Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
Dock 100% säker på att Liss gör fler mål nästa säsong än vad Bengan skulle göra. Han skulle kunna vara nyttig på andra sätt än just målskytte, men tittar man på lagbygget just nu så är bra skyttar och poäng viktigare än någonting annat skulle jag säga. Ska det in något annat så föredrar jag en bra skridskoåkare ala Söderlund än en erfaren buffel framför kassen.
Det finns såklart varningsklockor med Bengan. Han har haft en väldigt tydlig roll i NHL och kommer han till Sverige är det inte enkelt för honom att gå tillbaka till den spelartyp han var innan han åkte över. Han tillhör en spelartyp som man i allsvenskan inte har lika stor nytta av, precis som defensiva backar som Murray inte heller är en tillgång i HA när de börjar komma till åldern.Manijock skrev: ↑2023-06-12 14:26:26 Dock 100% säker på att Liss gör fler mål nästa säsong än vad Bengan skulle göra. Han skulle kunna vara nyttig på andra sätt än just målskytte, men tittar man på lagbygget just nu så är bra skyttar och poäng viktigare än någonting annat skulle jag säga. Ska det in något annat så föredrar jag en bra skridskoåkare ala Söderlund än en erfaren buffel framför kassen.
Han är dessutom relativt skadebenägen sett till de senaste åren.
Dock är det en fantastisk människa som alltid verkar ge sitt bästa, accepterar den roll han får och aldrig klagar. Ett verkligt föredöme. Hade man inte haft Krüger skulle han varit mer attraktiv.
Men Bengan är väl ändå en målskytt? Eller ser ni honom endast som en buffel framför mål? Tror starkt han skulle bidra med poäng!
Absolut en målskytt, men jag tror inte att han kommer att vara så delaktig i spelet i stort. Brodin har kvaliteter som rimligen borde givit mer poäng, men den spelartypen får inte samma utväxling i allsvenskan. Nog hade man väl högre förhoppningar på Daniel än 29 poäng på 49 matcher med tanke på att han säsongen innan gjorde 19 på 46 matcher i den tuffa Schweiziska ligan?
DIF kommer att vara ett spelförande lag och jag tror att både Timrå, MoDo och HV de tre senaste säsongerna visat på nödvändigheten med en bredd av spelare som är spelskickliga och inte bara renodlade målskyttar. På så sätt sticker allsvenskan ut lite mer än SHL där det är mer tillknäppt.
Nej till bengan vi har inte lärt oss något av föregående år? Man behöver speed i hockeyallsvenskan. En avdankad bengan med risk för hjärnskakning vilket kommer hända då han spelar i Djurgården och borta 3/4 av säsongen.
- Jim Morrison
Jag vill ju inte lägga någon stor lön på Bengan men om han kommer hit och spelar för en mer rimlig(låg?) slant så blir han ju inte direkt ett problem att ha i truppen. Fantastisk människa och otrolig professionell samt duktig spelare.
Men då ska det inte vara på bekostnad av någon annan utan snarare som en liten extra krydda.
Men då ska det inte vara på bekostnad av någon annan utan snarare som en liten extra krydda.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Precis... spelar han prestationsbaserat eller för en symbolisk summa. Så är det även en sån som säljer biljetter, bidrar med rutin etc.....Jim Morrison skrev: ↑2023-06-12 17:23:54 Jag vill ju inte lägga någon stor lön på Bengan men om han kommer hit och spelar för en mer rimlig(låg?) slant så blir han ju inte direkt ett problem att ha i truppen. Fantastisk människa och otrolig professionell samt duktig spelare.
När vi tidigare lagt stora pengar på en första center. Som gjort rehab 80% av kontraktstiden typ Jacob J o Andreas Enqvist.... det upplägget är det ej tal om (hoppas jag isåfall).
- Jim Morrison
Hade varit grymt att få tillbaka Haga enligt mig.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Hade passat bra efter vad vi behöver framåt. Mycket fart och hög nivå i puckhantering. Passar nog bra I HA.
Haga tackar man inte nej till på denna nivån.
Hörnqvist kan vi ju inte tacka nej till om han är rimlig i sina förväntningar på lön.
För övrigt anser jag att backsidan är bedrövlig.
Det kommer jag säga tills jag är motbevisad.
ALLA på backsidan måste topprestera för att vi ska lyckas och det kommer inte hända.
Hörnqvist kan vi ju inte tacka nej till om han är rimlig i sina förväntningar på lön.
ALLA på backsidan måste topprestera för att vi ska lyckas och det kommer inte hända.
Haga tackar man inte nej till på denna nivån.
Förra året då Galajda kom, fick han inte stå första matchen, för Fagervall var rädd att han skulle bli så påverkad av trycket på Hovet... Undrar om en kille som Zach kollat upp att vi är väldens bästa fans?Tobbis skrev: ↑2023-06-08 10:01:02 https://www.eliteprospects.com/player/2 ... ch-magwood
Intressant värvning!
Nej, Släpp aldrig Liss!... Punkt slut!
Är ju ändå ganska rimligt att den samlade forumkompetensen föredrar M.Haga före Bengan...
* Haga är ju leftare, precis som de flesta andra, Bengan är ju rightare vilket är ett uppenbart minus
* Haga kommer ifrån en lång rad av poängstarka säsonger i flertalet grymma europeiska ligor, Bengan har ju trots allt bara harvat på bakgården i NHL det senaste decenniet
* Haga - Norway rookie of the year!, Bengan - Dubbla Stanley Cup's, Världsmästare och Sweden rookie of the year, whatever, who cares...
* Haga har bara haft någon eller max ett par hjärnskakningar, han är safe, Bengan däremot, Espen/Fernholm/Ante/Josefsson rehab festival just waiting to happen!
* Haga's virvlande snabbhet har tagit honom till de riktigt stora ligorna i världen, ICEHL(ALP) ligan skulle aldrig ens bemöda sig titta på Bengan lädernötande åkning
* Haga är definitivt spelaren vi behöver, vi har redan Bengan karaktären i alldeles för många spelare - och dom har minsann inte slösat bort sin karriär på andra sidan Atlanten!
* Haga har spelat i DIF flera gånger tidigare, där har vi en riktig fanbärare, inte som kapten kanske, men Bengan har ju trots allt aldrig haft något annat än "A" på tröjan
* Haga kommer innebära en rimlig kostnad för oss, Bengan gör kanske föreningen mest rätt genom att ge sina inspelade pengar till DIF
För att summera,
Bengan - Oavsett vad han kostar, är han för dyr. Seg/tvivelaktig på krickorna, fel spelarkaraktär, kommer göra färre mål än Liss, definitivt för gammal och galet skadebenägen (Hur f-n han har lyckats skrapa ihop 901 NHL uppställningar är ett massivt frågetecken!!?) SLUT!. Hjärta?, nej, Hank har mycket större! äuhm, HANK, HANK, HANK!!!
Japp, var röstar man på Haga någonstans, ge mig valsedeln!!
Agree to disagree boys!
* Haga är ju leftare, precis som de flesta andra, Bengan är ju rightare vilket är ett uppenbart minus
* Haga kommer ifrån en lång rad av poängstarka säsonger i flertalet grymma europeiska ligor, Bengan har ju trots allt bara harvat på bakgården i NHL det senaste decenniet
* Haga - Norway rookie of the year!, Bengan - Dubbla Stanley Cup's, Världsmästare och Sweden rookie of the year, whatever, who cares...
* Haga har bara haft någon eller max ett par hjärnskakningar, han är safe, Bengan däremot, Espen/Fernholm/Ante/Josefsson rehab festival just waiting to happen!
* Haga's virvlande snabbhet har tagit honom till de riktigt stora ligorna i världen, ICEHL(ALP) ligan skulle aldrig ens bemöda sig titta på Bengan lädernötande åkning
* Haga är definitivt spelaren vi behöver, vi har redan Bengan karaktären i alldeles för många spelare - och dom har minsann inte slösat bort sin karriär på andra sidan Atlanten!
* Haga har spelat i DIF flera gånger tidigare, där har vi en riktig fanbärare, inte som kapten kanske, men Bengan har ju trots allt aldrig haft något annat än "A" på tröjan
* Haga kommer innebära en rimlig kostnad för oss, Bengan gör kanske föreningen mest rätt genom att ge sina inspelade pengar till DIF
För att summera,
Bengan - Oavsett vad han kostar, är han för dyr. Seg/tvivelaktig på krickorna, fel spelarkaraktär, kommer göra färre mål än Liss, definitivt för gammal och galet skadebenägen (Hur f-n han har lyckats skrapa ihop 901 NHL uppställningar är ett massivt frågetecken!!?) SLUT!. Hjärta?, nej, Hank har mycket större! äuhm, HANK, HANK, HANK!!!
Agree to disagree boys!
-
Snyggt... bara för KG att skriva ut, samt visa för styrelsen. Alt att han trumfar det med någon ännu bättre!Legion skrev: ↑2023-06-13 16:53:40 Är ju ändå ganska rimligt att den samlade forumkompetensen föredrar M.Haga före Bengan...
För att summera,
Agree to disagree boys!