Spelarbetyg hösten 2007

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Jockmaniac
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Jockmaniac »

1-5

Målvakter

Daniel Larsson (4): Har ju räddat oss ett antal gånger. Lite okoncentrerad iblan vilket gör att han inte får toppbetyg.

Stefan Ridderwall (3): För att vara första året så är det grymt bra spelat av Riddarn. Kommer spela i NHL om några år. Sanna mina ord!

Backar

David Printz (2): Gått lite upp och ner. Har dock blivit bättre de senaste matcherna än vad han var i början.

Ossi Väänänen (5): Utan Ossi hade vi inte legat på slutspelsplats, den motiveringen räcker.

Ronnie Pettersson (-)

Dennis Persson (1): Har inte fått de där genombrottet soom jag trodde han skulle få i år. Har spelat katastrofalt stundtals.

Oscar Eklund (1): Likt Dennis så har inte Oscar imponerat så pass som jag hoppats på, lite bättre än Dennis dock.

Thomas Johansson (3): Lite uppp coh ner även här. Fast Thomas betyder extremt mycket för Djurgårdens försvar och har grym rutin.

Jiri Marusak (1): Kräver extrem skärpning ifrån Jiris sida. Han har ju så mycket hockey i sig det visade han inte minst förra säsongen.

Timmy Pettersson (2): Får mycket istid och gör det bra. Hade hoppats på lite mer poäng ifrån Timmys sida dock. Framförallt mål.

Edvin Frylén (2): Stundtals lysande, stundtals katastrofal. Edvin är en av de svåraste att bedömma.

Fredrik Ericson (1): Jag hoppas ledningen agerar angående Ericson. Ericson håller hög allsvensk klass men inte elitserieklass.

Forwards

Kristofer Ottosson (4): Grymt viktig för DIF. Tillsammans med Anger och Dicken så har vi fått en ny fruktad kedja. När Otto saknas känns det ssom om våra chanser att vinna en match halveras.

Patric Hörnqvist (1): Måste höja sig. Hoppas målet senast mot Mora kan ge Bengan lite självförtroende.

Dick Axelsson (3): Varit skadad och sjuk mycket, men när han spelat har han gjort det riktigt bra. Lite mycket missade målchanser som drar ner betyget.

Nichlas Falk (4): Mycket viktig defensivt, men har även i år märkts i offensiven. Mycket bra första halvår av Falken.

Niklas Anger (4): Lyft Otto massor. Sköna kommentarer i media tillsammans med bra spel på isen gör Anger till en av mina personliga favoriter.

Jimmie Ölvestad (2): Inte spelat mycket alls mycket men när han väl gjort det så har han gjort som han brukar. Nämligen tackla, tackla och tackla. Lite bättre spel skulle dock inte skada.

Christian Eklund (3): Grymt bra i boxplay. Kämpar enormt och är en riktig järnkamin.

Andreas Engqvist (3): Lite synd att han inte får spela mer än han gör.Har alltid bra fart på rören samtidigt som han har en bra spelförståelse. Kan bli en riktigt bra elitseriespelare om några år.

Fredrik Bremberg (3): Linkan har man ju alltid höga krav på, framförallt éftersom han spelade så bra förra året. Lite för ojämn ibland. Men magi, det bjuder han nästan alltid på.

Pär Bäcker (2): Svårbedömd. Blir lätt osynlig i matcherna. Men man älskar honom i matcherna mot Färjestad. Om han ändå kunde spela så i alla matcherna.

Carl Gustafsson (3): Väldigt rolig att se på.Liten och blixtsnabb. Väger lite lätt i närkamperna dock.

Nicklas Danielsson (5): Kan man kräva mer av honom än vad han presterat i år. En spelare som jag hade räknat bort och lagt i högen: "spelare som aldrig kommer bli några elitseriespelare". Fortsätt para honom ihop med Linkan så kommer han växa ännu mer.

Johan Ryno (2): Visar lite härliga tekniska nummer då och då. Men även han försvinner lätt ur matcherna. Lite mer hade jag ändå önskat att se Ryno.
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Hur kan ni ge Oscar Eklund en 1a? Han har ju visat prov på betydligt bättre och säkrare spel än Dennis de få matcher han lirat. Låt honom få mer istid så kommer han att bli rikigt bra...
Skriv svar