Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Who Valley
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Who Valley »

Knickedick skrev: 2022-02-15 14:26:57
#10 skrev: 2022-02-15 14:22:45
Knickedick skrev: 2022-02-15 14:16:42
Dusinator skrev: 2022-02-15 14:08:31
Knickedick skrev: 2022-02-15 14:02:48

Någon borde ju vara påväg till oss. Dock har ju Örebro en Kärlek till Finnar så Ojamäki, Aalotonen till Örebro Känns inte omöjligt
Vi kan väl offra oss på Spooner & Agostino då, paketpris gärna :P 8)
Medtänke på vårt Track-Record av Nordamerikanska Forwards så tackar jag nog fan nej och hoppas på Lander- Brodin :wink:
Hur kan ni prata om Lander, var han inte klar för Timrå nästa år?
Det var än bluff som jag förstod det.
Lander kommer aldrig att spela för någon annan klubb än Timrå, så länge dom är i SHL, dessutom har han sin pappa som ledare i Timrå, så glöm Lander i DIF.
Donkels-3.0
Säsongskort: Ja

Inlägg av Donkels-3.0 »

OK inget nyförvärv allsvenskan nästa och då har dåren och kal-el lyckats med sin vision att matcha in usla spelare som Bjerselius i laget - grattis till inget!!!
Användarvisningsbild
Hildi

Inlägg av Hildi »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-15 15:09:31
Jim Morrison skrev: 2022-02-15 15:07:23
Knickedick skrev: 2022-02-15 15:07:00
Nattuggla_ skrev: 2022-02-15 15:03:29
Knickedick skrev: 2022-02-15 14:54:59

Rökridå!
Från chatten med Madhawk:
Sebastian, jag hör att det såg lite mörkt ut. När jag pratade med folk runt Djurgården häromdagen var de helt säkra på att landa något. Men nu ger jag det nog bara 30 procents chans.

Så jävla uselt K-G. Helt ärligt.
Har man alltså inte lyckats låsa dealen?
Känns det igen, eller???
Finns ingen deal att låsa.
Men helt ärligt nu, det där snacket om att det inte finns/fanns spelare. Vi har letat sedan Holland lämnade i December. Det är ett KRAFTIGT underbetyg att inte plocka in en center och sedan spela med 3 stycken tredjecentrar och en extraforward när vi går in i ett kval.

Det finns spelare, det fanns också på marknaden. K-G har valt att inte agera.
Du tror på riktigt att det funnits centrar på marknaden som både varit spelmässigt, samt ekonomiskt hållbara alternativ, och att KG ba ryckt på axlarna och sagt ”nej tack”?

Hur gick det när vi tidigare under säsongen panikplockade in KHL-spelare utan en vettig scoutning?
gaspo

Inlägg av gaspo »

Landar inte DIF hockey minst en center är detta ett riktigt fiasko. 2 månader har dom haft på sig.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Nattuggla_ skrev: 2022-02-15 15:25:17
Jim Morrison skrev: 2022-02-15 15:19:31 – Jag tror att det är jätteviktigt att han matchar det vi nu spelar och spelet. Det är en situation som är tuff att vara i och det ska vara någon som klarar av det klimatet. Det är det viktigaste. Någon som tillför med sin stabilitet i spelet. Någon som har en virknål med sig är vi totalt ointresserade av. Det är någon som chippar in och gör jobbet. Det är det som är intressant, säger Fagervall.

Såhär sa Fagervall senast ang eventuella nyförvärv. Så förmodligen tycker man inte dom spelskickliga centrarna passar in i laget till det priset.
Den där förklaringen lär inte hjälpa oss i Hockeyallsvenskan.
Om det där vore sant så skulle vi inte heller ha plockat in Dick. Han har ju en rejäl uppförsbacke och har inte alls tempot just nu. Vi måste komma ihåg att vi spelar för våran överlevnad här. Det verkar inte vara någon i organisationen som fattar det.
Vi har redan tappat våran identitet och ryktet är i botten. Att åka ur nu är sämre än att strunta i att värva.
Jag fattar vad han menar med virknålen. Men vafan, INGEN av våra centrar har tempo i nuläget. Den ända som har tempo är Söderlund. Att ha tempo innebär inte bara att kunna åka skridskor rakt fram, man måste ha tempo i klubba, tanke, beslut och sidled vändningar också. Och DET HAR VI FAN INTE IDAG.

OM MadHawk säger att VI VAR SÄKRA på att landa något för några dagar sedan, men NU SER DET MÖRKT UT SÅ LÅTER DET JU SOM ATT NÅGOT HAR KRASCHAT??
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Klart det är att fiasko. Ambitionen har varit att få in en center länge nu. Förmodligen har man gapat efter för mycket och mist hela stycket. Alldeles för hög konkurrens nu.

Jag vidhåller vid att vi aldrig skulle gjort oss av med Peter Holland. Speciellt inte utan att ha ersättare på plats. Uselt skött.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Hildi skrev: 2022-02-15 15:38:53
Nattuggla_ skrev: 2022-02-15 15:09:31
Jim Morrison skrev: 2022-02-15 15:07:23
Knickedick skrev: 2022-02-15 15:07:00
Nattuggla_ skrev: 2022-02-15 15:03:29
Från chatten med Madhawk:
Sebastian, jag hör att det såg lite mörkt ut. När jag pratade med folk runt Djurgården häromdagen var de helt säkra på att landa något. Men nu ger jag det nog bara 30 procents chans.

Så jävla uselt K-G. Helt ärligt.
Har man alltså inte lyckats låsa dealen?
Känns det igen, eller???
Finns ingen deal att låsa.
Men helt ärligt nu, det där snacket om att det inte finns/fanns spelare. Vi har letat sedan Holland lämnade i December. Det är ett KRAFTIGT underbetyg att inte plocka in en center och sedan spela med 3 stycken tredjecentrar och en extraforward när vi går in i ett kval.

Det finns spelare, det fanns också på marknaden. K-G har valt att inte agera.
Du tror på riktigt att det funnits centrar på marknaden som både varit spelmässigt, samt ekonomiskt hållbara alternativ, och att KG ba ryckt på axlarna och sagt ”nej tack”?

Hur gick det när vi tidigare under säsongen panikplockade in KHL-spelare utan en vettig scoutning?
Du slår huvudet på spiken.
Jag ställer om frågan, Tror du på riktigt att det inte finns en enda spelare på marknaden som passat vårt spel, vår vision, som vi kunnat slanta upp för. Klart det har, KG har säkert haft koll på namnet men inte på spelarens egenskaper och det är där problemet ligger.

VÅR SCOUTING ÄR HELT UNDERMÅLIG SAMT VÅRT DEALTÄNK
Senast redigerad av Knickedick den 2022-02-15 16:02:42, redigerad totalt 1 gånger.
Donkels-3.0

Inlägg av Donkels-3.0 »

Knickedick skrev: 2022-02-15 15:39:57
Nattuggla_ skrev: 2022-02-15 15:25:17
Jim Morrison skrev: 2022-02-15 15:19:31 – Jag tror att det är jätteviktigt att han matchar det vi nu spelar och spelet. Det är en situation som är tuff att vara i och det ska vara någon som klarar av det klimatet. Det är det viktigaste. Någon som tillför med sin stabilitet i spelet. Någon som har en virknål med sig är vi totalt ointresserade av. Det är någon som chippar in och gör jobbet. Det är det som är intressant, säger Fagervall.

Såhär sa Fagervall senast ang eventuella nyförvärv. Så förmodligen tycker man inte dom spelskickliga centrarna passar in i laget till det priset.
Den där förklaringen lär inte hjälpa oss i Hockeyallsvenskan.
Om det där vore sant så skulle vi inte heller ha plockat in Dick. Han har ju en rejäl uppförsbacke och har inte alls tempot just nu. Vi måste komma ihåg att vi spelar för våran överlevnad här. Det verkar inte vara någon i organisationen som fattar det.
Vi har redan tappat våran identitet och ryktet är i botten. Att åka ur nu är sämre än att strunta i att värva.
Jag fattar vad han menar med virknålen. Men vafan, INGEN av våra centrar har tempo i nuläget. Den ända som har tempo är Söderlund. Att ha tempo innebär inte bara att kunna åka skridskor rakt fram, man måste ha tempo i klubba, tanke, beslut och sidled vändningar också. Och DET HAR VI FAN INTE IDAG.

OM MadHawk säger att VI VAR SÄKRA på att landa något för några dagar sedan, men NU SER DET MÖRKT UT SÅ LÅTER DET JU SOM ATT NÅGOT HAR KRASCHAT??
Då ska vi alltså få dras ytterligare med Bjerselius som använder klubban som en tandpetare
Praetori

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev: 2022-02-15 15:41:30 Klart det är att fiasko. Ambitionen har varit att få in en center länge nu. Förmodligen har man gapat efter för mycket och mist hela stycket. Alldeles för hög konkurrens nu.

Jag vidhåller vid att vi aldrig skulle gjort oss av med Peter Holland. Speciellt inte utan att ha ersättare på plats. Uselt skött.
Jag är kluven kring Holland. Jag anser att man gjorde fel som bröt upp där men å andra sidan så har laget i övrigt spelat bättre (och sett ut att ha hittat lite glädje) sedan han och Videll försvann.
Efter värvningen av Gélinas förväntade åtminstone inte jag mig någon ny in... men det var fram tills Wille fick sig en körare.
För inte kan det väl vara så att man förlitar sig på att Wille fortsatt skall bära centerrollen eller är Josefson på G tillbaka?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

Praetori skrev: 2022-02-15 15:47:25
Jim Morrison skrev: 2022-02-15 15:41:30 Klart det är att fiasko. Ambitionen har varit att få in en center länge nu. Förmodligen har man gapat efter för mycket och mist hela stycket. Alldeles för hög konkurrens nu.

Jag är kluven kring Holland. Jag anser att man gjorde fel som bröt upp där men å andra sidan så har laget i övrigt spelat bättre (och sett ut att ha hittat lite glädje) sedan han och Videll försvann.
Efter värvningen av Gélinas förväntade åtminstone inte jag mig någon ny in... men det var fram tills Wille fick sig en körare.
För inte kan det väl vara så att man förlitar sig på att Wille fortsatt skall bära centerrollen eller är Josefson på G tillbaka?
Holland var en panikvärvning från början. Han hade inte spelat/tränat under säsongen innan han kom till oss och han var oscoutad.
Han var ett hinder för att senare hitta något bättre. + att Fokus gick till Videllsopan istället för att se att laget var felbyggt och värva nytt strategiskt och systematiskt
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Jag har verkligen NOLL lust att se Djurgården Hockey just nu. NOLL engagemang.
Det pushas till höger och vänster om att vi ska sluta upp och "fixa det tillsammans". Vi ska ge, men får ingenting tillbaka. Vi får undermåliga insatser av både spelare och sportchef.
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Knickedick skrev: 2022-02-15 15:51:08

Holland var en panikvärvning från början. Han hade inte spelat/tränat under säsongen innan han kom till oss och han var oscoutad.
Han var ett hinder för att senare hitta något bättre. + att Fokus gick till Videllsopan istället för att se att laget var felbyggt och värva nytt strategiskt och systematiskt
Precis så. Går ej att jämföra med KHL center som spelat hela säsongen och kommer in i Februari.
BigJ

Inlägg av BigJ »

En tanke även jag har haft...
Döden

Inlägg av Döden »

BigJ skrev: 2022-02-15 16:01:33

han är ju faktiskt inte avskriven för säsongen på hemsidan som flera andra är :wink:
Knickedick

Inlägg av Knickedick »

BigJ skrev: 2022-02-15 16:01:33

Så vi ska riska med en matchotränad Josefson som är i princip död om han får en till smäll mot huvudet. Som inte är i närheten av matchtempo? Var det inte Tempo vi behövde?

JJ och Dicken i PP så kör vi Bjerselius och FF i 5v5 är det så ni tänker.
Låst