Träningsmatch 22/23: Djurgårdens IF - Modo 31/8
Hoppas nu att allt går bra med Norman. Bra jävla fult?
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Var tanken inför tredje att träna ordentligt på att försvara och "stänga match"? Bortsett från onödiga utvisningar och några slarv med pucken i egen zon ser det ju bättre ut idag. Vi håller dem ute och när skott kommer får Lindbom fri sikt.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Man ser att vi har en hel del individuell skicklighet. Nu gäller det att bli ett lag också.
Avskaffa tre mot tre.
Tänkte nästan samma sak. Det såg lite "styrt" ut på sätt och vis. Som att det var en 'träningsmatch' i ordets sanna bemärkelse.
Jag tycker vi får ut lite väl lite av Juniorerna och TurboTim med nuvarande uppställning men å andra sidan finns det förmodligen synergier som kommer vartefter om vi gnuggar lite på det här.
Gillar skarp att Ludde är nere och styr upp defensivt när det behövs. Tryggt med honom på isen men vi låter Modo ta sig en del friheter som känns onödiga offensivt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Just därför spelare som Berglund och Falk aldrig kan ersättas av en Carey eller Ingman. Vi får ALDRIG göra om misstagen JE gjorde angående Ahlen, Hank, Urbom eller liknande. Mäta skills mot skills och lön mot lön. Falk och Berglund är exemplariska för den här nivån. De brinner nämligen för Djurgården. Det är en sjukt viktig investering!Praetori skrev: ↑2022-08-31 20:17:24Falk och Berglund. Hjärtat på rätt ställe.diftobbe89 skrev: ↑2022-08-31 20:13:56 Fint att vi står upp för varann till 100% redan på försösongen. Lite smutsiga tilltag av både Västerås och MoDo såhär långt.
Men varje gång jag ser sånt så saknar jag Ahlén.
Får aldrig underskattas eller tas för givet.
Hear hear! Det är därför jag ser rött när folk gnäller i onödan på spelare som Ahlén, Berglund eller Falk (som får MYCKET skit). Folk som gnäller på den typen av spelare kan fan inte ha lirat hockey... i ett lag.Manijock skrev: ↑2022-08-31 20:29:43Just därför spelare som Berglund och Falk aldrig kan ersättas av en Carey eller Ingman. Vi får ALDRIG göra om misstagen JE gjorde angående Ahlen, Hank, Urbom eller liknande. Mäta skills mot skills och lön mot lön. Falk och Berglund är exemplariska för den här nivån. De brinner nämligen för Djurgården. Det är en sjukt viktig investering!Praetori skrev: ↑2022-08-31 20:17:24Falk och Berglund. Hjärtat på rätt ställe.diftobbe89 skrev: ↑2022-08-31 20:13:56 Fint att vi står upp för varann till 100% redan på försösongen. Lite smutsiga tilltag av både Västerås och MoDo såhär långt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Jo Lekkerimäki och Tim finns mer att få ut av men inte spelat ihop så mycket pga JVM så vi får väl se. Östlund tycker jag gör mycket bra ändå, luktar stort genombrott där. Svår match att bedöma eftersom vi typ lägger ner att spela offensivt i tredje och verkar helnöjda med att bara slå ifrån.Praetori skrev: ↑2022-08-31 20:22:57Tänkte nästan samma sak. Det såg lite "styrt" ut på sätt och vis. Som att det var en 'träningsmatch' i ordets sanna bemärkelse.
Jag tycker vi får ut lite väl lite av Juniorerna och TurboTim med nuvarande uppställning men å andra sidan finns det förmodligen synergier som kommer vartefter om vi gnuggar lite på det här.
Gillar skarp att Ludde är nere och styr upp defensivt när det behövs. Tryggt med honom på isen men vi låter Modo ta sig en del friheter som känns onödiga offensivt.
Defensivt håller jag med, inte perfekt kontrollerat men ändå klart bättre understöd från fw och trots ett par riktiga puckdräll så omgrupperar vi och stänger i de flesta fall bort ytan framför mål.
3-0 och ett steg i rätt riktning.
Värna om våra identitetsspelare. De som står upp när andra faller undan. Spelartypen som representerats av Ahlén, Hank, Honken, med flera. JE förstod kanske inte hur viktiga de var. Inte ens när det gick åt helvete.
Fortsätt framåt!
Värna om våra identitetsspelare. De som står upp när andra faller undan. Spelartypen som representerats av Ahlén, Hank, Honken, med flera. JE förstod kanske inte hur viktiga de var. Inte ens när det gick åt helvete.
Fortsätt framåt!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Med största sannolikhet inte varit i ett lag överhuvudtaget. Om det så är jävla bowling eller Speedway så finna det inget viktigare än att stå upp för varandra. Sådant stärker banden och bygger laget. Sådant börjar med Alexander Falk och Emil Berglund..Praetori skrev: ↑2022-08-31 20:36:42Hear hear! Det är därför jag ser rött när folk gnäller i onödan på spelare som Ahlén, Berglund eller Falk (som får MYCKET skit). Folk som gnäller på den typen av spelare kan fan inte ha lirat hockey... i ett lag.Manijock skrev: ↑2022-08-31 20:29:43Just därför spelare som Berglund och Falk aldrig kan ersättas av en Carey eller Ingman. Vi får ALDRIG göra om misstagen JE gjorde angående Ahlen, Hank, Urbom eller liknande. Mäta skills mot skills och lön mot lön. Falk och Berglund är exemplariska för den här nivån. De brinner nämligen för Djurgården. Det är en sjukt viktig investering!Praetori skrev: ↑2022-08-31 20:17:24Falk och Berglund. Hjärtat på rätt ställe.diftobbe89 skrev: ↑2022-08-31 20:13:56 Fint att vi står upp för varann till 100% redan på försösongen. Lite smutsiga tilltag av både Västerås och MoDo såhär långt.
Betydligt viktigare i det långa loppet än snabba spelare och snurrfinter.
Vansinnigt hur mycket gnäll två etablerade och beprövade HA-spelare kan få. Kom in i matchen! Det stod inte mellan Falk och EG där vi valde den första. Det är Falk eller någon random luffare från Småland det handlar om. De som hellre väljer det senare har bott under en jäkla bergskedja senaste åren.
- Jim Morrison
Allt är väl inte så svart eller vitt? Man kan väl stå upp för sin lagkamrat och ändå vara en bra spelare? Såklart att om det är två identiska Alexander Falk att välja på så väljer man den från Stockholm snarare än den från Småland men du förenklar det väldigt mycket. Huvudkriterium kan inte vara att du är DIF, då hade vem som helst kunnat spela i klubben.Manijock skrev: ↑2022-09-01 06:29:08Med största sannolikhet inte varit i ett lag överhuvudtaget. Om det så är jävla bowling eller Speedway så finna det inget viktigare än att stå upp för varandra. Sådant stärker banden och bygger laget. Sådant börjar med Alexander Falk och Emil Berglund..Praetori skrev: ↑2022-08-31 20:36:42Hear hear! Det är därför jag ser rött när folk gnäller i onödan på spelare som Ahlén, Berglund eller Falk (som får MYCKET skit). Folk som gnäller på den typen av spelare kan fan inte ha lirat hockey... i ett lag.Manijock skrev: ↑2022-08-31 20:29:43Just därför spelare som Berglund och Falk aldrig kan ersättas av en Carey eller Ingman. Vi får ALDRIG göra om misstagen JE gjorde angående Ahlen, Hank, Urbom eller liknande. Mäta skills mot skills och lön mot lön. Falk och Berglund är exemplariska för den här nivån. De brinner nämligen för Djurgården. Det är en sjukt viktig investering!Praetori skrev: ↑2022-08-31 20:17:24Falk och Berglund. Hjärtat på rätt ställe.diftobbe89 skrev: ↑2022-08-31 20:13:56 Fint att vi står upp för varann till 100% redan på försösongen. Lite smutsiga tilltag av både Västerås och MoDo såhär långt.
Betydligt viktigare i det långa loppet än snabba spelare och snurrfinter.
Vansinnigt hur mycket gnäll två etablerade och beprövade HA-spelare kan få. Kom in i matchen! Det stod inte mellan Falk och EG där vi valde den första. Det är Falk eller någon random luffare från Småland det handlar om. De som hellre väljer det senare har bott under en jäkla bergskedja senaste åren.
Sedan håller jag med om att det är att sträva mot. Vi SKA ha majoriteten Djurgårdare och stockholmare i truppen men inte till vilket pris som helst. Som tur är har vi väldigt många skickliga spelare härifrån ändå.
(Den här diskussionen kommer nog aldrig försvinna från forumet förövrigt, haft den så länge jag varit medlem i alla fall

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Ja vi kan nog sprattla oss till en del poäng i höst på bara det förstnämnda förutsatt att vi kan hålla tätt bakåt.Mattias_87 skrev: ↑2022-08-31 20:20:19 Man ser att vi har en hel del individuell skicklighet. Nu gäller det att bli ett lag också.
Försvarsspelet mot Modo såg överlag ok ut med undantag för inledningen av första då alla stod och sov och inte kom ihåg att det var hockeymatch.
Det var ett par tillfällen där Modo tilläts sticka ner djupt i en andravåg som jag inte riktigt gillar men det är å andra sidan ett av deras populära verktyg så kanske att förvänta sig att de lyckas ibland.
Hade vi haft ett färdigt och intrimmat "lagspel" så hade vi kört över Modo fullständigt. Nu tycker jag att Lindbom var skillnaden för nog kunde det slutat 2-2 istället för 3-0 spelmässigt?