Remy Lebeau skrev:Hagos är en oerhört överskattad och medioker spelare. Förstår faktiskt inte alls hypen kring honom. Han spelade lite bra i Timrå och blev hyllad av allt och alla.
Tycker det då är bättre och spela in Engqvist mer, och att ta in en mer offensiv center.
Håller med till viss del
Tror iofs inte göra bort sig i DIF, men sett till vad han förmodligen kommer att kosta så passar Jared bättre i HV71.
Han är visserligen stockholmare men jag har svårt att se killen åka runt & vara stolt med DIF-skölden på bröstet, känns inte realistiskt
Hoppas bara inte att man värvar honom och sen nöjer sig med att göra sig av med Bäcker. Hagos, Otto, Falk och Engqvist, fyra väldigt liknande centertyper. Jag tror inte det skulle funka något vidare.
Nej jag håller med ovan. Hagos skulle bli ytterligare en tråkcenter. Fan vi har inte haft en bra offensiv center sen Marcus Nilson/Micke Johansson. Jag sitter här på mitt kontor och drömmer om Andreas "Pastorn" Karlsson, Marcus Nilson, Santala, Salmeinen eller Immonen (jag vet att han skrev nytt kontrakt i Finnland).
Bäcker har gjort två klart godkända säsongen men det känns inte som att han utvecklas vidare så det känns helt okej om han lämnar.
Tycker vi ska behålla Thomas Johansson, och Edvin Frylén tycker jag borde lämna klubben. Vad gäller om vi skulle behållt Fredrik Ericson kan jag inte hålla med, han hade absoult inte gjort nåt bra i klubben och 0 poäng på ca 80 matcher talar väll sitt tydliga språk ?
Så Thomas Johansson får stanna och Frylén får gå !
blyrr3 skrev:Tycker vi ska behålla Thomas Johansson, och Edvin Frylén tycker jag borde lämna klubben. Vad gäller om vi skulle behållt Fredrik Ericson kan jag inte hålla med, han hade absoult inte gjort nåt bra i klubben och 0 poäng på ca 80 matcher talar väll sitt tydliga språk ?
Så Thomas Johansson får stanna och Frylén får gå !
Thomas har gjort sitt, tyvärr. Hoppas han inser det själv, för han gör faktiskt mer skada än nytta redan nu. Vill att han ska sluta sin karriär med värdighet.
Det är bara att lyfta på hatten för att han tjänat DIF i så många år, lärt våra yngre och varit en fantastisk ledare på och utanför isen.
Ja det känns rätt naturligt att vi rycker i Hagos. Men om det nu står mellan oss och Hv kan det ju bli lite intressant. Han valde ju bort oss för Mora pga konkurrensen. Då borde det ju bli givet att han signar för oss då väl Hvs trupp borde "skrämma" mer!?
Ett byte Hagos mot Bäcker känns rätt okej ändå. Men det återstår ju att se hur det blir med den saken.
Tror knappast Hagos är sugen på att spela med DIF. Vad har ändrats sen innan säs? skulle vara att Bäcker faller bort och vi har en centerplats att fylla.
Men att gå till en klubb där man fortf efter 10 (?) år sjunger gnagarsvin så fort killen är på isen är nog ingen lågoddsare.