Playout 21/22

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
supreme
Medlem: Ja, vanlig medlem

Playout 21/22

Inlägg av supreme »

Torsdag 19:30:
Jag hoppas verkligen på en reaktion och en urladdning på torsdag. Gör exakt vad som helst för att vinna. Spela hårt, gärna på gränsen men ge fan i pet med klubbor och kramkalas som ger utvisningar. Ligg nära och tackla hårt. Släpp inte en jävel över bron! Vinn bara.
4-1 till oss och lite andrum. Axlar ner ett par centimeter och lite lösare tag om klubborna.

Lördag 18:30:
Vi var bara några felbeslut från att ta matchen igår - spela med lugn och smartness och vi har goda möjligheter att ta nästa i Timrå. Tappa inga puckar, spela enkelt i tidsnöd, ge backar spelmöjligheter. Stressa deras backar och tackla hårt. Offra lite näsblod för ytan framför målen. Skym målvakt och ge tid och puck till Gélinas på offensiv blå. Rusa efter returer.
Vinst med 3-1 och det är utjämnat.

2-2 i matcher och ett jävla momentum till oss. Sen gör vi exakt likadant i två matcher till.
Användarvisningsbild
Eriksson

Playout 21/22

Inlägg av Eriksson »

Djurgården idag är som ett ruttet hus från 1890.
Har man inkompetenta ledare så kommer huset aldrig att bli bättre så länge det ersätts med ännu mera röta

Riv skiten, ta några år i ett tält, och bygg nytt med nya fräscha ledare, spelare och idéer
En degradering är nog i slutänden det bästa som kan hända så att tomtarna i styrelsen ryker all världens väg, harva kvar i ett 90-talstänk är så blase
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
supreme

Playout 21/22

Inlägg av supreme »

En degradering är aldrig bra. Konsekvenserna är enorma och lär slå fruktansvärt hårt, framför allt mot en klubb med vikande publikintresse och obefintligt stöd från stad/kommun. Det går alldeles utmärkt att bygga om föreningen utan att gå igenom ett stålbad.
Medlem: Ja, ständig medlem

Playout 21/22

Inlägg av #10 »

supreme skrev: 2022-03-29 11:43:07 En degradering är aldrig bra. Konsekvenserna är enorma och lär slå fruktansvärt hårt, framför allt mot en klubb med vikande publikintresse och obefintligt stöd från stad/kommun. Det går alldeles utmärkt att bygga om föreningen utan att gå igenom ett stålbad.
Exakt, håll er kvar och bygg om på nytt!
Knickedick

Playout 21/22

Inlägg av Knickedick »

När t.o.m. spelarna verkar ha givit upp på domarna och domarkåren då har jag också det.
Jag tror att Sören har ruttnat ur på hela SHL. Man får inte ge en tackling för då blir man avstängd. Men om man får en tackling så blir det ingen avstängning på någon annan. Lodins armbåge på Sören i mötet i grundserien ger inte ens en tvåa, det är horribelt. Sen går alla på Sören om han gör liknande saker och får utvisning. Alla pratar om Sörens "fula" grejer men ingen pratar om de fula grejerna på honom.

Han får inte prata om det själv eller nämna den påtagligt inkonsekventa domarnivån för då riskerar han avstängning.

Att sedan våra spelare ska tillåta sig själva att bli provocerade och Cross-checkade i ryggen men inte sedan får stå upp och försvara sig själva fysiskt utan att du bli utvisade. Som utvisningen på Cam Schilling, man kan diskutera hur länge som helst. "Ja, han ska hålla sig kall" men det är ju inte en konsekvent regelbedömning. Samma sak gäller utvisningen på Rhett. Det är en ARMBÅGE I ANSIKTET på Rhett precis innan han kramar Erixon lite för länge....... Vad är värst?

Och nämner man något om de, så blir det liv på dommarna och som ska dela ut avstängningar.

Sen att Dick ruttnar på Cmore, har jag full förståelse för. Det är "slutspel" och det ska vara känslor och snack mellan spelare och bås och man måste få säga saker till domarna i stridens hetta..... Att Dick inte vill bli filmad då så att det kommer ut för barn i TV eller ännu värre finns bevis på så att någon kan anmäla honom och stänga av honom.......'

JAG FATTAR ATT MAN RUTTNAR......För Dicken har spelat tillräckligt länge för att se igenom skiten och Sören med, så jag fattar att Sören vill bort från skitligan, t.o.m. NHL tillåter mindre spelförstörande grejer än vår skitiga domarkår....... och för om CMore som har rättigheterna även till HA får välja....så gagnas ju dom mer av Derby mot Gnaget i HA...

Är det här operation rädda Gnaget som förbundet har startat??

Ja ni märker, jag blir paranoid i dessa tider.... Men vafan, något känns riktigt riktigt fel, förutom bara i laget.

Så nu uppmanar jag alla att göra vad dom kan.... Hovet på Torsdag och bua och psyka ned domarna, dom ska fan ha. Om inte Sören får säga och skrika vad han tycker så tänker iaf jag göra det och jag hoppas att det är fler med mig. Jag tycker Sören har varit en av de spelare som kämpat hårdast och iaf försökt på isen. Sen har han ruttnat ur och det förstår jag. Men jag uppskattar det han gjort och jag tänker stå upp för honom och det han gjort tills dagen är kommen då han lämnar. ......

Jag kan tycka mycket är fel i den här klubben, jag är emot allt som är orättvist och fel och nu tänker jag använda det för att göra det jag kan för att vi spelar i SHL nästa säsong....Så tar vi det som är fel i klubben när säsongen är över.

Först fokus på Domarnas och böndernas orättvisa behandling av DIF och Sören..... AGERA!!
Användarvisningsbild
Eriksson

Playout 21/22

Inlägg av Eriksson »

supreme skrev: 2022-03-29 11:43:07 Det går alldeles utmärkt att bygga om föreningen utan att gå igenom ett stålbad.
Där är vi av olika åsikt, Det har ju gått skitbra sedan 2003, eller :roll:
När vi åkte ner senast så hände det lite grejer,

När vi tog oss tillbaka till Elitserien 1977/78 så landade vi på en 8:e plats, året efter så spelade vi final mot Modo

Nästa resa var då vi tog oss tillbaka 2014 och åter igen i final säsongen 2018 / 2019

Så ser man till prestationerna då vi inte åkt ner så händer det betydligt mera då vi fått harva i Allsvenskan och tagit oss upp igen.

Men tyvärr så går det några år och vips så är vi tillbaka i det ruttna huset, fortsätter det på det här viset så kommer vi vara Leksand / Timrå / Rögle - yoyo framöver. Ta lärdom och kliv in i verkligheten
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
Buford

Playout 21/22

Inlägg av Buford »

supreme skrev: 2022-03-29 11:43:07 En degradering är aldrig bra. Konsekvenserna är enorma och lär slå fruktansvärt hårt, framför allt mot en klubb med vikande publikintresse och obefintligt stöd från stad/kommun. Det går alldeles utmärkt att bygga om föreningen utan att gå igenom ett stålbad.
Men samtidigt, om det nu blir så (vilket verkar troligt), får man försöka se ljusglimtar och göra det bästa utav det, så länge det går.

Dessutom, vem vet om 10 år kanske inte SHL finns, svensk hockey och domarkår håller som bäst på att ta död på den...
Användarvisningsbild
Buford

Playout 21/22

Inlägg av Buford »

Eriksson skrev: 2022-03-29 12:06:32
supreme skrev: 2022-03-29 11:43:07 Det går alldeles utmärkt att bygga om föreningen utan att gå igenom ett stålbad.

När vi tog oss tillbaka till Elitserien 1977/78 så landade vi på en 8:e plats, året efter så spelade vi final mot Modo

Nästa resa var då vi tog oss tillbaka 2014 och åter igen i final säsongen 2018 / 2019

Så ser man till prestationerna då vi inte åkt ner så händer det betydligt mera då vi fått harva i Allsvenskan och tagit oss upp igen.

Men tyvärr så går det några år och vips så är vi tillbaka i det ruttna huset, fortsätter det på det här viset så kommer vi vara Leksand / Timrå / Rögle - yoyo framöver. Ta lärdom och kliv in i verkligheten
Ah... Eriksson my man! Det var lite dom banorna mina tankar letade efter, tack!

Vi har ju varit ett bottenlag nu ett tag och raset har bara fortsatt och inget görs. Så det du skriver kanske är lösningen! Hellre ett topplag i HA än en förnedrad slagpåse i SHL som tvingas kvala varje säsong...
Användarvisningsbild
klintan85

Playout 21/22

Inlägg av klintan85 »

Det är helt klart den mentala förberedelsen som skiljer. Först matchen var det inge snack men andra var det jämt. Och lag som har flyt och är mer mentalt starka vinner dessa jämna matcher. Nu är det nog försent för att göra något med den mentala biten. Men DIF har ju visat tidigare under denna säsong att man kan vända på saker och visat karaktär. Men nu är det för sent tyvärr.
Senast redigerad av klintan85 den 2022-03-29 13:26:53, redigerad totalt 1 gånger.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
supreme

Playout 21/22

Inlägg av supreme »

Eriksson skrev: 2022-03-29 12:06:32

Jag hör vad du säger, och jag kan i sak till viss del hålla med. Men åker vi ut är jag rädd för en lång ökenvandring som vi kanske aldrig kommer ur.
Jag tror, oavsett utgång av detta kval, att styrelsen kommer bli satt under lupp och därmed hoppas jag att förändringar (vad de än må vara) är på gång.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Playout 21/22

Inlägg av -daniel- »

Daniel942 skrev: 2022-03-29 08:57:05
-daniel- skrev: 2022-03-29 08:42:56 Har vi ingen mental tränare som är knuten till det här laget längre? Största misstaget någonsin om så är fallet. Större än alla misstag Jocke begått, kombinerat.

Hockey i de här sammanhangen är ett mentalt spel. Man kan ställa upp med vilken spelartrupp som helst men om man inte vågar vinna och har rätt förutsättningar mentalt så kommer man förlora när så mycket står på spel.

Det gör på riktigt ont ända in i själen det här debaclet. Jag är ledsen på riktigt.
Nej, han gick tyvärr bort i våras.
Jaha, så det finns bara en? ;)

Så dumt det här från DIF-håll så man skäms.
Användarvisningsbild
Exile

Playout 21/22

Inlägg av Exile »

Att åka ner i dagens läge är inte bra alls.

Det är väldigt mycket svårare att ta sig tillbaka nu när bara 1/14 lag kan ta steget upp till SHL...Dessutom tror jag inte att DIF kan göra en ordentligt satsning som HV, stödet från externa finansiärer/kommun lär inte finnas på samma sätt... :/

Frågan är också vad som händer med Hovet om både AIK och DIF harvar nere i HA med sviktande stöd på läktaren?
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Playout 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tror inte heller på att det vore nyttigt att åka ur.
Sedan ställs det en väldans massa diagnoser på föreningen just nu. Men jag ser väldigt lite botemedel. "Ut med den, bort med den, in med "någon bra", bygg "något bra...."

Vem vill inte bygga ett slagkraftigt Djurgården? Jag har inte sett en enda på forumet som är emot det.

Lite som när jag gick med min långtidscovid till läkaren.
"Jag hör vad du lider av, men just nu finns inget konkret botemedel"
Jag fick veta det jag redan visste, men ingen hjälp att få det bättre. :?

Jag ser väldigt få som kommer med konkreta namn och förslag på organisation eller helt enkelt konkreta förbättringsförslag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Playout 21/22

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2022-03-29 14:17:17 Tror inte heller på att det vore nyttigt att åka ur.
Sedan ställs det en väldans massa diagnoser på föreningen just nu. Men jag ser väldigt lite botemedel. "Ut med den, bort med den, in med "någon bra", bygg "något bra...."

Vem vill inte bygga ett slagkraftigt Djurgården? Jag har inte sett en enda på forumet som är emot det.

Lite som när jag gick med min långtidscovid till läkaren.
"Jag hör vad du lider av, men just nu finns inget konkret botemedel"
Jag fick veta det jag redan visste, men ingen hjälp att få det bättre. :?

Jag ser väldigt få som kommer med konkreta namn och förslag på organisation eller helt enkelt konkreta förbättringsförslag.
Ett konkret förbättringsförslag: anställ en mental coach omedelbart. Det läggs massvis med resurser på att träna sina muskler och sin spänst och uthållighet samt kondition. Hur mycket hjälp får man med det mentala i DIF? Inte ett jävla smack är min gissning. Vad är viktigast? Att kunna komma ihop som en grupp samt fatta korrekta beslut ute på isen och inte drabbas av panik i ett prekärt läge, eller att lyfta tungt i bänkpress? ....
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Playout 21/22

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

daniel: Låter bra. Men är du säker på att det inte redan finns?
Jag får ofta känslan att många verkar (tro sig?) veta en massa om klubben utan större belägg eller källor.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar