MODO Hockey - Djurgårdens IF, 7/1 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:Är det några problem???

Ähh...vet inte
Ska väl vara att det blev 0 poäng igen i Ö-vik då...
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

Djurgården måste hitta tillbaka till sitt fina försvarsspel på bortais. Sjävklart hemma också em just nu är det bortaspelet som klickar. Jag tycker inte heller att det var särskit smart av Säcken & co att sätta Riddarn i kassen ikväll. Nyss hemkommen ifrån Tjeckien och en Larsson som jag tror har ett extremt starkt psyke och inte blir sliten så lätt.
100% DJURGÅRDSJ***L
jjonas

Inlägg av jjonas »

Alla lag förlorar matcher, det kan man inte rå för.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

jjonas skrev:Alla lag förlorar matcher, det kan man inte rå för.
men när vi hade ett 5 min PP så ska vi ju avgöra den här skiten :( om vi inte skulle hade det så skulle jag inte alls vara lika deppig men nu...
Djuuuuuuuuuuuuu
Användarvisningsbild
Caveman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:

Ähh...vet inte
Anledningen till att DIF gör 4 mål beror på att Modo spelade ett allsvenskt försvarsspel idag.
jjonas

Inlägg av jjonas »

Mans91 skrev:
jjonas skrev:Alla lag förlorar matcher, det kan man inte rå för.
men när vi hade ett 5 min PP så ska vi ju avgöra den här skiten :( om vi inte skulle hade det så skulle jag inte alls vara lika deppig men nu...
Ja, självklart ska man göra mål när man har PP i 5 min, men dom kanske tog det för givet och gjorde det för svårt för sig. Menmen en förlust är en förlust.
Användarvisningsbild
blårandigt

Inlägg av blårandigt »

Jockmaniac skrev:Djurgården måste hitta tillbaka till sitt fina försvarsspel på bortais. Sjävklart hemma också em just nu är det bortaspelet som klickar. Jag tycker inte heller att det var särskit smart av Säcken & co att sätta Riddarn i kassen ikväll. Nyss hemkommen ifrån Tjeckien och en Larsson som jag tror har ett extremt starkt psyke och inte blir sliten så lätt.
Håller med, hade hälre sett riddarn den 17/1 Mora borta.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Jockmaniac skrev:Djurgården måste hitta tillbaka till sitt fina försvarsspel på bortais. Sjävklart hemma också em just nu är det bortaspelet som klickar. Jag tycker inte heller att det var särskit smart av Säcken & co att sätta Riddarn i kassen ikväll. Nyss hemkommen ifrån Tjeckien och en Larsson som jag tror har ett extremt starkt psyke och inte blir sliten så lätt.
Innan match så tyckte jag att det var strålande att sätta in Riddarn i mål. För ärligt talat, Larsson har inte varit på topp dem senaste matcherna..

Sedan är jag skeptisk till att det hade räckt med Martin Brodeur i målet så givmilda som lagen var idag. ( Fast det är klart, med Marty så kanske?)
nutarvidom

Inlägg av nutarvidom »

Fan vad grinig jag är, det här var alltså riktigt tungt. Är genuint förbannad. Varför i helvete kan vi inte få spela en match med full forwardsbesättning? FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN. Varför gick Dick ut? Tycker ofta att han spelar en period eller två sen är han borta. Det kan ju knappast vara så att han blir petad var enda gång, han gör ju sällan en dålig match och kan dessutom snirkla in en puck i tighta lägen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Ähh...vet inte
Anledningen till att DIF gör 4 mål beror på att Modo spelade ett allsvenskt försvarsspel idag.
Ok, nu förstår jag att jag trodde fel.
Fick nån befängd idé i huvudet att det var Firma Bremberg/Hörnqvist som var i högform bara.

Aja, skit i det.
Mot ny smisk i baken mot Challes Red Wings på lördag i Ollon-Arena.
(kan DIF vinna där....ja förutom i slutspel då?)
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

Deppigaste förlusten på länge iallafall, då kommer man inte kunna sova inatt, särskilt efter som att det är långt till nästa match.
Djuuuuuuuuuuuuu
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Som vanligt uppe i Övik. Det bara skall vara torsk där uppe för vår del. Dock tycker nog jag att vi i denna match spelar bättre än vad vi gjorde mot Luleå hemma t ex. Våra första 20 minutrar var t o m riktigt bra i mina ögon. 2a perioden och då främst de sista 15 minutrarna var dock inget roligt att se. Där var vi rätt utspelade om sanningen skall fram. 3e perioden fick man inte se för Canal digital havererade ur här hemma. Dock känns denna match som spelmässigt ett fall framåt, även om försvarsspelet inte alltid kanske var av bästa sorten.

Tycker nog även Säcken gör rätt om vilar Larsson. Killen kan behöva vila ibland och en match borta mot MoDo förväntar sig ingen att vi skall vinna i alla fall. Att han skall stå viktiga matcher som t ex den mot Mora ser jag som en självklarhet.

TIK borta härnäst eller? Blä låter nästan lika jobbigt som MoDo borta och nu då kanske dessutom med anfallare på skadelistan.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:
Caveman skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Ähh...vet inte
Ok, nu förstår jag att jag trodde fel.
Fick nån befängd idé i huvudet att det var Firma Bremberg/Hörnqvist som var i högform bara.

Aja, skit i det.
Mot ny smisk i baken mot Challes Red Wings på lördag i Ollon-Arena.
(kan DIF vinna där....ja förutom i slutspel då?)
I samma högform som Salle & Co då... Precis som jag skrev tidigare så avgjordes detta när vi drog ner tempot och kunde inte skapa en chans i spel 5/4 i fem minuter. Visst, det är för jävligt när vi är så nära och återigen gör fyra mål på Modo.

Timrå borta, 2-0,2-1,3-1, är några resultat som känns gångbara. Men DIF har många dagar ledigt nu, DIF har överraskat tidigare.
MrMoDo

Inlägg av MrMoDo »

Elias skrev:"Vad tycker vi om Djurgår´n? Illa"
"Hur illa? Jävligt illa"
"Vad tycker vi om MoDo? Bra"
"Hur bra? Jävligt bra"

Bönderna har gjort det igen!
Tänkte bara påpeka att om man nu kan "sno" ramsor så var det väl så länge sen just den där "stals" att det är preskriberat för länge sen, den sjöngs redan i början av 80-talet i gamla Kempis, så det är inte direkt nån nyhet...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Skönt att det är några dagar till nästa match. Tror att vi mår bra av att läka ut småskador på spelare samt få alla riktigt friska igen...

Hmmmm var det bara en kedja som producerade samtliga mål idag? Det känns kanske mindre bra om man skall vara ärlig...

Hmmmmm ( igen ) är det bara min inbillning eller trivs firma Hörnqvist - Bremberg särskilt bra mot MoDo?
Skriv svar