Måste bort till varje pris
Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
-
Skulle Pontus Åberg kunna vara denna säsongens "Vejdemo"?
- SirDIFalot
Falk var såklart en otrolig felvärvning vilka alla som följt HA kunde säga redan innan.
Jag vill inte ge upp hoppet helt om Hedström. Det var såklart helt skevt när dom trodde att han skulle ha stor roll i SHL pga plus/minus. Men det finns egenskaper jag gillar och om han är vår back nummer 7-8 så klagar jag inte. Upp till våra J20-backar att slå ut honom helt enkelt.
Jag vill inte ge upp hoppet helt om Hedström. Det var såklart helt skevt när dom trodde att han skulle ha stor roll i SHL pga plus/minus. Men det finns egenskaper jag gillar och om han är vår back nummer 7-8 så klagar jag inte. Upp till våra J20-backar att slå ut honom helt enkelt.
Expert.
Känner lite tvärtom. Såg Hedström i Hanviken och tycker att han helt och hållet tappat sig själv. Inte i närheten av den spännande stenhårda Ludvig som kom upp för ett par år sedan. Oerhört begränsad när han fokuserar på fel saker. Skulle behöva lira en hel säsong med 20+ minuter i ett sämre lag.SirDIFalot skrev: ↑2023-05-12 00:44:04 Falk var såklart en otrolig felvärvning vilka alla som följt HA kunde säga redan innan.
Falk har däremot en tydlig roll och vet vad han gör. En tydlig funktion som nr 8 typ. Kommer att få spela då vi har som sämst 5 skadade åt gången. Trygg med att han kör för sitt liv.
Hedström däremot, vill jag ha en lösning på.
Står utan kontrakt och är på bild här. Kan vara Åberg man syftar på med texten Kom igång rejält den här säsongen – är en återkomst till Djurgården aktuell? Fina siffror i Schweiz senast.
Andrén - NY
NY - Ytterell
Hammarlund - Karlsson
Glad - NY(Axel Andersson?)
Falk/Hedström/Carnebo
Norman - Krüger - Gradin
Klasen - NY - Liss
Nilsson - Rensfeldt - Brodin
Blomgren - Berglund - Grewe
NY/Ounasvuori
Är detta rimligt? Tänker mängder spelare kontra ungefär vilken nivå man kan tänka att vi tar in. En reservmålvakt. En förhållandevis etablerad back och en lite yngre oprövad(likt Andersson). En spelskicklig spännande center, och en breddforward. Gärna Hank enligt mig!
NY - Ytterell
Hammarlund - Karlsson
Falk/Hedström/Carnebo
Norman - Krüger - Gradin
Klasen - NY - Liss
NY/Ounasvuori
Är detta rimligt? Tänker mängder spelare kontra ungefär vilken nivå man kan tänka att vi tar in. En reservmålvakt. En förhållandevis etablerad back och en lite yngre oprövad(likt Andersson). En spelskicklig spännande center, och en breddforward. Gärna Hank enligt mig!
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Henrik Eriksson till Mora. Den trodde jag inte....
Avskaffa tre mot tre.
Nej det var otippat

Fast är nog inte heller den spelartyp vi behöver, vi har ju redan några såna spelare. Lägg pengarna på bra backar/nån spetsigare center.
Det gör ont i hjärtat. Säkerligen hos Hank också.
-
Ser rimligt ut. Dock som forward. Skulle jag vilja chansa med en "utländsk spelare". Som i bästa fall kan "utmana top 6".Manijock skrev: ↑2023-05-12 08:39:00 Andrén - NY
NY - Ytterell
Hammarlund - Karlsson
Falk/Hedström/Carnebo
Norman - Krüger - Gradin
Klasen - NY - Liss
NY/Ounasvuori
Hank.... då ville "vi" helt enkelt inte ha honom.
Tänker mig nog en utländsk center främst. Men vi är ju 100% svenskfödda hittils, så det ena utesluter väl inte det andra. Vill främst ha en del spets på ena backen och centern. De övriga kan gärna vara billiga low risk-chansningar.Osten östlund skrev: ↑2023-05-12 09:44:03Ser rimligt ut. Dock som forward. Skulle jag vilja chansa med en "utländsk spelare". Som i bästa fall kan "utmana top 6".Manijock skrev: ↑2023-05-12 08:39:00 Andrén - NY
NY - Ytterell
Hammarlund - Karlsson
Falk/Hedström/Carnebo
Norman - Krüger - Gradin
Klasen - NY - Liss
NY/Ounasvuori
Hank.... då ville "vi" helt enkelt inte ha honom.
Känner samma angående Hank. Svårt att se honom nobba oss för liitee mer pengar. Tror Mora betalade skitbra eller så var vi ointresserade.

Skönt.
-
"Hank" hade självklart Djurgården som förstaval.
Jag tror helt enkelt att antigen har vi fått behålla fler spelare än vi trodde och inte längre har plats eller så betalade de mer.
Starkt att nobba en sådan publikfavorit endå, tycker jag.
Bra K-G!
Grattis Mora, tragiskt Stoppel, Garpen eller vem fan som bestämde detta...
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
Hur många tänker rasa på detta beslut bara för att det är kul att rasa och få lite likes på Twitter etc.?
Vi älskar alla Hank, skulle förmodligen inte gjort oss av med honom när vi väl gjorde det, men vi behöver inte ta tillbaka honom nu tvä säsonger senare.
Jag tror, främst hoppas, att detta betyder att center+forward som det pratas om ska in är tilltänka spetsspelare.
Vi älskar alla Hank, skulle förmodligen inte gjort oss av med honom när vi väl gjorde det, men vi behöver inte ta tillbaka honom nu tvä säsonger senare.
Jag tror, främst hoppas, att detta betyder att center+forward som det pratas om ska in är tilltänka spetsspelare.