Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Rudi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Rudi »

Minilönen i NHL ligger väl på 750 000 dollar om året. Det kommer han väl knappast i närheten av i DIF. Att Sörensen skulle få mer än ett riktigt dassigt kontrakt i NHL vore väl märkligt sett till det han presterat senaste säsongerna, men ekonomiskt och karriärmässigt är det ju ändå en bättre deal för honom.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Rudi skrev: 2021-08-20 19:30:37 Minilönen i NHL ligger väl på 750 000 dollar om året. Det kommer han väl knappast i närheten av i DIF. Att Sörensen skulle få mer än ett riktigt dassigt kontrakt i NHL vore väl märkligt sett till det han presterat senaste säsongerna, men ekonomiskt och karriärmässigt är det ju ändå en bättre deal för honom.
Det är lönen han får om han får ett envägskontrakt eller stannar hela säsongen i NHL. Blir han nerskickad med ett tvåvägskontrakt kan det likaväl bli typ 150k dollar.
mb81
Säsongskort: Ja

Inlägg av mb81 »

Envägskontrakt är väl vad han är ute efter gissar jag på i hans ålder. Men känns som det inte är helt lätt för honom att få det.
Vinge

Inlägg av Vinge »

5 insläppta mål igår igen...
Verkar som våra stabila , trygga backar gjorde en ny stor match ! DET GÅR INTE FÖR FORWARDS ATT FÖRSVARA OCH SKÖTA SPEL UPPBYGGAND , MARKERA MM ÅT DOM. Fan vad trött jag blir redan på dem enorma inkompetens de sitter på och kan verkligen få en hel huvudstad att bli förbannad.
Vad hände med att Arnesson och Ekberg skulle vara trygga defentiva pjäserm ( inte jag som sa det, jag har alltid haft en mer realistisk å dessa 'trygghets värdar".) .. och Svedberg i kassen verkade oxå osa klass igår !

Gragnani kan inte fräsla alla backpar.. det är 40 min istid som andra ska spela.. Nått säger mig att detta kommer bli ett återkommande ämne denna säsong..
Senast redigerad av Vinge den 2021-08-21 09:23:12, redigerad totalt 1 gånger.
mb81

Inlägg av mb81 »

Vinge skrev: 2021-08-21 09:12:45 5 insläppta mål igår igen...
Verkar som våra stabila , trygga backar gjorde en ny stor match ! DET GÅR INTE FÖR FORWARDS ATT FÖRSVARA OCH SKÖTA SPEL UPPBYGGAND , MARKERA MM ÅT DOM. Fan vad trött jag blir redan på dem enorma inkompetens de sitter på och kan verkligen få en hel huvudstad att bli arg.
Vad hände med att Arnesson och Ekberg skulle bara trygga defentiva pjäser.. och Svedberg i kassen verkade oxå osa klass igår ..
Ekberg spelade inte igår. Men klart han ska skit ändå. Så jävligt var det väl inte om man tänker att 1 var i tom bur och 2 i PP. Spelet sitter inte än det är tydligt men så uselt är det inte vid lika styrka.
Vinge

Inlägg av Vinge »

mb81 skrev: 2021-08-21 09:20:18
Verkar som våra stabila , trygga backar gjorde en ny stor match ! DET GÅR INTE FÖR FORWARDS ATT FÖRSVARA OCH SKÖTA SPEL UPPBYGGAND , MARKERA MM ÅT DOM. Fan vad trött jag blir redan på dem enorma inkompetens de sitter på och kan verkligen få en hel huvudstad att bli arg.
Vad hände med att Arnesson och Ekberg skulle bara trygga defentiva pjäser.. och Svedberg i kassen verkade oxå osa klass igår ..
Ekberg spelade inte igår. Men klart han ska skit ändå. Så jävligt var det väl inte om man tänker att 1 var i tom bur och 2 i PP. Spelet sitter inte än det är tydligt men så uselt är det inte vid lika styrka.
Jag var medveten om att Ekberg inte spelade men glömde skriva det. Jag tycker ändå att just han visade förra säsongen hur svårt han har det i markerings spelet.
Sånt skapat osäkerhet bland alla andra som ska försvara. Jag tror inte det försvinner på en försäsong, att köra i gymmet gör dig inte bättre på att ha din gubbe, krävs spelförståelse.

Men visst, okej. Var två i PP alltså..? Tackar för den informationen 👍🏻 men kan ändå inte låta bli att vara mycket realistisk ( enl mig) vad gäller våra backar..

Gragnani kommer förmodligen att göra så det ser bättre ut åtminstone 20 min per match. Men resterande 40.?

När jag ändå har framme sågen vill jag prata lite om MV. Svedberg måste upp många nivåer till denna säsong. Och kan vi lita på att Mantas överträffar sig själv och förvånar alla igen och spelar stabilt , med en väldigt väldigt hög lägsta nivå denna säsong igen.. ?
Och är det inte realistiskt att tro att vi lär behöva ett jäkligt bra målvaktsspel ....
Nattuggla_

Inlägg av Nattuggla_ »

Visst att man kan vara kritisk men alltså vi får inte glömma: Andra matchen för säsongen.
Svedberg spelade sin första igår, även Ingman exempelvis. Lägg därtill att vi kommer rotera en hel del inför varje match. Det går inte att blunda för ovanstående.
mb81

Inlägg av mb81 »

Gissar på Ågrens ersättare nu men hoppas såklart det är Sören som är klar!
Manijock

Inlägg av Manijock »

mb81 skrev: 2021-08-21 10:01:24

En jävla damspelare säkert :lol:
mb81

Inlägg av mb81 »

Vinge skrev: 2021-08-21 09:37:33
mb81 skrev: 2021-08-21 09:20:18
Jag var medveten om att Ekberg inte spelade men glömde skriva det. Jag tycker ändå att just han visade förra säsongen hur svårt han har det i markerings spelet.
Sånt skapat osäkerhet bland alla andra som ska försvara. Jag tror inte det försvinner på en försäsong, att köra i gymmet gör dig inte bättre på att ha din gubbe, krävs spelförståelse.

Men visst, okej. Var två i PP alltså..? Tackar för den informationen 👍🏻 men kan ändå inte låta bli att vara mycket realistisk ( enl mig) vad gäller våra backar..

Gragnani kommer förmodligen att göra så det ser bättre ut åtminstone 20 min per match. Men resterande 40.?

När jag ändå har framme sågen vill jag prata lite om MV. Svedberg måste upp många nivåer till denna säsong. Och kan vi lita på att Mantas överträffar sig själv och förvånar alla igen och spelar stabilt , med en väldigt väldigt hög lägsta nivå denna säsong igen.. ?
Och är det inte realistiskt att tro att vi lär behöva ett jäkligt bra målvaktsspel ....
Tycker Ekberg såg riktgt bra ut första halvan ifjol. Gick väl ner sig lite i samband med att hela laget presterade sämre. Såg väl helt ok ut i första träningsmatchen utan att imponera.

Mantas överpresterade väl inte? Det är den nivån han har i sig. Sen kan man väl hoppas att Svedberg kan komma upp i nivån som hade hans första säsong hos oss. Kan inte döma honom efter en försäsongsmatch även fast jag förstår oron där efter förra säsongen.

Det är såklart inte bra att släppa in två i Boxplay menade jag(när Örebro hade PP). Men tycker ändå det är förmildrande omständigheter och svårare att döma försvarsspelet för dessa mål.

Men fortsätter vi släppa in 5 varje försäsongsmatch kommer jag också bli orolig.
mb81

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-08-21 10:07:33
mb81 skrev: 2021-08-21 10:01:24

En jävla damspelare säkert :lol:
:D

Har inget minne att de kört klocka på det. Men skön fingertoppskänsla om det är så.
gaspo

Inlägg av gaspo »

Conny Strömberg klar som rådgivare till Jocke.
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

gaspo skrev: 2021-08-21 10:31:24 Conny Strömberg klar som rådgivare till Jocke.
Ja han kan det där med bäst YPK. Jocke är nog mer en finsmakare. Kan komplettera varandra bra.

(Yrsel per krona) :lol:
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Klockan!!! Spännande
daaviid

Inlägg av daaviid »

Sörensen vore ju en våt dröm. Men känns för bra för att vara sant.

Kanske Fribourg har löst ut Brodin? Fick ju inte mycket speltid förra säsongen.

Nej, jag vågar inte gissa. Blir nog bara besviken om jag ger mig på några namn. :|
Låst