Nattuggla_ skrev: ↑2022-03-08 08:12:50
Blir riktigt intressant att se hur K-G tänker med Strandberg och Josefson om vi håller oss kvar. Borde rimligtvis släppa en av dem. Riktigt tråkigt med Josefsons hjärnskakningar, hade varit roligt att se honom tillsammans med Krüger och Brodin.
Släpp båda, inget snack. OM nu inte Josefsson skulle vara 100% frisk, men det tror jag aldrig han kan bli. Huvudtacklingar är tyvärr så jävla vanligt idag och en smäll mot Josefssons huvud och han är "gone for good", det har tyvärr kommit till point of no return. Tyvärr en frisk Josef är en tillgång för alla lag, det vet alla, men det kommer med största säkerhet bara bli som denna säsong. Josef tar upp en plats och vi bygger laget utefter honom och sedan är han på skadelistan igen och borta. Det är en för stor risk enligt mig, isåfall ska han vara med jävligt billigt som 14-15de forward för att isåfall bara vara en bonus om han håller. Kanske ännu mer så om vi nu hamnar i HA. Annars tycker jag vi kan lägga budget på någon annan plats.
Lite samma sak gäller för Strandberg även om han har större chans att bli kvitt sina skador så känns ändå risken för stor och då har han inte ens hälften av den uppsida som Josef har OM han skulle vara hel.
Dessutom är Östlund för bra för att bara lämnas glömd även om han kommer vara i NHL inom 1,5-3 år
Glöm och gå vidare i båda fallen känner jag, lägg pengarna på något som har en mindre risk att hamna på skadelistan och göra så att vi tvingas bygga om laget. Det kan låta kallt från min sida men det är tyvärr inte välgörenhet och det finns inte tid för oss att vara nostalgiska just nu...
Med det sagt. Allt cred och all hyll och all kärlek till både Strandberg och Josefsson, verkligen!!!