Silly season 2023/24 – uppdateras i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
DifLars

Inlägg av DifLars »

SirDIFalot skrev: 2023-04-25 06:38:55
Donkels-3.0 skrev: 2023-04-24 07:27:03 Vi ska satsa varje år på att gå upp allt annat är ren jävla defaitism
Självklart kommer vi satsa. Vi kommer givetvis spendera så mycket pengar som bara är omöjligt, och även lite till. Precis som denna säsong.

Sen har vi troligtvis inte i närheten av lika mycket pengar att satsa med år 2. Det måste folk haja.

Själv har jag extremt svårt att se hur vi ska kunna behålla så många högavlönade spelare kommande säsong med helt andra ekonomiska förutsättningar.
Vad är sannolikheten att våra storspelare med hjärta själva skulle kunna tänka sig att stanna kvar samt gå ner i lön om vi är kvar nästa säsong?
Jag vill tro att Krüger är den typen av person som kan tänka sig med tanke på vad han dragit ihop tidigare i karriären.
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

DifLars skrev: 2023-04-25 06:52:06
SirDIFalot skrev: 2023-04-25 06:38:55
Donkels-3.0 skrev: 2023-04-24 07:27:03 Vi ska satsa varje år på att gå upp allt annat är ren jävla defaitism
Självklart kommer vi satsa. Vi kommer givetvis spendera så mycket pengar som bara är omöjligt, och även lite till. Precis som denna säsong.

Sen har vi troligtvis inte i närheten av lika mycket pengar att satsa med år 2. Det måste folk haja.

Själv har jag extremt svårt att se hur vi ska kunna behålla så många högavlönade spelare kommande säsong med helt andra ekonomiska förutsättningar.
Vad är sannolikheten att våra storspelare med hjärta själva skulle kunna tänka sig att stanna kvar samt gå ner i lön om vi är kvar nästa säsong?
Jag vill tro att Krüger är den typen av person som kan tänka sig med tanke på vad han dragit ihop tidigare i karriären.
Kruger är den jag är orolig för. Han kommer ej sakna anbud. Tjäna 3 dubbelt i "alplandet " kan vara svårt att säga nej till. Kontra bl a åka buss till Nybro o Tingsryd.

Dom som sitter på Topp HA - löner idag, kontrakt även nästa säsong:

- Kruger (ge han mer, om så behövs).
- Brodin
- Norman
- Klasen
- Liss
- Cam S
- Rensfeldt

Gäller att försöka fynda i Nordamerika.

- Gänget i björklöven
- Gänget i Modo, (Västervik hade ekonomi för att signa Vela/Brickley).
Användarvisningsbild
jsson
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av jsson »

Vi kommer satsa och K-G vill föryngra truppen. Det är det enda jag hört från insatta.

Men lite erfarenhet måste vi ha också. Vad ska Thoresen göra i höst?
Han var lite diffus i intervjun med C more-studion.

Jag vet inte om jag kan motivera mig själv att träna hårt dagligen för det är vad som krävs för att spela ishockey. Speciellt med så här unga, snabba killar på isen. Då får man tänka fort istället. Jag har aldrig varit snabb, men tänka snabbt kan jag fortfarande.

Jag hade gärna sett ett artistkontrakt på Thoresen nästa vår. Om vi har en yngre trupp generellt.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
Tobbis

Inlägg av Tobbis »

Tror vi får behålla Kruger, är nog den spelaren som KG helst vill behålla av alla, perfekt kapten, så det där löser man. Tror inte heller han åker tillbaka till Schweiz, han kom ju precis tillbaka därifrån.

Resterande jag vill behålla av våra gubbar är:
Brodin
Norman
Klasen
Cam
Elliott

Jag är sjukt besviken på Rensfeldts säsong, trodde definitivt inte att han skulle vara så osynlig som han har varit. Med tanke på vilken lön han troligtvis sitter på så kan man hitta någon som presterar lika men för mycket lägre lön, så kan pengarna som blir kvar läggas på någon av ovan gubbar om det behövs alternativt på någon spets.

Vi måste också se till att vi har bättre backar nästa säsong om vi spelar i HA, det har varit ett för stort gap mellan backar och forwards.

Edit: Kom på att Rensfeldt har ju kontrakt nästa säsong, får hoppas han blir billigare då i så fall.. om han inte drar till SHL då.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

jsson skrev: 2023-04-25 08:52:29 Vi kommer satsa och K-G vill föryngra truppen. Det är det enda jag hört från insatta.
Schilling -> Hampus Falk (liknande egenskaper, lär vara billigare, men då måste ju någon ta över Schillings kontrakt isåfall).
Liss -> Gradin

Tror ledningen vill behålla Krüger, Klasen, Norman, Brodin men då innebär det att man måste släppa andra kontrakt.
Schilling kan inte vara billig.
Det är ju det som är lite synd på alla de dyra spelarna, långa kontrakt.
En sådan som Rensfeldt känns inte heller prio om Emil Berglund vill vara kvar.

Tycker förövrigt Andrén, Grewe och Gradin är klockrena värvningar.
Såg dessutom att Grewe är 22 år gammal. Vafan? I mitt huvud hade han hunnit fylla 25 iallafall.
Osten östlund

Tobbis skrev: 2023-04-25 08:58:16 Tror vi får behålla Kruger, är nog den spelaren som KG helst vill behålla av alla, perfekt kapten, så det där löser man. Tror inte heller han åker tillbaka till Schweiz, han kom ju precis tillbaka därifrån.

Resterande jag vill behålla av våra gubbar är:
Brodin
Norman
Klasen
Cam
Elliott

Jag är sjukt besviken på Rensfeldts säsong, trodde definitivt inte att han skulle vara så osynlig som han har varit. Med tanke på vilken lön han troligtvis sitter på så kan man hitta någon som presterar lika men för mycket lägre lön, så kan pengarna som blir kvar läggas på någon av ovan gubbar om det behövs alternativt på någon spets.

Vi måste också se till att vi har bättre backar nästa säsong om vi spelar i HA, det har varit ett för stort gap mellan backar och forwards.

Edit: Kom på att Rensfeldt har ju kontrakt nästa säsong, får hoppas han blir billigare då i så fall.. om han inte drar till SHL då.

- Det som talar för att Kruger stannar. Är familjen, små barn förhoppningsvis.

- Rensfeldt är nöjd iStockholm, samt bra kontrakt. Stannar nog.

- Liss är spelar nog ut sitt kontrakt. Får ej bättre i HA.

- Cam S sitter på ett dyrt kontrakt. Det hade varit bra och bli av med.

- Klasen, spelsinne/ handleder kontra skador/ motivation...det kommer tyvärr kosta mer än det smakar. Han blir kvar, pga familj.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Klasen kommer garanterat lägga skridskorna på hyllan efter säsongen. Gör han det är det ett historiskt fiasko med den sign-on han fick.
DIF!
Osten östlund

Daniel942 skrev: 2023-04-25 09:58:50 Klasen kommer garanterat lägga skridskorna på hyllan efter säsongen. Gör han det är det ett historiskt fiasko med den sign-on han fick.
Det enda positiva isåfall, är att DIF slipper betala 24 månader av resterande . Fick väll 2,5 års kontrakt. Är minst 2 miljoner till.

Cam går ju inte heller på "artist kontakt ". Så det är dyra pengar där med. För vår "topp back". Där hade man ju hoppats att det var Elliot vi hade lagt dom pengarna på.
Användarvisningsbild
Daniel942
Säsongskort: Ja

Inlägg av Daniel942 »

Osten östlund skrev: 2023-04-25 10:06:15
Daniel942 skrev: 2023-04-25 09:58:50 Klasen kommer garanterat lägga skridskorna på hyllan efter säsongen. Gör han det är det ett historiskt fiasko med den sign-on han fick.
Det enda positiva isåfall, är att DIF slipper betala 24 månader av resterande . Fick väll 2,5 års kontrakt. Är minst 2 miljoner till.

Cam går ju inte heller på "artist kontakt ". Så det är dyra pengar där med. För vår "topp back". Där hade man ju hoppats att det var Elliot vi hade lagt dom pengarna på.
Han har väl en relativt låg lön men fick en stor sign on om ryktena stämmer.
DIF!
Manijock

Inlägg av Manijock »

Hoppas vid GUD att Klasen fortsätter. En av få behållningar. Den brutala överlägsenheten när han bestämmer sig.
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Jag hoppas att Berglund fortsätter i DIF. Han personifierar verkligen hjärta för klubben och gör jobbet i det tysta.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
klintan85

Inlägg av klintan85 »

Manijock skrev: 2023-04-25 13:36:12 Hoppas vid GUD att Klasen fortsätter. En av få behållningar. Den brutala överlägsenheten när han bestämmer sig.
Jag har svårt att se Klasen fortsätter med problemen han har. Det känns inte som det är skador som försvinner vid vila eller någon typ av åtgärd.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
supreme

Inlägg av supreme »

klintan85 skrev: 2023-04-25 15:30:26
Manijock skrev: 2023-04-25 13:36:12 Hoppas vid GUD att Klasen fortsätter. En av få behållningar. Den brutala överlägsenheten när han bestämmer sig.
Jag har svårt att se Klasen fortsätter med problemen han har. Det känns inte som det är skador som försvinner vid vila eller någon typ av åtgärd.
Men är ljumskproblemen verkligen nåt som är återkommande för hans del? Var det inte en överbelastning?
Att han var borta i slutspelet berodde på kristallsjuka.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

klintan85 skrev: 2023-04-25 15:28:47 Jag hoppas att Berglund fortsätter i DIF. Han personifierar verkligen hjärta för klubben och gör jobbet i det tysta.
Kan inte tänka mig att man avslutar det kontraktet.
Lär vara helt ok kostnadsmässigt och kan lira i både 3e/4e.
Om han lämnar är det isåfall han som bryter, är min take på det hela.

Edit. Och jag håller med. Han ska såklart vara kvar.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Nattuggla_ skrev: 2023-04-25 06:22:56
peter johansson skrev: 2023-04-25 05:17:17
Nattuggla_ skrev: 2023-04-24 07:07:51
EspenK skrev: 2023-04-24 05:13:35 Ja ja…

Hockeyallsvenskan 4 ever. Vi kan ju låtsas att det är shl.

Så less på allt just nu. Nästa år finns minst tre lag med bättre budget än oss. Och vi har bränt vår golden generation.

Näst nästa år kanske vi kan få ner Malmö som inte heller har så mycket pengar. Då kanske…

Men nästa år… Spara de pengar vi har och sikta på nytt allsvenskt kontrakt.
Vi kan inte satsa varje år nu så det är nog smart att hålla igen.
Brynäs kommer göra som vi och HV71, då är det bättre för oss att ta det lite lugnt anser jag.
Sen har vi nog bränt större delen av budgeten redan i vilket fall så vi kan nog tjäna på det.

Grewe, Gradin och Andrén (om de stämmer) tycker jag är bra värvningar på den här nivån.

Säg endå att de som har kontrakt på stannar, plus Gradin och Grewe.

NY-Krüger-Brodin
Klasen-Norman-Gradin
Grewe-Rensfeldt-Nilsson
Blomgren-Berglund-NY (Junior)
NY (Jesper Lindén? Otroligt spännande namn på denna nivå tbh)
NY

NY-Hammarlund
Arnesson-NY (Axel Andersson?)
Glad-NY (Hampus Falk?)
Hedström

Andrén
NY

Jag menar, det är ju inte klappkasst?
Lite rykten in inom parantes.

Tror man släpper Liss, A Falk, Karlsson och Schilling.
Lindèn lär inte bli aktuell då han är årets supporterspelare i Mariestad och insamlingen håller på för fullt från supportrar och sponsorer och han har uttalat sig att får dom ihop pengarna så stannar han ett märkligt val kan jag tycka då han är för bra för HE.
Ja jag såg det också på deras Instagram. Håller med, han ska inte spela där.
Och det är exakt sådana värvningar man ska göra nu från vårat håll, tycker jag.
Synd.
Kan mer eller mindre lova att det finns en klausul för högre divisioner där.
Låst