Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
-
Otroligt stressande att det är Augusti, 10 dagar innan första matchen, och vi sitter med 5 st backar varav kanske en av dem är Topp-4 på förhand.
Japp, det här känns oroväckande.Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-01 09:01:03 Otroligt stressande att det är Augusti, 10 dagar innan första matchen, och vi sitter med 5 st backar varav kanske en av dem är Topp-4 på förhand.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Finns alltid saker värre än detta. Tänk att vakna som ”gnagare” o älska Ritorp o Norra Stå..Man får ha perspektiv på saker i livet.. ”In K-G we trust”
- Jim Morrison
Rätt kul att fadäsen från förra säsongen med sent lagbygge upprepar sig även denna säsong. KG inte så olik Jocke trots allt kanske.
Den som gapar efter mycket…
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Var man inte ut tidigt också och sa att de två viktigaste sakerna inför kommande säsong är att 1) Träna tillsammans under sommaren för en mer sammansvetsad grupp och 2) Truppen ska vara satt mycket tidigare?Jim Morrison skrev: ↑2022-08-01 11:04:53 Rätt kul att fadäsen från förra säsongen med sent lagbygge upprepar sig även denna säsong. KG inte så olik Jocke trots allt kanske.
Det första har man gjort, men det saknas ju en hel drös spelare egentligen (iom att vi går in i säsongen med 12 fw bara).
- Jim Morrison
Vad jag minns har väl KG dessutom riktat kritik mot Jocke och hur han byggde laget förra säsongen med detta som ett av argumenten. Visst, ny rangordning och så vidare men så jävla långt ned på listan kan vi inte vara. Många bra backar i många andra hockeyallsvenska lag redan.Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-01 11:28:53Var man inte ut tidigt också och sa att de två viktigaste sakerna inför kommande säsong är att 1) Träna tillsammans under sommaren för en mer sammansvetsad grupp och 2) Truppen ska vara satt mycket tidigare?Jim Morrison skrev: ↑2022-08-01 11:04:53 Rätt kul att fadäsen från förra säsongen med sent lagbygge upprepar sig även denna säsong. KG inte så olik Jocke trots allt kanske.
Det första har man gjort, men det saknas ju en hel drös spelare egentligen (iom att vi går in i säsongen med 12 fw bara).
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Känslan är att KG snöade in sig för mycket på typ Claesson och EG och missade massa bra allsvenska backar.Jim Morrison skrev: ↑2022-08-01 11:33:36Vad jag minns har väl KG dessutom riktat kritik mot Jocke och hur han byggde laget förra säsongen med detta som ett av argumenten. Visst, ny rangordning och så vidare men så jävla långt ned på listan kan vi inte vara. Många bra backar i många andra hockeyallsvenska lag redan.Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-01 11:28:53Var man inte ut tidigt också och sa att de två viktigaste sakerna inför kommande säsong är att 1) Träna tillsammans under sommaren för en mer sammansvetsad grupp och 2) Truppen ska vara satt mycket tidigare?Jim Morrison skrev: ↑2022-08-01 11:04:53 Rätt kul att fadäsen från förra säsongen med sent lagbygge upprepar sig även denna säsong. KG inte så olik Jocke trots allt kanske.
-
Ah det gjorde han.Jim Morrison skrev: ↑2022-08-01 11:33:36Vad jag minns har väl KG dessutom riktat kritik mot Jocke och hur han byggde laget förra säsongen med detta som ett av argumenten. Visst, ny rangordning och så vidare men så jävla långt ned på listan kan vi inte vara. Många bra backar i många andra hockeyallsvenska lag redan.Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-01 11:28:53Var man inte ut tidigt också och sa att de två viktigaste sakerna inför kommande säsong är att 1) Träna tillsammans under sommaren för en mer sammansvetsad grupp och 2) Truppen ska vara satt mycket tidigare?Jim Morrison skrev: ↑2022-08-01 11:04:53 Rätt kul att fadäsen från förra säsongen med sent lagbygge upprepar sig även denna säsong. KG inte så olik Jocke trots allt kanske.
Mycket snack då.
Som sagt, han har gjort det bra K-G men jag pendlar väldigt mycket i om han verkligen är rätt person när det ska byggas långsiktigt.
Emil Georgsson som SSK tog in hade jag velat ha hit. Känns mycket mer modern i sitt tänkande.
Jag håller med.
Nu förväntar jag mig spets "på riktigt". Har man inte gått hårt på erkänt duktiga backar som nu är klara för andra HA-lag så ska det inte vara några medelmåttor som kommer in nu.
Jag hoppas också att K-G inte trodde för hårt på EG och Claesson att man inte ens tittat åt andra håll.
Edit. Tvåa på den pucken men inser att flera tänker likadant. Tror tyvärr detta är läget, och det kommer säkert bli panikvärvningar nu.
- Jim Morrison
Så är är det nog verkligen. Jag tror inte KG har någon superbra koll på hockeyallsvenska spelare överlag, om ens någon. Han känns väldigt old school på det sättet med att han främst gillar och har koll på stora namn. Som jag förstått har vi inte heller kvar någon scoutingverksamhet öht så det finns ingen som kan bolla upp lite lite mer okända doldisnamn till KG. Jag tror att de flesta nyförvärv är namn som skickas runt i ligorna som förslag från agenter.
Nu hade han hoppats lite för mycket på EG och Claesson och väntar nu på att rätt namn ska skickas till hans bord efter att dom blivit utbjudna till SHL-klubbar först.
-
Har säkerligen inte koll på Hockeyettan heller, vilket man definitivt borde ha. Iallafall toppskiktet, om man är en Hockeyallsvensk klubb.Jim Morrison skrev: ↑2022-08-01 13:00:25Så är är det nog verkligen. Jag tror inte KG har någon superbra koll på hockeyallsvenska spelare överlag, om ens någon. Han känns väldigt old school på det sättet med att han främst gillar och har koll på stora namn. Som jag förstått har vi inte heller kvar någon scoutingverksamhet öht så det är ingen som kan bolla upp lite okända doldisnamn till KG. Jag tror att de flesta nyförvärv är namn som skickas runt i ligorna som förslag från agenter.
Nu hade han hoppats lite för mycket på EG och Claesson och väntar nu på att rätt namn ska skickas till hans bord efter att dom blivit utbjudna till SHL-klubbar först.
Detta är anledningen varför Georgsson kommer lyckas i SSK.
- Jim Morrison
Hade jag vaknat upp imorgon och varit KG hade jag avslutat sillyn med att värva in Adam Hirsch som ny forward samt Schilling, Elliott och Persson som sista backar och varit nöjd så. Hirsch har bara division 1-kontrakt och borde ha fått SHL-kontrakt enligt vissa jag pratat med. Således en perfekt sista FW som är både utvecklingsbar och billig. Borde gå att lösa. Sedan hade jag gått och lagt mig och vaknat upp som Fagervall och ställt upp med laget;
Östlund - Krüger - Brodin
Söderlund - Norman - Lekkerimäki
Öhgren - Rensfeldt - Liss
Forsberg - Berglund - Hirsch
Nilsson
Schilling - Elliott
Karlsson - Arnesson
Odelius - Persson/Hedström/Falk
Fyra rätt bra balanserade och tydliga roll-kedjor med finess och smartness i första, speed och skills i andra, tyngd och scoring i tredje samt en fjärde med ungdom och fart att spela mot motståndarnas sämsta spelare. Backparen är hugget som stucket antar jag.
Östlund - Krüger - Brodin
Söderlund - Norman - Lekkerimäki
Öhgren - Rensfeldt - Liss
Forsberg - Berglund - Hirsch
Nilsson
Schilling - Elliott
Karlsson - Arnesson
Odelius - Persson/Hedström/Falk
Fyra rätt bra balanserade och tydliga roll-kedjor med finess och smartness i första, speed och skills i andra, tyngd och scoring i tredje samt en fjärde med ungdom och fart att spela mot motståndarnas sämsta spelare. Backparen är hugget som stucket antar jag.
Men dom senaste 20 sidorna handlar ju om att ni velat att EG och Claesson ska signa och ibland dög inte ens Claesson för han var för defensiv och nu har KG gjort ett dåligt jobb för han inte letat backar i allsvenska och hockeyettan.Jim Morrison skrev: ↑2022-08-01 13:00:25Så är är det nog verkligen. Jag tror inte KG har någon superbra koll på hockeyallsvenska spelare överlag, om ens någon. Han känns väldigt old school på det sättet med att han främst gillar och har koll på stora namn. Som jag förstått har vi inte heller kvar någon scoutingverksamhet öht så det finns ingen som kan bolla upp lite lite mer okända doldisnamn till KG. Jag tror att de flesta nyförvärv är namn som skickas runt i ligorna som förslag från agenter.
Jag håller med om att det är dåligt att inte truppen är komplett men det blir lite patetiskt när vi värvar en bra allsvensk back i Kevin Karlsson då är han inte rutinerad och beprövad sen vill ni helt plötsligt att han ska ner och gräva i hockeyettan för stjärnvärvningarna inte landar
Är ni alla Annie Lööv och vänder kappan efter vinden ?
Fast det där tycker jag inte riktigt stämmer.Jim Morrison skrev: ↑2022-08-01 11:33:36Vad jag minns har väl KG dessutom riktat kritik mot Jocke och hur han byggde laget förra säsongen med detta som ett av argumenten. Visst, ny rangordning och så vidare men så jävla långt ned på listan kan vi inte vara. Många bra backar i många andra hockeyallsvenska lag redan.Nattuggla_ skrev: ↑2022-08-01 11:28:53Var man inte ut tidigt också och sa att de två viktigaste sakerna inför kommande säsong är att 1) Träna tillsammans under sommaren för en mer sammansvetsad grupp och 2) Truppen ska vara satt mycket tidigare?Jim Morrison skrev: ↑2022-08-01 11:04:53 Rätt kul att fadäsen från förra säsongen med sent lagbygge upprepar sig även denna säsong. KG inte så olik Jocke trots allt kanske.
KG var tidigt ute med att förlänga med Fagervall vilket var den viktigaste pusselbiten eftersom det lägger grunden för allting annat.
Sen fick vi hem en ordentlig stomme på centersidan och de flesta forwards signade och klara hyggligt tidigt.
På det 5st backar (betänk att i NHL så går man runt på 6st). Det enda var väl målvaktssidan och nu de kvarvarande tomma backarna som är lite väl sent ute.
Men KG satte ändå stommen hyggligt tidigt så att det lag vi just nu har på pappret har kunnat träna ihop sig och man har givit ledartrojkan tidsutrymmet att faktiskt se vad man har att jobba med nu när laget går på is (med NHL-mått ett komplett lag minus en ordinarie back).
Sen hade det ju varit ett plus i kanten om de tre öppna backplatserna varit klara redan i början på Juni men att det skulle vara någon form av misslyckande håller jag helt enkelt inte med om.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- Jim Morrison
Vad en supporter önskar och hur en sportchef jobbar är två vitt skilda saker. Personligen har jag nog tyckt att man ska se EG som en ren bonus med tanke på hur osannolik värvningen ändå är. En sportchef ska nog inte ha ett såpass tunnelseende dock hur lockande värvningen än må vara.Praljak skrev: ↑2022-08-01 17:16:41Men dom senaste 20 sidorna handlar ju om att ni velat att EG och Claesson ska signa och ibland dög inte ens Claesson för han var för defensiv och nu har KG gjort ett dåligt jobb för han inte letat backar i allsvenska och hockeyettan.Jim Morrison skrev: ↑2022-08-01 13:00:25Så är är det nog verkligen. Jag tror inte KG har någon superbra koll på hockeyallsvenska spelare överlag, om ens någon. Han känns väldigt old school på det sättet med att han främst gillar och har koll på stora namn. Som jag förstått har vi inte heller kvar någon scoutingverksamhet öht så det finns ingen som kan bolla upp lite lite mer okända doldisnamn till KG. Jag tror att de flesta nyförvärv är namn som skickas runt i ligorna som förslag från agenter.
Jag håller med om att det är dåligt att inte truppen är komplett men det blir lite patetiskt när vi värvar en bra allsvensk back i Kevin Karlsson då är han inte rutinerad och beprövad sen vill ni helt plötsligt att han ska ner och gräva i hockeyettan för stjärnvärvningarna inte landar
Är ni alla Annie Lööv och vänder kappan efter vinden ?
Sedan tror jag Kevin Karlsson är vår bästa värvning inför nästa säsong och förmodligen seriens bästa back. Det finns även många fynd i hockeyettan, lite som vi har jobbat med HA-värvningar när vi var i SHL.