Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Skadetråden

Inlägg av Jim Morrison »

Tobbis skrev: 2023-01-02 15:36:42
Forwarden Linus Klasen dras med ljumskproblem.

– Det är från dag till dag som det ser ut just nu.
Det här gör mig lite orolig, med vår otur så spelar han väl inte mer denna säsong..
Så länge han spelar slutspel är jag nöjd. Är väl en sån skada man vilar med om man verkligen inte behöver spela.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av captcash »

#86 Linus Klasen
Har en underkroppsskada. Är tillbaka i träning med laget, men kommer inte att vara aktuell för spel den här veckan. Förhoppningen är att vara tillgänglig för spel till nästa veckas matcher, förutsatt att det fortsätter i rätt riktning.

Well, tack för de matcher du spelade i klubben då, med denna statement ovan så räknar jag med ett par halvtrappra försök att göra comeback för att sen lägga skidskorna på hyllan och bli avtackad lagom till slutspel.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
dr111DIF

Skadetråden

Inlägg av dr111DIF »

Klasen lär komma tillbaka vad det lider. Strul med ljumskarna kan ta många veckor att rehabilitera men brukar väl inte avsluta karriärer eller säsonger direkt. Det är dock bra att man inte chansar trots frånvaroläget.
Användarvisningsbild
Doyle
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av Doyle »

Klasen kommer såklart tillbaka inom kort. Han kommer dessutom vara vår viktigaste kugge i kampen om att komma tillbaka till SHL..Just saying…
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Skadetråden

Inlägg av Jim Morrison »

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Doyle

Skadetråden

Inlägg av Doyle »

Tankarna återkommer till Thoresen då han rehabade efter ljumskoperationen hos oss. Tungt tapp om det blir op på Klasen😔
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Skadetråden

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

DIF:s ständiga ekonomiska förbannelse, att aldrig kunna vara med och hugga på nuvarande riktigt tunga namn.
Vi får fokusera på halvtrötta hemvändare eller före detta tunga namn, där procentsatsen mellan succé och förtidspension ligger någonstans vid 20-80

Tråkigt, men jag är precis 0 förvånad.
Så klart lätt att komma i efterhand sjungandes The Hives gamla -Hate to say I told you so , men detta var så genant förutsägbart
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Skadetråden

Inlägg av Mattias_87 »

Lee Harvey Oswald skrev: 2023-01-06 13:11:43 DIF:s ständiga ekonomiska förbannelse, att aldrig kunna vara med och hugga på nuvarande riktigt tunga namn.
Vi får fokusera på halvtrötta hemvändare eller före detta tunga namn, där procentsatsen mellan succé och förtidspension ligger någonstans vid 20-80

Så klart lätt att komma i efterhand sjungandes The Hives gamla -Hate to say I told you so , men detta var så genant förutsägbart
Vi har väl lagt mest pengar på laget i hela Hockeyallsvenskan? Vi värvar gamlingar istället för spelare på väg upp i karriären helt enkelt.
Avskaffa tre mot tre.
Döden

Skadetråden

Inlägg av Döden »

Mattias_87 skrev: 2023-01-06 13:54:05
Lee Harvey Oswald skrev: 2023-01-06 13:11:43 DIF:s ständiga ekonomiska förbannelse, att aldrig kunna vara med och hugga på nuvarande riktigt tunga namn.

Vi har väl lagt mest pengar på laget i hela Hockeyallsvenskan? Vi värvar gamlingar istället för spelare på väg upp i karriären helt enkelt.
För att spelare på väg upp i karriären ser inte DIF som ett bra karriärsval? Vi är ju uppenbarligen lååååååångt ner i listan över attraktiva klubbar att spela i om du inte har ett Djurgårdshjärta i grunden. Tyvärr
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Skadetråden

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mattias_87 skrev: 2023-01-06 13:54:05

Ja precis, för att dom billigare/mängdrabatt?
Du får många gamlingar.... i en ful säck, istället för tex 1st Karlkvist eller Jonathan Johnson
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Nattuggla_

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

Klasen får ju gärna avisera omgående om han tänkt spela mer eller inte så vi kan ersätta honom till slutspelet.

Skadetråden

Inlägg av #10 »

Nattuggla_ skrev: 2023-01-06 21:22:53 Klasen får ju gärna avisera omgående om han tänkt spela mer eller inte så vi kan ersätta honom till slutspelet.
Tror jag iofs inte han behöver kommunicera till dig eller mig, dom har nog koll på det där
Nattuggla_

Skadetråden

Inlägg av Nattuggla_ »

#10 skrev: 2023-01-06 21:25:07
Nattuggla_ skrev: 2023-01-06 21:22:53 Klasen får ju gärna avisera omgående om han tänkt spela mer eller inte så vi kan ersätta honom till slutspelet.
Tror jag iofs inte han behöver kommunicera till dig eller mig, dom har nog koll på det där
Du fattar min poäng.
Deadline om ca 5 veckor.
Kommer han vara 100% till slutspelet eller inte, det vill man veta nu.

Skadetråden

Inlägg av #10 »

Nattuggla_ skrev: 2023-01-06 22:26:29
#10 skrev: 2023-01-06 21:25:07
Du fattar min poäng.
Deadline om ca 5 veckor.
Kommer han vara 100% till slutspelet eller inte, det vill man veta nu.
Jo jag fattar, men det är nog inget dom kablar ut på twitter nu, sånt sköts ju internt och uttalas om och när situationen är bäst för det, men såklart vi vill veta,
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Skadetråden

Inlägg av Jim Morrison »

Har ju ingen superbra känsla kring Klasen. Nästan lite vila-till-slutspelet läge om det är möjligt. En Foppa 01/02.
Skriv svar