Spelare har inte fått sina löner!?
Hans Lodin, sekreterare i Sico, tycker det är tråkigt att Djurgården släpar efter.Diffe89 skrev:Det här behöver ju dock inte betyda att våra spelare inte fick sina löner i mars när du startade tråden.espen21 skrev:Där fick man det ryktet bekräftat, tyvärr!
Dessutom handlar det ju uppenbarligen om pensionsdelen (som är olika stor beroende på spelare), inte själva lönen.
– Det är nog jättejobbigt för dem. Vi har hittills inte fått några samtal från oroliga medlemmar i Djurgården och jag antar att situationen blir bättre inom kort. Tidigare säsonger har det också varit problem i Djurgården.
Tomas Ros
– Då har vi haft spelare som klagat på klubben till oss, säger Hans Lodin.
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Det säger fortfarande inte att det var så i mars. Jag tänker mest på att vi hade många matcher med 8000+ samt en fullsatt mot Luleå då. Tror att det tidigare också har varit under tiden mellan höst och jul, då publiksiffrorna brukar vara som sämst.espen21 skrev:Hans Lodin, sekreterare i Sico, tycker det är tråkigt att Djurgården släpar efter.Diffe89 skrev:Det här behöver ju dock inte betyda att våra spelare inte fick sina löner i mars när du startade tråden.espen21 skrev:Där fick man det ryktet bekräftat, tyvärr!
Dessutom handlar det ju uppenbarligen om pensionsdelen (som är olika stor beroende på spelare), inte själva lönen.
– Det är nog jättejobbigt för dem. Vi har hittills inte fått några samtal från oroliga medlemmar i Djurgården och jag antar att situationen blir bättre inom kort. Tidigare säsonger har det också varit problem i Djurgården.
Tomas Ros
Har jag sagt att det var i just mars? Vad spelar det för roll förresten. Det är ju illa när det än är, el?Diffe89 skrev:Det säger fortfarande inte att det var så i mars. Jag tänker mest på att vi hade många matcher med 8000+ samt en fullsatt mot Luleå då. Tror att det tidigare också har varit under tiden mellan höst och jul, dåespen21 skrev:Hans Lodin, sekreterare i Sico, tycker det är tråkigt att Djurgården släpar efter.Diffe89 skrev:Det här behöver ju dock inte betyda att våra spelare inte fick sina löner i mars när du startade tråden.espen21 skrev:Där fick man det ryktet bekräftat, tyvärr!
Tomas Ros
publiksiffrorna brukar vara som sämst.
Jo men vad fan gör man..
Tyvärr uppskattar inte Stockholm stad eller dess invånare hockeyn tillräckligt mycket för att behålla ett bottenlag i elitdivisionen i några säsonger till. Det är vinna eller försvinna, vilket kanske inte heller var något nytt...
Jag undrar vilket publiksnitt vi skulle behöva för att ha en lönebudget på 40 miljoner...
Tyvärr uppskattar inte Stockholm stad eller dess invånare hockeyn tillräckligt mycket för att behålla ett bottenlag i elitdivisionen i några säsonger till. Det är vinna eller försvinna, vilket kanske inte heller var något nytt...
Jag undrar vilket publiksnitt vi skulle behöva för att ha en lönebudget på 40 miljoner...
Förut siktade dom på att få ett publiksnitt på runt 8000 så jag antar att det borde ligga där någonstansodburt skrev:Jo men vad fan gör man..
På extra medlemsmötet framgick att vi har fått in mer pengar så här långt under denna säsong på biljetterna än vi hade fått in motsvarande tidpunkt förra säsongen...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
det intressanta att kika på är ju egentligen vad som skiljer oss från lag med liknande publiksiffror eller däromkring. Vi har typ seriens lägsta löner och samtidigt ett snitt som inte är så långt borta från flera andra lags diton. Ändå har dessa andra lag inte ekonomiska problem och kan ha trupper som kostar bra mycket mer jämfört med vår.
Någoting måste vi ju rimligtvis göra fel och det borde inte krävas mer än några studiebesök på andra ställen för att räkna ut var felen sitter. En sak är i alla fall säker; Man måste släppa tanken på att ökade publiksiffror skall vara räddningen för det står utom alla tvivlel att denna tankegången inte fungerar. Uppenbarligen har vi dragit in mer pengar på biljetter denna säsong jämfört med samma tid förra året och likväl ser det sämre ut i plånboken....
Nåväl ikväll skall man nog i alla fall kika på hockey igen. Fick ett litet sug tackvare uppehållet.
Någoting måste vi ju rimligtvis göra fel och det borde inte krävas mer än några studiebesök på andra ställen för att räkna ut var felen sitter. En sak är i alla fall säker; Man måste släppa tanken på att ökade publiksiffror skall vara räddningen för det står utom alla tvivlel att denna tankegången inte fungerar. Uppenbarligen har vi dragit in mer pengar på biljetter denna säsong jämfört med samma tid förra året och likväl ser det sämre ut i plånboken....
Nåväl ikväll skall man nog i alla fall kika på hockey igen. Fick ett litet sug tackvare uppehållet.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Mycket intressant. Jag har tänkt samma sak själv. Dessutom har jag för mig att vi är ett av lagen som drar in mest sponsorpengar.Kall-El skrev:det intressanta att kika på är ju egentligen vad som skiljer oss från lag med liknande publiksiffror eller däromkring. Vi har typ seriens lägsta löner och samtidigt ett snitt som inte är så långt borta från flera andra lags diton. Ändå har dessa andra lag inte ekonomiska problem och kan ha trupper som kostar bra mycket mer jämfört med vår.
Visst, de har egna arenor några av lagen, men inte alla. Jag tänker bland annat på Mora som inte är i närheten av våra publiksiffror. Kan inte heller tänka mig att de har så mycket mer i sponsorintäkter.
Gissningsvis ligger problemet i kostnaden för plan- och lokalhyror. Tyvärr sponsrar andra kommuner "sina" hockeylag med låga planhyror, något som inte Stockholms stad gör. Lösningen på DIF:s finansiella problem är mer publik i kombination med att klubbens planhyror sänks. Om resonemanget hårdras får Stockholms stad gärna äga Hovet om de tar bort planhyrorna för DIF. Tyvärr ser inte Stockholms stad att idrott är en del av turism och upplevelseindustrin.