Silly-Season 2022/23 uppdateras i första inlägg
Det står i artikeln att dom här två namnen har diskuterats internt och vad jag fattar det som som det även står så vill vi ha in EN sån här typ av back. Så tror inte vi får se både Olsson och Larsson hos oss nästa säsong.
-
Värva Norman, Krüger och Brodin - släpper säsongskort - värvar medelmåttor.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-05 15:13:30Hockey spelas med alla fem spelare tillsammans nu. Du behöver backar som kan passa och förflytta pucken. Vi ska dessutom vara ett topplag nu, inte ett bottenlag som bara ska spela i egen zon. Då hade jag mer förstått tanken med ”defensiva” backar även om jag inte hade hållit med.rikkard skrev: ↑2022-05-05 15:09:50 Håller med om att de båda tilltänkta backarna känns tråkiga. Att vi satsar på mer defensivt skickliga backar tycker jag dock i grunden är bra. Är trött på alla markeringsmisstag, chanspassningar, missbedömningar i egen zon vi gjort under de senaste säsongerna. En stabil defensiv och spets framåt låter som ett vinnande koncept i mina öron. Hellre lite tråkigt bakåt än rysk roulette.
Börjar mer och mer känna att KG haft en rejäl nedförsbacke med dom givna hemvändarna. För kollar man på ”hans” värvningar blir jag mer och mer skeptisk.
Bra strategi för att toppa peppen sedan släppa resten av lagbygget som kommer bli ett mittenlag på sin höjd.
Fyfan va allt dog nu.
K-G har såklart fått mycket "gratis". Jocke hade ju redan kontakt med Krüger-Brodin redan innan.
Jag är väldigt skeptiskt till vart det här kommer landa. Faktiskt. Det blir inget "nytt HV" av det här. Glöm det.
Detta baserar jag inte bara på dagens nyheter, såklart. Det har känts lite så efter all hype kring de stora namnen. Att slutresultatet av lagbygget blir något väldigt obalanserat, och det kommer inte fungera.
Som du skriver här ovan, vi kommer behöva backar som kan spela pucken också, inte 6 st Rahimi, även om jag kan hålla med om att man vill ha 1-2 sådana backar, men det har vi redan.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Värvas Olsson och Larsson så är SHL kört
Senast redigerad av Donkels-3.0 den 2022-05-05 16:44:39, redigerad totalt 1 gånger.
Såg att Leksand är intresserade av att värva Andreas Englund.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Äh!
Jens Olsson är en bra värvning. 21 poäng i shl utan att vara den som får mycket speltid.
Helt ok.
Bra i pp också har jag för mig.
Eddie Larsson nej tack! Bäst före datum?
Vi måste ha in ett par toppbackar annars lirar vi i allsvenskan även om vår toppkedja öser in poäng.
Jens Olsson är en bra värvning. 21 poäng i shl utan att vara den som får mycket speltid.
Helt ok.
Bra i pp också har jag för mig.
Eddie Larsson nej tack! Bäst före datum?
Vi måste ha in ett par toppbackar annars lirar vi i allsvenskan även om vår toppkedja öser in poäng.
Man skulle verkligen villa vara en fluga på K-Gs vägg. Om man tittar på Eliteprospects så är ju allt tänkbara backar doubtful men när det gäller Philip Holm står det inget.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- diftobbe89
Nattuggla_ skrev: ↑2022-05-05 16:24:26Värva Norman, Krüger och Brodin - släpper säsongskort - värvar medelmåttor.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-05 15:13:30Hockey spelas med alla fem spelare tillsammans nu. Du behöver backar som kan passa och förflytta pucken. Vi ska dessutom vara ett topplag nu, inte ett bottenlag som bara ska spela i egen zon. Då hade jag mer förstått tanken med ”defensiva” backar även om jag inte hade hållit med.rikkard skrev: ↑2022-05-05 15:09:50 Håller med om att de båda tilltänkta backarna känns tråkiga. Att vi satsar på mer defensivt skickliga backar tycker jag dock i grunden är bra. Är trött på alla markeringsmisstag, chanspassningar, missbedömningar i egen zon vi gjort under de senaste säsongerna. En stabil defensiv och spets framåt låter som ett vinnande koncept i mina öron. Hellre lite tråkigt bakåt än rysk roulette.
Börjar mer och mer känna att KG haft en rejäl nedförsbacke med dom givna hemvändarna. För kollar man på ”hans” värvningar blir jag mer och mer skeptisk.
Bra strategi för att toppa peppen sedan släppa resten av lagbygget som kommer bli ett mittenlag på sin höjd.
Fyfan va allt dog nu.
K-G har såklart fått mycket "gratis". Jocke hade ju redan kontakt med Krüger-Brodin redan innan.
Jag är väldigt skeptiskt till vart det här kommer landa. Faktiskt. Det blir inget "nytt HV" av det här. Glöm det.
Detta baserar jag inte bara på dagens nyheter, såklart. Det har känts lite så efter all hype kring de stora namnen. Att slutresultatet av lagbygget blir något väldigt obalanserat, och det kommer inte fungera.
Som du skriver här ovan, vi kommer behöva backar som kan spela pucken också, inte 6 st Rahimi, även om jag kan hålla med om att man vill ha 1-2 sådana backar, men det har vi redan.

Har jag missat något? Vad är det som har ''dött'' med sillyn? Hur kommer du fram till att vi kommer vara ett mittenlag på sin höjd?
Vi har ju gjort en fantastisk silly season, ingen kan väl på allvar tycka att Jens Olsson hade varit en dålig värvning till ett allsvenskt lag? Kanske till och med precis en sån ledare vi behöver ha in på backsidan. Var det ryktet Eddie Larsson som fick dig att tappa allt hopp? En back som inte ens är värvad.
Några Rahimi-backar har vi definitivt inte, tyvärr.
Sen tror jag folk underskattar våra backar, kanske för att vi hade ett katastrof år nu när vi åkte ur och dom flesta var kass, risig backtränare också kanske. Kan garantera att Arnesson kommer vara en bra back på allsvensk nivå, Odelius vet vi för lite om. Falk och Hedström duger som 5-6-7 backar där nånstans. Jag upprepar, vi är i allsvenskan. Vi kommer inte kunna värva hur tunga namn som helst. Det ska vara RÄTT backar. Hur sexigt låter Bertov och Torp? Snacka om ovärderliga backar för HV 71.
KG kommer värva in något fint namn på backsidan också. Inte orolig. Är man intresserad av Gustafsson och Claesson och beredd att betala för dessa tror jag knappast man kommer nöja sig med Eddie Larsson som tilltänkt toppback i slutändan.
Spela fult
Nej, KG har inte fått något gratis - vet att JE var skälet till att minst en av de tre inte ville spela för Djurgården vid ett tidigare skede.Nattuggla_ skrev: ↑2022-05-05 16:24:26K-G har såklart fått mycket "gratis". Jocke hade ju redan kontakt med Krüger-Brodin redan innan.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-05 15:13:30Hockey spelas med alla fem spelare tillsammans nu. Du behöver backar som kan passa och förflytta pucken. Vi ska dessutom vara ett topplag nu, inte ett bottenlag som bara ska spela i egen zon. Då hade jag mer förstått tanken med ”defensiva” backar även om jag inte hade hållit med.rikkard skrev: ↑2022-05-05 15:09:50 Håller med om att de båda tilltänkta backarna känns tråkiga. Att vi satsar på mer defensivt skickliga backar tycker jag dock i grunden är bra. Är trött på alla markeringsmisstag, chanspassningar, missbedömningar i egen zon vi gjort under de senaste säsongerna. En stabil defensiv och spets framåt låter som ett vinnande koncept i mina öron. Hellre lite tråkigt bakåt än rysk roulette.
KG har ju sagt att det kommer dröja lite med spetsen och att vi fyller på bredden bland backarna. Vi ser väl alla hur spelare som normalt sett inte skulle snegla åt HA kan bli aktuella pga KHL:s sannolika kollaps. Har vi redan låst oss på fleråriga kontrakt med spelare som väntar sig speltid i PP kan vi nog komma att ångra oss i sommar. Jag håller hoppet uppe och räknar med att det händer bra grejor även kring defensiven.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Du måste sluta hänvisa till om eliteprospect lägger dom i "doubtful rumours" eller "rumour". Alla rykten som står där hänvisar till en källa till höger. EP har ingen egen information. Vad personen som jobbar på EP väljer att lägga i "doubtful rumour" och "rumour" har väl noll betydelse.
Om du vill kan du skicka in Högsanders tweet om Holm till EP så kommer den förmodligen dyka upp där inom kort med källhänvisning till Högsanders tweet som alla andra.
Expert.
- Jim Morrison
Alltså, jag talar för mig själv men för mig handlar det inte om att jag vill få in ”spetsen” nu utan att även bredden måste vara en större varians på spelartypen. Jag är orolig för att riktningen vi verkar gå mot är enbart sarg-ut-backar. Funkar inte att ha 4-5 sådana och 1-2 spetsbackar som kan flytta pucken.Puckey skrev: ↑2022-05-05 17:17:17Nej, KG har inte fått något gratis - vet att JE var skälet till att minst en av de tre inte ville spela för Djurgården vid ett tidigare skede.Nattuggla_ skrev: ↑2022-05-05 16:24:26K-G har såklart fått mycket "gratis". Jocke hade ju redan kontakt med Krüger-Brodin redan innan.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-05 15:13:30Hockey spelas med alla fem spelare tillsammans nu. Du behöver backar som kan passa och förflytta pucken. Vi ska dessutom vara ett topplag nu, inte ett bottenlag som bara ska spela i egen zon. Då hade jag mer förstått tanken med ”defensiva” backar även om jag inte hade hållit med.rikkard skrev: ↑2022-05-05 15:09:50 Håller med om att de båda tilltänkta backarna känns tråkiga. Att vi satsar på mer defensivt skickliga backar tycker jag dock i grunden är bra. Är trött på alla markeringsmisstag, chanspassningar, missbedömningar i egen zon vi gjort under de senaste säsongerna. En stabil defensiv och spets framåt låter som ett vinnande koncept i mina öron. Hellre lite tråkigt bakåt än rysk roulette.
KG har ju sagt att det kommer dröja lite med spetsen och att vi fyller på bredden bland backarna. Vi ser väl alla hur spelare som normalt sett inte skulle snegla åt HA kan bli aktuella pga KHL:s sannolika kollaps. Har vi redan låst oss på fleråriga kontrakt med spelare som väntar sig speltid i PP kan vi nog komma att ångra oss i sommar. Jag håller hoppet uppe och räknar med att det händer bra grejor även kring defensiven.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- diftobbe89
Ska bli kul nästa säsong när Arnesson tokdominerar under Ragnarssons styreJim Morrison skrev: ↑2022-05-05 17:29:52Alltså, jag talar för mig själv men för mig handlar det inte om att jag vill få in ”spetsen” nu utan att även bredden måste vara en större varians på spelartypen. Jag är orolig för att riktningen vi verkar gå mot är enbart sarg-ut-backar. Funkar inte att ha 4-5 sådana och 1-2 spetsbackar som kan flytta pucken.Puckey skrev: ↑2022-05-05 17:17:17Nej, KG har inte fått något gratis - vet att JE var skälet till att minst en av de tre inte ville spela för Djurgården vid ett tidigare skede.Nattuggla_ skrev: ↑2022-05-05 16:24:26K-G har såklart fått mycket "gratis". Jocke hade ju redan kontakt med Krüger-Brodin redan innan.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-05 15:13:30Hockey spelas med alla fem spelare tillsammans nu. Du behöver backar som kan passa och förflytta pucken. Vi ska dessutom vara ett topplag nu, inte ett bottenlag som bara ska spela i egen zon. Då hade jag mer förstått tanken med ”defensiva” backar även om jag inte hade hållit med.rikkard skrev: ↑2022-05-05 15:09:50 Håller med om att de båda tilltänkta backarna känns tråkiga. Att vi satsar på mer defensivt skickliga backar tycker jag dock i grunden är bra. Är trött på alla markeringsmisstag, chanspassningar, missbedömningar i egen zon vi gjort under de senaste säsongerna. En stabil defensiv och spets framåt låter som ett vinnande koncept i mina öron. Hellre lite tråkigt bakåt än rysk roulette.

Spela fult
- Jim Morrison
Ska erkännas att jag har en viss aversion mot Arnesson men att han helt plötsligt skulle bli en puckspelande back har jag svårt att se. Sen visst, han lär väl spela bättre på en lägre nivå men han är fortfarande samma spelartyp.diftobbe89 skrev: ↑2022-05-05 17:44:40 Ska bli kul nästa säsong när Arnesson tokdominerar under Ragnarssons styredå blir ni bra chockade.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jag tror inte Arnesson var en av spelarna som valde DIF av lojalitet utan mer att han valde DIF för att de var det bästa erbjudandet han fick.Jim Morrison skrev: ↑2022-05-05 17:55:15Ska erkännas att jag har en viss aversion mot Arnesson men att han helt plötsligt skulle bli en puckspelande back har jag svårt att se. Sen visst, han lär väl spela bättre på en lägre nivå men han är fortfarande samma spelartyp.diftobbe89 skrev: ↑2022-05-05 17:44:40 Ska bli kul nästa säsong när Arnesson tokdominerar under Ragnarssons styredå blir ni bra chockade.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Nej men det är de jag menar att är det verkligen något att tro på att dessa skulle kunna vara tänkbara värvningar. K-G har ju själv sagt att han inte har varit i kontakt med Gustafsson och Claesson sen årsskiftet.SirDIFalot skrev: ↑2022-05-05 17:28:03Du måste sluta hänvisa till om eliteprospect lägger dom i "doubtful rumours" eller "rumour". Alla rykten som står där hänvisar till en källa till höger. EP har ingen egen information. Vad personen som jobbar på EP väljer att lägga i "doubtful rumour" och "rumour" har väl noll betydelse.
Om du vill kan du skicka in Högsanders tweet om Holm till EP så kommer den förmodligen dyka upp där inom kort med källhänvisning till Högsanders tweet som alla andra.
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Han har inte pratat med spelarna själva nej. Det är inte ovanligt med tanke på att båda haft fullt spelschema och att det handlar om NHL med lönetak och en massa strategi kring det som klubbarna där inte vill vädra för tidigt. Agenterna lär man haft dialog med däremot men man pratar sällan klarspråk om något bu eller bä eller ens intresse förrän man pratat med individen. Det kan finnas signaler via agenterna som gjort att man inte skriver av dem men att man av förklarliga skäl inte tar dialogen med spelarna i Nordamerika förrän säsongen är över.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.