Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg
- Jim Morrison
Har inte ens pengarna som behövs.BigJ skrev: ↑2021-12-06 15:24:22 https://www.timraik.se/artikel/g728akwu ... klappssack
Nu känns det väl hyfsat klart...
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Står inget om honom men ja antagligenBigJ skrev: ↑2021-12-06 15:24:22 https://www.timraik.se/artikel/g728akwu ... klappssack
Det läskiga med det där inlägget från nubbens säck. artikelns författare David ..Åberg
Nä dom brände nog allt nu. Nu ska det mjölkas från supportrar så dom inte går med brakförlustJim Morrison skrev: ↑2021-12-06 15:26:57Har inte ens pengarna som behövs.BigJ skrev: ↑2021-12-06 15:24:22 https://www.timraik.se/artikel/g728akwu ... klappssack
Kan ju förstå att vi inte har råd med Åberg då vi behöver både backar och målvakt. Men man trodde ju ändå att det fanns ett litet DIF hjärta hos Åberg. Men det enda som verkar finnas där e 

. Förvånar mig inte om det handlar om 10-20k i skillnad. Det ska sugas ut. Hoppas du blir utbuad varje gång du sätter din fot på hovet. Vore extra skönt om vi mötte Timrå i kvalet och sedan vinner.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
OM det stämmer.
Att inte välja DIF i detta läge, det kan jag sträcka mig till att förstå. Jag hade till och med fattat om han återvänt till FBK.
Men att välja Timrå, med all säkerhet DIF:s största hot mot fortsatt överlevnad, det är jävligt grisigt, det. En kniv i ryggen på den förening som stått för en stor del av hans hockeyutbildning under de vitala yngre åren. Sällan skådat något så svinigt faktiskt. Oerhört själviskt, sicken gris.
Att inte välja DIF i detta läge, det kan jag sträcka mig till att förstå. Jag hade till och med fattat om han återvänt till FBK.
Men att välja Timrå, med all säkerhet DIF:s största hot mot fortsatt överlevnad, det är jävligt grisigt, det. En kniv i ryggen på den förening som stått för en stor del av hans hockeyutbildning under de vitala yngre åren. Sällan skådat något så svinigt faktiskt. Oerhört själviskt, sicken gris.
Säg den glädje som varar
Tyvärr är merparten så nuförtiden…DIF_Soldier skrev: ↑2021-12-06 15:40:16 OM det stämmer.
-
PrecisDIF_Soldier skrev: ↑2021-12-06 15:40:16 OM det stämmer.
DIF_Soldier skrev: ↑2021-12-06 15:40:16 OM det stämmer.
Håller med till fullo, för mig finns människan inte längre.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Har aldrig varit med om något på den här nivån dock. Det är vi eller dem, och han har bestämt sig för att hjälpa till att sänka oss till Hades för några extra kronor i månaden. Han ska aktivt sänka oss i en kvalserie på liv och död. Det har jag faktiskt aldrig sett en spelare göra.#10 skrev: ↑2021-12-06 15:47:09Tyvärr är merparten så nuförtiden…DIF_Soldier skrev: ↑2021-12-06 15:40:16 OM det stämmer.
Eller är han undercover? Trojansk häst? Usel attityd och dåligt kropspråk. Sprida rykten om sina medspelare? Ligga med andras fruar? Självmål i sudden match 7?
I wish.
Säg den glädje som varar
Ska tillägga att jag tycker hans abrahamsson är största lallaren någonsin, lyssnat på deras poddar.gaspo skrev: ↑2021-12-06 14:25:10https://www.aftonbladet.se/a/rEeddaRolv skrev: ↑2021-12-06 14:18:43 Jag påstår INTE att P.Å inte kommer att hamna i Timrå. Men hur tillförlitlig är källan? Det är ju inte Galenhöken själv som är källan. Han refererar till en annan källa, som inte verkar släppa allt för många Silly-bomber. Grundar sig samtliga källor som läcker info nu, på en och samma källa? Är ju knäpptyst ifrån de som det verkligen handlar om. Hade det varit mer eller mindre klart med Timrå redan igår, så bör det ju rimligtvis ha kommit något matnyttigt vid den här tidpunkten.
Skulle vara en mer säker källa om Mr.Madhawk gick ut med det, som sagt så var det en ytterst konstig transaktion på EP igårkväll där han Ryktades direkt från AHL laget till Timrå, men även från Ottawa till Unknown.
Aftonbladet älskar att hata på djurgården, och timrå har inte lagt upp nåt, och det är inte en " confirmed transfer" på EPs sida, så det verkar inte vara 100% klart än.
Tvivlar på att han ansluter till oss, kan bara vara media som skriver " därför ratade han djurgården" känns ju märkligt att släpa med sambon+ungen upp till Timrå när dem har bostad typ 5 min från hovet samt att han nog själv vet att det är dem vi kommer få kvala mot och han troligtvis kommer få höra varje gång han kommer till hovet igen.
Man kan alltid hoppas, men jag är tveksam, det enda jag e säker på är att Hans abrahamsson inte är någon bra källa iaf

Rätt roligt att värva för pengar dom inte ens har än.
-
Vad jag förstår måste väl Ottawa köpa ut Åberg från hans kontrakt? har Ottawa bekräftat något sånt?Mvildma skrev: ↑2021-12-06 16:01:47Ska tillägga att jag tycker hans abrahamsson är största lallaren någonsin, lyssnat på deras poddar.gaspo skrev: ↑2021-12-06 14:25:10https://www.aftonbladet.se/a/rEeddaRolv skrev: ↑2021-12-06 14:18:43 Jag påstår INTE att P.Å inte kommer att hamna i Timrå. Men hur tillförlitlig är källan? Det är ju inte Galenhöken själv som är källan. Han refererar till en annan källa, som inte verkar släppa allt för många Silly-bomber. Grundar sig samtliga källor som läcker info nu, på en och samma källa? Är ju knäpptyst ifrån de som det verkligen handlar om. Hade det varit mer eller mindre klart med Timrå redan igår, så bör det ju rimligtvis ha kommit något matnyttigt vid den här tidpunkten.
Skulle vara en mer säker källa om Mr.Madhawk gick ut med det, som sagt så var det en ytterst konstig transaktion på EP igårkväll där han Ryktades direkt från AHL laget till Timrå, men även från Ottawa till Unknown.
Aftonbladet älskar att hata på djurgården, och timrå har inte lagt upp nåt, och det är inte en " confirmed transfer" på EPs sida, så det verkar inte vara 100% klart än.
Tvivlar på att han ansluter till oss, kan bara vara media som skriver " därför ratade han djurgården" känns ju märkligt att släpa med sambon+ungen upp till Timrå när dem har bostad typ 5 min från hovet samt att han nog själv vet att det är dem vi kommer få kvala mot och han troligtvis kommer få höra varje gång han kommer till hovet igen.
Man kan alltid hoppas, men jag är tveksam, det enda jag e säker på är att Hans abrahamsson inte är någon bra källa iaf![]()
-
Hittar inget på Bellevue Senators heller mer än att han är på WaiverdMvildma skrev: ↑2021-12-06 16:01:47Ska tillägga att jag tycker hans abrahamsson är största lallaren någonsin, lyssnat på deras poddar.gaspo skrev: ↑2021-12-06 14:25:10https://www.aftonbladet.se/a/rEeddaRolv skrev: ↑2021-12-06 14:18:43 Jag påstår INTE att P.Å inte kommer att hamna i Timrå. Men hur tillförlitlig är källan? Det är ju inte Galenhöken själv som är källan. Han refererar till en annan källa, som inte verkar släppa allt för många Silly-bomber. Grundar sig samtliga källor som läcker info nu, på en och samma källa? Är ju knäpptyst ifrån de som det verkligen handlar om. Hade det varit mer eller mindre klart med Timrå redan igår, så bör det ju rimligtvis ha kommit något matnyttigt vid den här tidpunkten.
Man kan alltid hoppas, men jag är tveksam, det enda jag e säker på är att Hans abrahamsson inte är någon bra källa iaf![]()