Säsongen 22/23
Säsongen 22/23
När ska Galajda matchas in? Vore skönt att iaf ha en målvakt i jul.
Säsongen 22/23
STOR oro nu kring jvm.
Vi saknar en massa spelare.
Skadade:
Rensfeldt (Bästa centern offensivt)
Alm (Bästa backen defensivt)
Jvm:
Öhgren
Östlund
Lekkerimäki
Odelius
Lindbom!!!
Backsidan kommer nog inte ersättas. Vi har ju klassbackar som Falk och Hedström att slänga in.
Målvaktsidan… MÅSTE in en extraslips.
Fw.
Ounasvouri, Blomgren och Forsberg är redan i laget. Har inte råd med att spela för många j20. Kruger och Klasen ser dessutom halvskadade ut.
Kom igen KG. Måste hända nåt nu!
Skadade:
Jvm:
Öhgren
Östlund
Lekkerimäki
Odelius
Lindbom!!!
Backsidan kommer nog inte ersättas. Vi har ju klassbackar som Falk och Hedström att slänga in.
Fw.
Ounasvouri, Blomgren och Forsberg är redan i laget. Har inte råd med att spela för många j20. Kruger och Klasen ser dessutom halvskadade ut.
Säsongen 22/23
Och bästa offensiva backen Ytterell är också borta.EspenK skrev: ↑2022-12-04 09:19:35 STOR oro nu kring jvm.
Skadade:
Jvm:
Öhgren
Östlund
Lekkerimäki
Odelius
Lindbom!!!
Fw.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Säsongen 22/23
Sitt ner i båten. Skulle det skada med mer speltid på övriga spelare? Behöver vi fylla alla juniorernas platser?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Säsongen 22/23
Den här kan Garpen rulla på genomgången inför veckan för grabbarna och sätta som målbild för det fysiska spelet.
Tillsammans med det här lilla montaget.

Tillsammans med det här lilla montaget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jimmy Peterson
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Säsongen 22/23
Man har ju nästan glömt bort att ishockey är en fysisk sport. Vältajmade tacklingar är ju ett fantastiskt sätt att stoppa motståndarna. Ser man på Kronwallklippen så stoppas ju motståndarnas anfall effektivt i många fall, i andra så kommer forwards garanterat tänka till innan de tar emot pucken i uppspelet. Den tiden räcker för att vi ska formera vårt försvar. Önskar så att vi fick mer fysisk hockey igen (inte att förväxla med slagsmål och annat tjafs).
-
Säsongen 22/23
Vi kommer inte att gå upp iår. Hade förhoppningar om att det skulle vända men det är nåt sjukt över det här mätta laget och föreningen istort just nu. Allt vi gör blir bara skit och spelare underpresterar på löpande band. Hur kommer våran trupp att se ut nästa år i allsvenskan? Våra sjärnvärvningar måste ju sinat hela kassan, speciellt när vi inte har fallskärmen från shl kvar. Är helt övertygad om att det här är början på en ökenvandring utan slut för hockeyn inom djurgården om det fortsätter såhär, med dagens typ av ickefysisk hockey och smålador i Östersund och Kristianstad.
Säsongen 22/23
Dags att lägga ner hockeysektionen nu. Fallit i spillror likt aik.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 22/23
Om vi spelar i HA om 2-3 år så är vi nog på deras nivå tyvärr där vi spelar för att hålla oss kvar i HA.
Avskaffa tre mot tre.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Doyle
Säsongen 22/23
Är det bara jag som undrar vad som hänt med DIF-hockey. På pappret har vi ett galet bra lag. Men i huvudet på spelarna verkar vi intala oss att vi är ett topplag men presterar trots det som ett bottenlag. Totalt huvudlöst spel i vissa sekvenser. Vi saknar energi över 60 minuter o dribblar bort oss själva på nått märkligt sätt under matcherna, herregud. Vi har galet mycket individuell skicklighet men vi har helt tappat bort den guldglansen och tror inte längre vi kan vinna matcher.
Det börjar nu fasen brännas för o vända på skutan. Att nu svika laget på grund av dess uselhet är ju inte rätt väg o gå. Hockey är mycket ett mentalt spel o vi måste få bort huvudtrollen som byggt bo i laget o just nu styr tanke o kompetensen att vinna matcher. En hjärnskrynklare eller en mental coach måste bryta förtrollningen så vi börjar prestera över 60 min. Väldigt AKUT o ta tag i problemet. Får inte fortsätta rulla på som det ser ut just nu…
Det börjar nu fasen brännas för o vända på skutan. Att nu svika laget på grund av dess uselhet är ju inte rätt väg o gå. Hockey är mycket ett mentalt spel o vi måste få bort huvudtrollen som byggt bo i laget o just nu styr tanke o kompetensen att vinna matcher. En hjärnskrynklare eller en mental coach måste bryta förtrollningen så vi börjar prestera över 60 min. Väldigt AKUT o ta tag i problemet. Får inte fortsätta rulla på som det ser ut just nu…
Säsongen 22/23
Jag kan lova att ALLA i laget hatar att förlora hockeymatcher.Doyle skrev: ↑2022-12-08 19:49:29 Är det bara jag som undrar vad som hänt med DIF-hockey. På pappret har vi ett galet bra lag. Men i huvudet på spelarna verkar vi intala oss att vi är ett topplag men presterar trots det som ett bottenlag. Totalt huvudlöst spel i vissa sekvenser. Vi saknar energi över 60 minuter o dribblar bort oss själva på nått märkligt sätt under matcherna, herregud. Vi har galet mycket individuell skicklighet men vi har helt tappat bort den guldglansen och tror inte längre vi kan vinna matcher.
Folk som snackar om brist på attityd eller halvtama insatser har förmodligen inte sysslat med seriös lagidrott själva.
Jag tycker inte att man ser att det är spelare som åker runt och gömmer sig därute utan "felet" ligger snarare i det lagmässiga.
Det är givet att man inte utdelar en tackling eller grisar i en närkamp när ett BP är belöningen och pöbeln står redo vid schavotten för minsta feltramp.
Frustration och rädsla är detta lags största fiender. Det finns inget värre än att få stryk när du vet att du egentligen är bättre än motståndet men att det ändå brister nånstans.
Mycket ord och floskler men nånstans måste man låta grabbarna hitta glädjen, den egna lagidentiteten och friheten att "lira" för att lösa knutarna som hämmar laget.
- Doyle
Säsongen 22/23
Håller med på alla punkter Praetorie…
Säsongen 22/23
Exakt så. Och tro mig ni som tvivlar, det finns ett riktigt bra Djurgården Hockey i det här laget. Det måste bara lossna. Jag var skeptisk till Garpen men har faktiskt vänt. Jag såg tendenser redan i 1-2 torsken senast. Vi är på bättringsvägen, nu vill jag se mer uppslutning och fart på hovet med. Islossning imorgon vore fint!Praetori skrev: ↑2022-12-08 22:35:57Jag kan lova att ALLA i laget hatar att förlora hockeymatcher.Doyle skrev: ↑2022-12-08 19:49:29 Är det bara jag som undrar vad som hänt med DIF-hockey. På pappret har vi ett galet bra lag. Men i huvudet på spelarna verkar vi intala oss att vi är ett topplag men presterar trots det som ett bottenlag. Totalt huvudlöst spel i vissa sekvenser. Vi saknar energi över 60 minuter o dribblar bort oss själva på nått märkligt sätt under matcherna, herregud. Vi har galet mycket individuell skicklighet men vi har helt tappat bort den guldglansen och tror inte längre vi kan vinna matcher.
Folk som snackar om brist på attityd eller halvtama insatser har förmodligen inte sysslat med seriös lagidrott själva.
Jag tycker inte att man ser att det är spelare som åker runt och gömmer sig därute utan "felet" ligger snarare i det lagmässiga.
Det är givet att man inte utdelar en tackling eller grisar i en närkamp när ett BP är belöningen och pöbeln står redo vid schavotten för minsta feltramp.
Frustration och rädsla är detta lags största fiender. Det finns inget värre än att få stryk när du vet att du egentligen är bättre än motståndet men att det ändå brister nånstans.
Mycket ord och floskler men nånstans måste man låta grabbarna hitta glädjen, den egna lagidentiteten och friheten att "lira" för att lösa knutarna som hämmar laget.
Och allt skitsnack om att Östersund är ett dåligt lag. Absolut inte. Modos senaste torsk? Östersund borta, 1-3. Respektera HA oavsett trupp. Vi ska upp, men vi kommer bannemig få kriga för det.
Sväva i det blå