Caveman skrev:Matchen igår var bedrövlig på alla plan.
Men att gnälla på Printz som har varit en av våra bästa backar på senare tid. Han är också en av dem bästa backarna i serien på spel i Boxplay. Det värsta är att kritiken verkar komma ifrån folk som inte ens går på matcherna. Varför det verkar så? Det lyser okunskap rakt igenom, man får helt enkelt ignorera dssa inlägg.
(Jag har iofs aldrig sågat Printz) men jag tror nog att man kan bedömma spelare lika bra framför web-Tv/Canal+.
Kanske till & med bättre än på plats, många repriser & andra vinklar.
Alla har ju inte möjlighet att gå & se livehockey på Hovet.
Noterbart är att FBK än en gång viker ner sig lätt mot skitlag.
Men du ska se att mot DIF så blir det andra takter...
Mycket gnäll på Printz just nu. Det är ju knappast hans fel att vi har hamnat i en svacka. Den första riktiga svackan detta året.Det är ju hela laget som har dalat. Men det är ju just nu som det är viktigt att stötta laget mer än någonsin. Både vi och spelarna vill ju vara med när slutspelet drar igång i vår. Nu gäller det att börja kriga igen och få med sig poäng i en svår bortamatch mot Mora som vi ofta har problem med. Sen att alla sluter upp i Globen mot fbk den 22 januari.
Intessant att någon skrev att fbk viker ner sig mot andra lag. Detta håller jag med om och det gäller även hv, modo, frölunda, linköping i många fall. Det såg vi inte minst i slutet av förra säsongen när framförallt modo la sig mot mora två matcher.
"Vi älskar er, vi lever med er glädje och sorg! Vi sjunger och vi blöder på gator o på torg!" Djurgårdens IF - Stockholms stolthet
Väldigt så många som viker ned sig vid en formsvacka på detta forum.
Mest förvånad blir man då vissa både sågar spelarmaterialet och sedan förväntar sig att laget ska ligga på övre halvan.
Är det verkligen någon som tror att spelarna inte försöker göra sitt bästa?
Man KAN se det på ett annat sätt också.
Vi har seriens lägsta spelarbudget och nu efter en formsvacka så har vi ett par poäng tillgodo på lagen under strecket.
Nu åker vi och gör en heroisk kämpamatch i Mora.
Vad hände med klacken efter första perioden? Det lät ju så bra. Varför slutade ni sjunga? Fanns det ingen som ville dra tåget?
Ni gjorde tappra försök men det dog bara liksom. Det var synd. Ni är en otroligt bra klack som får igång oss på sittplats och ni betyder mycket för killarna på isen.
Och sen vill jag bara lägga en kommentar. Har man klackbiljett står man. Annars köper man sittplatsbiljett.
Oulf skrev:Mycket gnäll på Printz just nu. Det är ju knappast hans fel att vi har hamnat i en svacka. Den första riktiga svackan detta året.Det är ju hela laget som har dalat. Men det är ju just nu som det är viktigt att stötta laget mer än någonsin. Både vi och spelarna vill ju vara med när slutspelet drar igång i vår. Nu gäller det att börja kriga igen och få med sig poäng i en svår bortamatch mot Mora som vi ofta har problem med. Sen att alla sluter upp i Globen mot fbk den 22 januari.
Intessant att någon skrev att fbk viker ner sig mot andra lag. Detta håller jag med om och det gäller även hv, modo, frölunda, linköping i många fall. Det såg vi inte minst i slutet av förra säsongen när framförallt modo la sig mot mora två matcher.
Att FBK vek ner sig igår kan ju inte ses som något sensationellt anmärkningsvärt. Med sju spelare borta skulle de flesta topplagen torska...
Caveman skrev:Matchen igår var bedrövlig på alla plan.
Men att gnälla på Printz som har varit en av våra bästa backar på senare tid. Han är också en av dem bästa backarna i serien på spel i Boxplay. Det värsta är att kritiken verkar komma ifrån folk som inte ens går på matcherna. Varför det verkar så? Det lyser okunskap rakt igenom, man får helt enkelt ignorera dssa inlägg.
(Jag har iofs aldrig sågat Printz) men jag tror nog att man kan bedömma spelare lika bra framför web-Tv/Canal+.
Kanske till & med bättre än på plats, många repriser & andra vinklar.
Alla har ju inte möjlighet att gå & se livehockey på Hovet.
Noterbart är att FBK än en gång viker ner sig lätt mot skitlag.
Men du ska se att mot DIF så blir det andra takter...
Där har du helt fel eller du kanske tillhör dem som bara följer pucken?? Självklart är det både bättre och lättare att bedömma spelare på plats då det händer väldigt mycket intressanta saker utanför bild, saker som kan vara helt avgörande.. Repriser, det är oftas så att anledningen till målet händer långt innan....
Jag förstår att alla inte kan vara på plats men då bör deras kritik vara därefter....