Svensk hockey har bekymmer. Fyfan så uddlöst. Från båda håll. De sumpar ju sånt som bra hockey inte bjuder på särskilt ofta... Aja, 2x40 kvar. Kan ju bli bättre. Eller vad tror ni?
Holland ser ut som en fin injektion. Rhett ser mer spelsugen ut än på länge. Anfallsspelet mycket mer kreativt. Hittills full fart framåt. Öppna spjäll bakåt!
Glory1 skrev: ↑2021-10-07 18:38:43
Alltså, minns jag fel om jag minns Sörensen som riktigt snabb? Tycker han sett direkt långsam ut de första matcherna
Han har uppenbart lagt på sig ett antal kilo borta i NHL.
Är nog bra för liten rink men har offrat snabbheten för det.
Vikas skrev: ↑2021-10-07 18:38:11
Heja domarn, de håller fast oss med båda händerna i 10 sekunder i sargen utan åtgärd för att sedan ta en tripping sekunden senare.
Det räcker att Röglespelarna slår skridskospetsen i isen så åker vi ut. Anfallsmässigt en ok period, men egen zon Wow tokuselt. Vi har en högst medioker allsvensk klass på våra backar.
#10 skrev: ↑2021-10-07 18:39:04
Där hade du chans att vinna förtroende Carey…
Bra agerat ändå. Det är en centimeter eller två som skiljer. Jag tycker jag sett en del i Careys grundspel som är rätt fint (Men det får man väl inte tycka på det här PK-forumet (obs det som är PK här är "speciellt")).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Alltså, minns jag fel om jag minns Sörensen som riktigt snabb? Tycker han sett direkt långsam ut de första matcherna
Ja, han kanske har gjort det. Men jag tycker om man lägger på sig rätt typ av Kilon ska man inte behöva offra särskilt mycket, om något alls
#10 skrev: ↑2021-10-07 18:39:04
Där hade du chans att vinna förtroende Carey…
Bra agerat ändå. Det är en centimeter eller två som skiljer. Jag tycker jag sett en del i Careys grundspel som är rätt fint (Men det får man väl inte tycka på det här PK-forumet (obs det som är PK här är "speciellt")).
Ja lite oflyt, men vi är ju lite okyliga när de vänder från ner i hörnet… går lite för fort uppenbarligen.
Ja, han kanske har gjort det. Men jag tycker om man lägger på sig rätt typ av Kilon ska man inte behöva offra särskilt mycket, om något alls
Snabbheten är en sak. Men nonchalansen tycker jag han måste tvätta bort…
Magnutz skrev: ↑2021-10-07 18:40:38
Svensk hockey har bekymmer. Fyfan så uddlöst. Från båda håll. De sumpar ju sånt som bra hockey inte bjuder på särskilt ofta... Aja, 2x40 kvar. Kan ju bli bättre. Eller vad tror ni?
Håler fullständigt med, riktigt tråkig hockey
De spelarna som var kul att titta på har lagt av resp spelar i Finland...
Senast redigerad av BigJ den 2021-10-07 18:52:46, redigerad totalt 1 gånger.
Jag håller med, hade mycket högre förväntningar än vad han visat inledningsvis. Vi får hoppas Ölvestad har satt han under hårdträning för att jobba ikapp lite och att det släpper snart
Thoresen såg ut som skräp/sophög i September/Oktober. Nä jag är beredd att ge Sörensen leeway till typ Februari.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Vikas skrev: ↑2021-10-07 18:38:11
Heja domarn, de håller fast oss med båda händerna i 10 sekunder i sargen utan åtgärd för att sedan ta en tripping sekunden senare.
Det räcker att Röglespelarna slår skridskospetsen i isen så åker vi ut. Anfallsmässigt en ok period, men egen zon Wow tokuselt. Vi har en högst medioker allsvensk klass på våra backar.
Magnutz skrev: ↑2021-10-07 18:40:38
Rögle är bra. Men båda lagen har lyckats spela rätt destruktivt i första perioden och då är tyvärr SHL rätt tråkigt.
Det är också lite tråkigt att Rögle sällan eller aldrig underskattar oss utan i princip alltid går in med en väldigt medveten och ödmjuk attityd. Säkert en anledning till att de vunnit 4 av de senaste 5 på Hovet.