Hepsnastian skrev: ↑2022-04-08 09:45:04
Jag önskar att JJ får en roll i DIF oavsett. Sen hur man använder honom är ju nästa fråga. Vem är spelarutvecklare nu? Tjärnqvist?
Sätt Josef, tillsammans med Enqvist i nån liknande roll, utveckla spelare, få in lite smartness och ledarskap i gruppen.
Håller med. Men detta är säkert en kostnadsfråga just nu. Kan tänka mig att man inte anställer fler personer på den posten om man exempelvis fick gå ner till 2 st tränare.
Men om han vill jobba för Djurgården så tror jag säkert det blir aktuellt när tiden är rätt för båda parter.
En klubb består av spelare och anhängare. Relationen har förändrats med åren. Dagens anhängare skulle egentligen behöva gårdagens spelare som var i samma lag under nästan hela sin karriär. Man tog en plats i Djurgården och där stannade man så länge det gick samtidigt som man byggde en civil framtid. De bästa fick sin tröja hissad. Dagens spelare fostras tidigt i att vara yrkesspelare där sporten är framtiden. De får inga tröjor i taket. De är företagare som säljer sina tjänster till andra företag, klubbarna. Klubbkänslan finns bara hos anhängarna som organiserar sig. Förr gick man på match. Det var individer, inte en massa. Nu har tifot, sången och evenemanget blivit viktigare än sporten. Klubbarna och media säljer stämning, inte resultat. Anhängarna idag har anpassat sig till marknaden och diskuterar köp och försäljningar och vilka som ska bort. Utanför storstäderna finns en extra tillgång. Klubben är bygden. Alla i Ö-vik håller på MoDo. Djurgården blev till slut bara en marknadsföringsorganisation. 0–3 i matcher – vi ger oss aldrig. Väntar bara på nästa klycha.
Blårand skrev: ↑2022-04-08 10:29:33
En klubb består av spelare och anhängare. Relationen har förändrats med åren. Dagens anhängare skulle egentligen behöva gårdagens spelare som var i samma lag under nästan hela sin karriär. Man tog en plats i Djurgården och där stannade man så länge det gick samtidigt som man byggde en civil framtid. De bästa fick sin tröja hissad. Dagens spelare fostras tidigt i att vara yrkesspelare där sporten är framtiden. De får inga tröjor i taket. De är företagare som säljer sina tjänster till andra företag, klubbarna. Klubbkänslan finns bara hos anhängarna som organiserar sig. Förr gick man på match. Det var individer, inte en massa. Nu har tifot, sången och evenemanget blivit viktigare än sporten. Klubbarna och media säljer stämning, inte resultat. Anhängarna idag har anpassat sig till marknaden och diskuterar köp och försäljningar och vilka som ska bort. Utanför storstäderna finns en extra tillgång. Klubben är bygden. Alla i Ö-vik håller på MoDo. Djurgården blev till slut bara en marknadsföringsorganisation. 0–3 i matcher – vi ger oss aldrig. Väntar bara på nästa klycha.
Svensk hockey har ju fortfarande klubbtillhörighet eftersom plantskolorna och övriga idrotter (fotbollen) fortfarande är en grej.
Sen är det givet svårare att behålla spelare i Allsvenskan eftersom klubbhjärtat inte är ett hinder om man går till icke-konkurrenter en våning upp i SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Czerkawski skrev: ↑2022-04-08 10:44:11
Noterar att ÖSK kickar tränaren efter en förlust i Superettan.
I DIF måste man ligga sist halva serien (Jocke, Smith) eller bli degraderad (Falk) för att bli entledigad.
Barry drog väl när vi gjort typ 10 matcher?
Sen helt sjukt att sparka en tränare efter en match. Vad för jävla förtroende har man då? Tänker generellt nu och har ingen vidare koll på ÖSK-situationen.
I DIF måste man ligga sist halva serien (Jocke, Smith) eller bli degraderad (Falk) för att bli entledigad.
Sen helt sjukt att sparka en tränare efter en match. Vad för jävla förtroende har man då? Tänker generellt nu och har ingen vidare koll på ÖSK-situationen.
Tror inte det blir super-attraktivt för nästa tränare att komma dit.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Tror inte det blir super-attraktivt för nästa tränare att komma dit.
Den blir jobbig förlora en match så får du dra hua
jsson skrev: ↑2022-04-07 18:24:06
Manne går inte till Oskarshamn. Vad är oddsen att han blir kvar hos oss? Vet inte om jag vill ha honom, men till rätt peng?
Från hemsidan: Om vi riktar blicken mot spelartruppen, vad gäller där?
– Det vi vet är att Linus Arnesson, Ludvig Hedström, Fredrik Forsberg och Carl Lindbom är klara och kommer att vara kvar. Samtidigt för vi diskussioner med Rasmus Bengtsson, Tom Nilsson, Filip Cederqvist, Ludvig Rensfeldt, Tim Söderlund och Emil Berglund. Vad gäller Jonathan Lekkerimäki, Noah Östlund, Liam Öhgren och Calle Odelius har vi positiva samtal. De kommer givetvis att vara en viktig del av vårt framtidsbygge.
– Vad gäller Brodin för vi även där diskussioner med positiva ordalag.
Att man skulle föra diskussioner med Cederqvist trodde jag aldrig.
Skulle man mot alla odds kunna behålla honom och resterande stannar så har vi starten till en bra trupp beroende på vem som kommer in som förstecenter.
Att Krüger inte ens nämns här känns negativt.
Nattuggla_ skrev: ↑2022-04-08 13:19:48
Från hemsidan: Om vi riktar blicken mot spelartruppen, vad gäller där?
– Det vi vet är att Linus Arnesson, Ludvig Hedström, Fredrik Forsberg och Carl Lindbom är klara och kommer att vara kvar. Samtidigt för vi diskussioner med Rasmus Bengtsson, Tom Nilsson, Filip Cederqvist, Ludvig Rensfeldt, Tim Söderlund och Emil Berglund. Vad gäller Jonathan Lekkerimäki, Noah Östlund, Liam Öhgren och Calle Odelius har vi positiva samtal. De kommer givetvis att vara en viktig del av vårt framtidsbygge.
– Vad gäller Brodin för vi även där diskussioner med positiva ordalag.
Att man skulle föra diskussioner med Cederqvist trodde jag aldrig.
Skulle man mot alla odds kunna behålla honom och resterande stannar så har vi starten till en bra trupp beroende på vem som kommer in som förstecenter.
Att Krüger inte ens nämns här känns negativt.
Ceder känns för bra för att vara sant. Skulle tro att det finns ett flertal SHL-bud på bordet för hans del. Men jag jublar om han blir kvar!
Gällande Krüger så hoppas jag att man bara avvaktar lite innan diskussionerna blir mer konkreta. Se till att få Brodin klar så kan han mjuka upp Krüger också.
Djurgården tackar av importerna också.
Hade hoppats lite på Rakhshani faktiskt, men blir Lekkerimäki kvar så är jag nöjd där.
Nämns ingenting om Svedberg.
Nu när Carl Lindbom blir kvar så antar jag att man går in i säsongen med honom som andrekeeper?
Känns ganska riskabelt att satsa på Svedberg som förstemålis tycker jag, om det nu är tanken.
– Vi har valt att inte erbjuda någon av våra importspelare nya avtal. När vi nu ska bygga och forma ett nytt lag är det istället andra parametrar som vi kommer att vilja och behöva gå efter, förklarar Djurgårdens tf. sportchef K-G Stoppel.
Hade gärna haft kvar Rhett om han hade varit sugen. Hoppas inte det föll på enbart det faktum att han är från ett annat land så som KG antyder i citatet ovan. Känns som den där överkompensationen jag var inne på i ett tidigare inlägg.
”Nu har vi gjort en dålig säsong med nordamerikaner så nu ska vi inte ha några nordamerikaner alls nästa säsong”
Som att deras ursprung har något med saken att göra. Även om jag självfallet vill ha en Stockholms- och DIF-identitet, men Rhett hade varit en bra krydda.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev: ↑2022-04-08 14:16:17 – Vi har valt att inte erbjuda någon av våra importspelare nya avtal. När vi nu ska bygga och forma ett nytt lag är det istället andra parametrar som vi kommer att vilja och behöva gå efter, förklarar Djurgårdens tf. sportchef K-G Stoppel.
Hade gärna haft kvar Rhett om han hade varit sugen. Hoppas inte det föll på enbart det faktum att han är från ett annat land så som KG antyder i citatet ovan. Känns som den där överkompensationen jag var inne på i ett tidigare inlägg.
”Nu har vi gjort en dålig säsong med nordamerikaner så nu ska vi inte ha några nordamerikaner alls nästa säsong”
Som att deras ursprung har något med saken att göra. Även om jag självfallet vill ha en Stockholms- och DIF-identitet, men Rhett hade varit en bra krydda.
Helt rätt.
Vi kan inte fylla hela truppen nu med flera Fredrik Forsberg (även om jag tror att han kommer göra bra ifrån sig på den här nivån). Det måste finnas en balans.
Jim Morrison skrev: ↑2022-04-08 14:16:17 – Vi har valt att inte erbjuda någon av våra importspelare nya avtal. När vi nu ska bygga och forma ett nytt lag är det istället andra parametrar som vi kommer att vilja och behöva gå efter, förklarar Djurgårdens tf. sportchef K-G Stoppel.
Höll ju på att få en ny favoritback i Schilling. Riktigt tråkigt att det inte blev längre tid i DIF. Han kändes proffsig och seriös. Lycka till framöver.