsson säger han såhär (också lite kortat):"Vi gjorde rätt som inte tog en utvisning. Efter att ha studerat händelsen på video så ser man att det är en kollision, ingen medveten tackling från moraspelarens sida. Det är verkligen ingen medveten ful grej utan ser verkligen ut som en olycklig kollision. Sen är det olyckligt att de kör ihop så att Danielsson blir skadad. Jag såg inte själva smällen då men det gjorde linjemännen och de sa redan då att det var en kollision ocn när vi sett den på video såg vi att det var rätt beslut."
Tycker Vinnerborg ger ett bra svar om hans uppfattningar om situationerna, och det kan hända att man är lite enögd ibland. Tycker fortfarande tacklingen på Danielsson var vidrig.
När det gäller Marusak sa Vinnerborg så här (lite kortat) "Man kan säga att en spearing var det inte fråga om, utan snarare en hakning eftersom moraspelaren inte slår utan sätter klubban mellan benen och sedan drar till. Man måste slå för att det ska bli en hakning.Och visst hade en tvåa för en hakning varit på sin plats, varken jag eller linjemännen såg själva händelsen, under matchen.Men när vi ser den på video sedan så ser vi ju tydligt att det är en hakning, då blir man lite frustrerad, irriterad och förbannad på sig själv att man inte såg den. Det borde vi ha gjort."
När det gäller Nicklas Danielsson säger han såhär (också lite kortat):"Vi gjorde rätt som inte tog en utvisning. Efter att ha studerat händelsen på video så ser man att det är en kollision, ingen medveten tackling från moraspelarens sida. Det är verkligen ingen medveten ful grej utan ser verkligen ut som en olycklig kollision. Sen är det olyckligt att de kör ihop så att Danielsson blir skadad. Jag såg inte själva smällen då men det gjorde linjemännen och de sa redan då att det var en kollision ocn när vi sett den på video såg vi att det var rätt beslut."
Tycker Vinnerborg ger ett bra svar om hans uppfattningar om situationerna, och det kan hända att man är lite enögd ibland. Tycker fortfarande tacklingen på Danielsson var vidrig.