oswä0216 skrev:Är kanske den ende djurgårdaren här inne som ser något positivt av detta.
DIF var innan matchen inne i en mycket bra period och det tror jag att man är nu också.
Vi vann mot SSK bort och tog två tämligen förkrossande segrar hemma mot FBK och LHC. Detta var uderbart och Djurgården form var på topp, likaså formen här inne på forumet, vi gjorde nästan allt bra tyckte alla, alla kritiker tystades och svängde åsikt totalt, det här mentaliteten lär aldrig ändras här inne på forumet, supportrar kommer alltid att fungera så men trots detta så lyckades jag i alla fall se något positivt ur denna match, inte bara något liten positiv glimt av matchen utan en riktig positiv sak.
DIF gjorde en totalplattmatch mot skelleftå, inget snack om saken vi blev utklassade, jag minns hur jag igår slog på text-tvn och såg att Linkan gjort 0-1 efter tre minuter.
Nu att att jag kommer till det poistiva, jag tror att den här plattmatchen ger oss massor av energi, massor av skärpa och fokusering. Det är aldrig bra med dåliga matcher, men nu kändes det som en väckarklocka på något sätt, jag tror visst att dif var ödmjuka inför motståndet men efter ett antal segrar blir man en gnutta bekväm och i och med att det är så jämnt lagen emellen syns detta direkt.
Plattmatchen igår tror jag var bättre en om vi förlorat med 3-2 rentav, en riktig väckarklocka och alla i laget insåg vikten av att aldrig bli bekväm och jag tror att matchen har givit oss en långvarig läxa, jag tror att vi i fortsättningen kommer att vara mycket mer ödmjuka och vi kommer på lördag vara extremt hungriga och taggade och jag tror på en ny kross.
Jag skulle också hålla med, om det nu var den enda stora förlusten i år.. men jag vill minnas HV 2-8, Brynäs 2-8, Mora 0-3, 2-5.. finns många väckarklockor.
MAP skrev:Jag skulle också hålla med, om det nu var den enda stora förlusten i år.. men jag vill minnas HV 2-8, Brynäs 2-8, Mora 0-3, 2-5.. finns många väckarklockor.
Precis, & har man inte vaknat fast det står Februari i kalendern får man räkna med "sen ankomst" tills Mars
(Slutspel)
jjonas skrev:0-3 och 2-5 är inte utklassning enligt mig.
Utklassning ska väll vara 2-8 mot HV.. Djurgården blir egentligen inte utklassade dom spelar bara väldigt dåligt i vissa perioder och andra lag tar vara på det..